Sprekker i bass ringene på B&W 802 Diamond


Bernssen

Medlem
6 Jan 2011
84
0
0
Hei.
Jeg har kjøpt meg et brukt par av 802 diamond, de er litt over to år gamle.
Jeg har hatt de nå til Søndag ei uke, men jeg ser at bass ringene er sprekte der de er festet til membranene.
Er dette normalt på disse?
 

Jan-Erik-86

Medlem
30 Mar 2012
304
0
0
Opphenget skal ikke sprekke på noen høyttalere på så kort tid nei. har du mulighet for å ta et bildet av det? Litt lettere å si da hvor ille det er, om det i det heletatt er noe problem.
Burde uansett dekkes av reklamasjon da de er under 5 år gamle.
 

Bernssen

Medlem
6 Jan 2011
84
0
0
olemt skrev:
Er det en katt som har vært på ferde?
Ingen villkatt her:)

Jeg har en teori om at det er en "fabrikk feil"
membranen stopper mitt utpå limingen, og ikke helt ut eller forbi opphenget.
Der membranen stopper er det sprekker å hull, altså den stive membranen skjærer igjennom.

HER ER ET BEDRE BILDE, KLIKK Å SE!
 

Vedlegg

ganilsen

Medlem
20 Sep 2007
8.548
0
0
Ser helt klart ut som en reklamasjonsak. Ta kontakt med HFK, så løser det seg nok.


Geir Arne
 

Jan-Erik-86

Medlem
30 Mar 2012
304
0
0
Garanti/reklamasjonssak ja, uten tvil.
Er alle elementene sånn? Kan jo være en dårlig batch fra fabrikken.
 

Bernssen

Medlem
6 Jan 2011
84
0
0
Ja mer eller mindre, der det ikke er hull er det bobler..
Har satt en sjef i HiFi klubben på saken.
Det kommer jeg tilbake til...
 

Bernssen

Medlem
6 Jan 2011
84
0
0
Da var det ordnet, jeg får fire nye bass element.
B&W's mann i norge kommer hjem til meg å monterer de.
Den første eieren av høytalerene var en hifi-klubben ansatt, så da faller 5 års garantien ut fra hifi-klubben.
Men hifi-klubben tok kontakt med B&W, å B&W har egentlig bare 2års garanti fra fabrikk.
Men B&W tok afære å gir meg 4 nye element,
Det er service :)

Har undersøkt dette fenomenet, det er vist mer vanlig en det man skulle tro.
Med en rekke andre hi end høytallere har det forekomt feil i produksjon med gummi blandingen, derav sprekker i ung alder.
Jeg har ikke merket noe på lyden, men får det fikset for det.
Veit jo ikke hvordan det utvikler seg videre med åra...
 

Jan Frode

Medlem
14 Jan 2010
1.585
0
0
Bernssen skrev:
Da var det ordnet, jeg får fire nye bass element.
B&W's mann i norge kommer hjem til meg å monterer de.
Den første eieren av høytalerene var en hifi-klubben ansatt, så da faller 5 års garantien ut fra hifi-klubben.
Men hifi-klubben tok kontakt med B&W, å B&W har egentlig bare 2års garanti fra fabrikk.
Men B&W tok afære å gir meg 4 nye element,
Det er service :)

Har undersøkt dette fenomenet, det er vist mer vanlig en det man skulle tro.
Med en rekke andre hi end høytallere har det forekomt feil i produksjon med gummi blandingen, derav sprekker i ung alder.
Jeg har ikke merket noe på lyden, men får det fikset for det.
Veit jo ikke hvordan det utvikler seg videre med åra...

Alltid like hyggelig å høre om God service, godt det løste seg :)
 

Purolatino

Medlem
20 Apr 2007
3.363
0
0
Bernssen skrev:
Da var det ordnet, jeg får fire nye bass element.
B&W's mann i norge kommer hjem til meg å monterer de.
Den første eieren av høytalerene var en hifi-klubben ansatt, så da faller 5 års garantien ut fra hifi-klubben.
Men hifi-klubben tok kontakt med B&W, å B&W har egentlig bare 2års garanti fra fabrikk.
Men B&W tok afære å gir meg 4 nye element,
Det er service :)
Gjelder ikke 5 års garantien for HFK sine egne ansatte? Noe å tenke på hvis man kjøper brukt.
At 5 års garantien ikke gjelder hvis produktet er kjøpt av en HFK ansatt?

Uansett, er det flott at det ordnet seg, god service fra B&W? HFK? eller begge?

Flott at det ordnet seg, skulle bare mangle.
 

mackanzocz

Medlem
11 Sep 2005
3.298
2
38
Purolatino skrev:
Gjelder ikke 5 års garantien for HFK sine egne ansatte? Noe å tenke på hvis man kjøper brukt.
At 5 års garantien ikke gjelder hvis produktet er kjøpt av en HFK ansatt?

Uansett, er det flott at det ordnet seg, god service fra B&W? HFK? eller begge?

Flott at det ordnet seg, skulle bare mangle.
Det undrade jag också över. Köper man brukt så skall ju denna information med.

Tippar det är en del TV på finn som är köpt av en anställd på tex Elkjöp.

För mig låter det som svada från HK för att få det att låta som om de gör dig en tjänst och få en del creds.

Men, bra att det ordnade sig. Det är huvudsaken.
 

Bernssen

Medlem
6 Jan 2011
84
0
0
Purolatino skrev:
Gjelder ikke 5 års garantien for HFK sine egne ansatte? Noe å tenke på hvis man kjøper brukt.
At 5 års garantien ikke gjelder hvis produktet er kjøpt av en HFK ansatt?

Uansett, er det flott at det ordnet seg, god service fra B&W? HFK? eller begge?

Flott at det ordnet seg, skulle bare mangle.
Når butikk ansatte kjøper produkter i kjeden, tjener ikke hifi klubben et øre på dette.
Derav faller 5års garantien ut, ble jeg forklart.
I dette tilfelle ville klubben og b&w gjøre et unntak.
Ingen seriøse aktører vil opparbeide et dårlig rykte:)
Det er viktig å ikke svart male men å finne løsningene.

Nå skal det sies at jeg ikke har sjekket kjøpsloven rundt dette.

Selger hadde ikke sett "feilen" men jeg ga beskjed innen 10 dager, som er fristen ved privat kjøp for heving av kjøp.
Jeg trodde at jeg hadde 5 års reklamasjon garanti.

Men det trengte jeg jo heller ikke når klubben og B&W ordner opp for det, veldig god service fra begge uansett:)
 

Bernssen

Medlem
6 Jan 2011
84
0
0
mackanzocz skrev:
Det undrade jag också över. Köper man brukt så skall ju denna information med.

Tippar det är en del TV på finn som är köpt av en anställd på tex Elkjöp.

För mig låter det som svada från HK för att få det att låta som om de gör dig en tjänst och få en del creds.

Men, bra att det ordnade sig. Det är huvudsaken.
Jeg tenkte tanken med creds jeg å:)
Men det har null å si når servicen faller til min fordel :)
 

Purolatino

Medlem
20 Apr 2007
3.363
0
0
Bernssen skrev:
Når butikk ansatte kjøper produkter i kjeden, tjener ikke hifi klubben et øre på dette.
Derav faller 5års garantien ut, ble jeg forklart.

I dette tilfelle ville klubben og b&w gjøre et unntak.
Ingen seriøse aktører vil opparbeide et dårlig rykte:)
Det er viktig å ikke svart male men å finne løsningene.

Nå skal det sies at jeg ikke har sjekket kjøpsloven rundt dette.

Men det trengte jeg jo heller ikke når klubben og B&W ordner opp for det, veldig god service fra begge uansett:)
Hei

Synes at forklaringen fra HFK er grei nok.
Hvis ansatte har den fordelen at man får kjøpe produktene til innkjøpspris og HFK ikke tjener ét øre på dette, er det forståelig at dem ikke kan/vil garantere lengre enn normalt for produktet i tillegg.

En annen ting er jo at et element i en høyttaler bør og skal vare i 5år + uansett ved fornuftig og normal bruk synes jeg.

Det er jo også som du sier viktig og ikke svartmale, her har uansett HFK og B&W ordnet opp, noe som er meget bra, ikke minst for deg!