Støy fra NAD M5 CD spiller

3 Des 2019
1
0
1
Jeg har en NAD M5 CD spiller som jeg leverte inn til reparasjon. Verkstedet som gjorde reparasjonen byttet drivverket, og etter dette er der tildels mye during ved avspilling (duringen varierer fra CD til CD, noe som skyldes varierende grad av ubalanse i CDer). Støyen er sterkest i begynnelsen av CDene, og avtar etterhvert (dette skyldes at CDen leses av innenfra og utover, og støyen er dermed proporsjonal med hastigheten på CDen). Da spilleren var ny var der ikke slik during fra spilleren. Ifølge verkstedet er slik during normalt for denne modellen, da den bruker et DVD/SACD-drivverk som holder høyere hastighet enn ordinære CD-drivverk.

Har andre erfaring med at CD-spillere med DVD/SACD drivverk støyer?

Øivind

9 Jun 2019
483
59
28
Det kan til en viss grad være normalt siden CD spillere med mulighet for og spille SACD CDer er mere følsom enn vanlige CD spillere. Derfor kan drivverket bråke litt ved avspilling. Siden du har fått nytt drivverk nettop så kan det kanskje hjelpe og bruke spilleren mye de neste ukene. Jeg har hadd en Marantz PM15-S1, og den bråkte litt på SACD/CD spilling men ikke så veldig sjenerende. CD spilleren må jobbe mere hvis CD-ene har mye riper vs ikke riper CD. Så da vil det bli litt bråk fra drivverket. Men så mye bråk som du til en viss grad sier ikke er normal i mine øyner. Litt bråk er selvfølgelig normalt, men hører du det veldig tydelig er det ikke normalt. Beklager, jeg vet dette ikke hjelper deg noe særlig. Men ring til klubben, og hør på hva de sier. Lykke til!

Sist redigert: