Status AVforum V2

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.449
0
36
Ja, men uten at man finne en av sine egne poster først.Burde jo stå oppe sammen med, nye poster - private meldinger - faq++ eller under nedtreksmenyen.
For øvrig er det bare å klikke på signaturen sin helt øverst til høyre ved flagget - veldig greit synes nå jeg og likt på mange fora...

Hoium

Medlem
20 Apr 2003
163
0
16
Jeg synes forumet begynner å bli veldig bra, men savner en funksjon for "Uleste svar". Er det mulig?

3 Sep 2014
33
0
0
overhalla
hei, jeg var mye på for noen år siden og koste meg i timesvis, men med denne versjonen får jeg ikke til noen ting. søk i sokefeltene gir ingen resultater her hos meg, kan ikke, får ikke til, finner ikke ut av hvordan man starter en tråd. nå skal det sies at jeg er helt hjelpesløs med denne nye pc n også det er windows 8.1. alt var så mye bedre før. ( win 98). etter å ha rotet rundt her ca 2 uker fikk jeg til å sette inn en annonse, men det er vel ingen som bruker annonsene her lenger, det er iallefall 0 respons. ser at veldig mange som var her før finner man nå på et konkurerende forum, uten å nevne navn, med der er det sørgelig lite surroundprat. nå vet jeg ikke om dette hører hjemme i denne tråden, men jeg få ikke til å skrive andre steder enn å svare på tråder. har masse spørsmål jeg skulle ha hatt svar på, men vet ikke hvordan man skal henvende seg og til hvem. noe som kan hjelpe en uvitende film entusiast med antikkt utstyr? mvh terje asgeirson

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Starte ny tråd er vel som før..? Under fanen "AVforum" (i oransje) finner du "Forumkategorier". Let frem til riktig kategori, og trykk deg inn der. "Post ny tråd" og sett igang.

RuneW

Medlem
21 Jan 2005
20.597
17
38
Sarpsborg
Mulig det har vært nevnt før noen ganger, men hvordan har det seg at avforum.no nå tar 25-30 sekunder å fyre i gang? Hva er det som skjer det halve minuttet før brukeren ser noe som helst?

Jeg kjører forresten Win8.1 og Chrome Versjon 37.0.2062.124 m.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.310
167
63
42
www.avforum.no
Mulig det har vært nevnt før noen ganger, men hvordan har det seg at avforum.no nå tar 25-30 sekunder å fyre i gang? Hva er det som skjer det halve minuttet før brukeren ser noe som helst?

Jeg kjører forresten Win8.1 og Chrome Versjon 37.0.2062.124 m.
Vi er klar over feilen og det har blitt feilsøkt lenge og vel uten hell så langt. Vi har installert New Relic rett før helgen som nå analyserer siten fortløpende. Foreløpig har vi ikke klart å finne synderen, men det er en eller annen greie som bare stopper å respondere... Kjedelige saker...

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.981
25
38
Virker som det går raskere her i dag enn tidligere? Syns forøvrig at aktiviteten har tatt seg opp litt - supert!

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.310
167
63
42
www.avforum.no
Virker som det går raskere her i dag enn tidligere? Syns forøvrig at aktiviteten har tatt seg opp litt - supert!
Vi jobber med å få fiks på hastigheten nå, og generelt har det blitt bedre etter en rekke optimaliseringstiltak. Det jeg imidlertid er usikker på er om den "hickupen" er borte, dvs. den 20-30s tenkepausen siden får til tider. New Relic, som er en analysesoftware for webservere, rapporterer svært rask respons, men senest for noen minutter siden måtte jeg vente rundt 10 sekunder på å laste forsiden. Mulig dette var en glitch bare hos meg, er jo lov å håpe...

Hvordan er det for andre, er det fremdeles slik at dere får en pause på 20-30s til tider, eller har dette også løst seg nå?

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.310
167
63
42
www.avforum.no
Det hjalp endel å tømme loggen. Fremdeles noe tregere enn andre sider, men langt bedre ja. :)
OK, fint om folk tester litt. For egen del oppstår ofte denne delayen etter jeg har vært inaktiv en stund, men foreløpig har jeg ikke opplevd denne med unntak av da jeg logget inn fra iPhonen tidligere i dag der jeg fikk rundt 10s delay.

Midas

Medlem
23 Okt 2012
5.130
20
38
Stavangerområdet
Ja, jeg opplever også denne delayen med jevne mellomrom. Jeg hopper ganske fritt mellom ulike klienter/brukerflater. Jeg er enig i at det er først når man har vært inaktiv en stund at man opplever forsinkelsen. Når det først er lastet en gang, så ser det ut som det går greit.

*edit* Der fikk jeg 20 sekund delay når jeg skulle poste denne meldingen.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.310
167
63
42
www.avforum.no
Fikk en 25s delay nå jeg også, rett etter den på 15s, så problemet består dessverre... Begge deler skjedde mens jeg var aktiv, så det kan altså forekomme også da.