Status AVforum V2

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.980
24
38
Mtp at det er så mye tull med bildeopplastning, kan man ikke bare fjerne hele "vedlagte miniatyrbilder" - er irriterende å måtte se alle bilder (i noen tråder) dobbelt. Altså når man har bilder "inline" så er det umulig at de kommer som miniatyrbilde også.

Hva med å gjøre torget enklere? Fjerne alt tull med størrelse, pris, vekt etc og gjøre det mer likt som før, eventuelt at man kan velge om man vil fylle ut mål på alt mulig eller ikke.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.307
166
63
42
www.avforum.no
Mtp at det er så mye tull med bildeopplastning, kan man ikke bare fjerne hele "vedlagte miniatyrbilder" - er irriterende å måtte se alle bilder (i noen tråder) dobbelt. Altså når man har bilder "inline" så er det umulig at de kommer som miniatyrbilde også.

Hva med å gjøre torget enklere? Fjerne alt tull med størrelse, pris, vekt etc og gjøre det mer likt som før, eventuelt at man kan velge om man vil fylle ut mål på alt mulig eller ikke.
1. Velger du "inline" får du ikke opp bildene som miniatyrer i tillegg.
2. Velger du "kun lokal henting" slipper du å fylle ut mål & vekt på torget.

...ellers håper vi altså at oppdatert design og GUI vil gjøre det lettere å navigere sidene, samt at vi selvagt fortsetter å forenkle. Enig at AVtorget bør bli enda enklere å bruke, og vi skal fortsette uten tvil jobben med forenkling. :)

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.980
24
38
Men når halvparten av de som legger ut bilder ikke trykker inline blir det tull :)

kenti

Medlem
13 Feb 2004
14.446
0
36
avforum.no
Beklager om dette er tatt opp før, men vil også minhjemmekino og minhifi bli enklere å bruke med nytt design?
Slik det er nå frister det ikke så mye å legge ut noe på minhjemmekino, desverre. Ganske trist og rotete. Har lyst til å legge ut min egen kino snart, men tror jeg venter til nytt design er på plass i håp om at det blir litt bedre da :)

paalab

Medlem
9 Mar 2006
4.067
7
38
43
Hei!
Får opp e-poster om at tråder har oppdatert seg med nye innlegg, men disse nye postene eksisterer ikke om jeg oppdaterer :(
Det er flere tråder jeg har opplevd det på i dag.

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.980
24
38
Jeg fikk ett par eposter i dag på gamle PM-er som allerede er lest og besvart for ei drøy uke siden.

xilian

Administrator
12 Des 2006
270
0
0
Paalab/Sirant : Jeg har endret på hvordan mailer blir sendt ut, så alle fikk et par gamle mailer nå.
Men problemet er løst, og det vil neppe skje flere episoder hvor folk ikke får mailene de skal ha...

Midas

Medlem
23 Okt 2012
5.130
20
38
Stavangerområdet
Fillern! Mista nettopp ett lengre innlegg på grunn av snags i foumet:

Hvis jeg trykker "Svar med sitat" og så "Insert image" fra menyen, så kommer "Insert Image" dialogen opp. Trykker "Select files", velger bilde. Trykker "Laste opp fil" og kommer tilbake til redigeringsmenyen. Når jeg dobbelklikker på bildet så kommer "Image Settings" opp, men alt er grået ut og jeg kan ikke gjøre noe som helst. (Og det er ikke Chrome som har krasja, fordi scroll up og ned fungerer.) Teksten er gjemt, så jeg kan ikke redigere eller copy-paste ut det jeg har skrevet heller.

Bekreftet oppførsel på IE9, Chrome og Firefox (på Win7)

av-image-edit.png

paalab

Medlem
9 Mar 2006
4.067
7
38
43
Paalab/Sirant : Jeg har endret på hvordan mailer blir sendt ut, så alle fikk et par gamle mailer nå.
Men problemet er løst, og det vil neppe skje flere episoder hvor folk ikke får mailene de skal ha...
Takk! nå tikket det inn en hel haug med gamle varsler.
En liten tilleggsopplysning:
De varslene jeg mottok på oppdaterte poster ( i innlegg #905) var gamle poster som jeg fant når jeg bladde bakover i tråden.
Det rare er jo at jeg hadde vært inne på posten mange ganger uten å få nye varsler etterpå.
Men nå ser det ut til at alt er i orden.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.307
166
63
42
www.avforum.no
Det var snodig Midas. Testet å gjøre det samme selv i innlegget over, og det fungerte helt fint her. Kunne du testet på en annen maskin for å se om problemet eventuelt skyldes noe lokalt?

Wessey

Medlem
12 Sep 2005
980
0
16
40
En ting jeg stusser over er at hvis jeg svarer i en tråd så kommer ikke den øverst på "siste tråder" på hovedsiden. Skal det være sånn? Burde ikke da den tråden komme øverst?
Nå er jo iallefall tråden på forsiden, men det er jo sikkert fordi den lå der da jeg svarte.
Da jeg skrev i blu-ray-prisjakttråden vistes den ikke i det heletatt på forsiden etter jeg hadde postet innlegget.

avforum.jpg

Skrev ganske nylig et innlegg i tråden " Organisering av filmsamling" og gikk på forsiden og oppdaterte. På forsiden står det jo

05-03-2014 20:02
By Wessey

Men i selve tråden står jo det rette tidspunktet jeg la inn innlegget, nemlig

I dag, 22:10

Edit; Denne havnet på toppen etter jeg hadde skrevet et innlegg gitt...

Sist redigert:

Midas

Medlem
23 Okt 2012
5.130
20
38
Stavangerområdet
Det var snodig Midas. Testet å gjøre det samme selv i innlegget over, og det fungerte helt fint her. Kunne du testet på en annen maskin for å se om problemet eventuelt skyldes noe lokalt?
Testet på 4 maskiner, Win8, Win7, Linux. IE, Chrome og firefox (*puh*) -- alle har det samme problemet.

Enkleste forklaring for å gjenskape er å trykke "Reply With Quote", sette inn et bilde med "Insert image" knappen og så dobbelklikke på det innsatte bildet i teksten for å få opp "Image Settings". Voilá. Låst.

Å trykke reply with quote virker til å være utløsende faktor for at det ikke virker slik det skal.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.307
166
63
42
www.avforum.no
Testet på 4 maskiner, Win8, Win7, Linux. IE, Chrome og firefox (*puh*) -- alle har det samme problemet.

Enkleste forklaring for å gjenskape er å trykke "Reply With Quote", sette inn et bilde med "Insert image" knappen og så dobbelklikke på det innsatte bildet i teksten for å få opp "Image Settings". Voilá. Låst.

Å trykke reply with quote virker til å være utløsende faktor for at det ikke virker slik det skal.
TEST

the-best-offer-poster.jpg

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.307
166
63
42
www.avforum.no
...funker her... Da må det nesten være ett eller annet med din konkrete bruker. Er det noen andre som opplever samme issue?

Willms

Medlem
2 Aug 2012
1.177
0
36
Oslo
...funker her... Da må det nesten være ett eller annet med din konkrete bruker. Er det noen andre som opplever samme issue?
Testet her nå, og får samme probelemet som Midas beskriver. Kjører Win7 og Chrome (Versjon 33.0.1750.117)

Midas

Medlem
23 Okt 2012
5.130
20
38
Stavangerområdet
Dersom jeg benytter den nye opplastingen av inline bilder, får jeg ofte opp kun ett filnavn og ikke dens bilde. F.eks. denne http://avforum.no/forum/showthread....espons-i-rom?p=1986439&viewfull=1#post1986439 kommer bare opp med filnavnene. Jeg fikk det samme i post #9, men har nå gått over og lagt inn gamle [ URL ] manuelt i teksten.

Det merkelige med dette er at når jeg redigerer mitt eget innlegg med inline bilde, så er bilde på plass når jeg redigerer teksten. Så snart som jeg sender inn teksten og den blir et normalt innlegg, så blir bildet erstattet med dens filnavn.

Er det andre som opplever det samme?