SportN legges ned fra 15.september

BlackkoZ

Medlem
6 Aug 2009
4.430
0
0
Opprett heller flere sportskanaler, slik at man kan få bort sport ifra de normale tv-kanalene!

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.631
6
38
Hehehe.

Jeg ser ikke på heller da. :)

Forsåvidt enig i at sporten i det minste kunne ha vært flytta til rene sportskanaler. :)

Dark

Medlem
20 Okt 2003
1.984
0
0
100
Sportn

Gurba skrev:
Hehehe.

Jeg ser ikke på heller da. :)

Forsåvidt enig i at sporten i det minste kunne ha vært flytta til rene sportskanaler. :)

Sportn var bra i starten, men sier bare Kondolerer til Viasat
godt å bli kvitt den, men dem har begynt å legge inn masse av dritten på viasat sport Tragiskt

Canal Plus Rulez

ecberg

Medlem
6 Aug 2009
315
0
0
Greit for de som vil slippe bindingstid?

Veldig greit for de som har Riks-TV, men vil slippe bindingstid. :) For de har ikke varslet endringen og vet heller ikke hva som overtar for SportN. Siden det bare er 15 dager til kanalen forsvinner så sliter de nok med å varsle dette en måned før. ;)

"RiksTV kan foreta endringer i sammensetningen av
kanaler, samt endre avtalevilkårene med minst én
måneds skriftlig varsel. Gjeldende vilkår og priser
finnes på RiksTV - Digital-tv for alle. Dersom endringen i
avtalevilkårene er av en viss betydning og til ugunst
for Kunden har Kunden rett til vederlagsfritt å heve
avtalen iht. ekomforskriften § 1-8."

Vet ikke hvordan vilkårene til CD, Viasat, Get osv. er, men mulig de også har slike fine smutthull.

Jeg håper i det lengste at det ikke kommer en ny sportkanal, men jeg vil tro vi nå får EuroSport eller lignende isteden. :\

spiderworm

Medlem
21 Mai 2004
388
0
0
Sendte mail til både RiksTV og Viasat om saken, fikk svar mandag 24.august fra begge.

RiksTV:
"Takk for din henvendelse.

Vi kommer ikke til å legge ned denne kanalen.

Ha en fin dag. "

--------

Viasat:
"Hei.

Takk for din henvendelse.

Vi sender kun tv via satelitt og kanalen vil forsatt være der. ..."

--------

Sendte svar tilbake til Viasat med link til sak om at kanalen legger ned på kabel-tv og spurte om det kun gjaldt kabel-tv men ikke fått videre svar. Kan det være at kundeservice får såååå lite informasjon om hva som skjer eller gjelder dette kun at SportN skal forsvinne fra kabelnettet?

Forsvinner kanalen på RiksTV og ikke en ny fyller plassen innen kort tid, gjerne da relevant sportskanal mener jeg at avtalevilkårene klart er brutt.

Dark

Medlem
20 Okt 2003
1.984
0
0
100
SportN

spiderworm skrev:
Sendte mail til både RiksTV og Viasat om saken, fikk svar mandag 24.august fra begge.

RiksTV:
"Takk for din henvendelse.

Vi kommer ikke til å legge ned denne kanalen.

Ha en fin dag. "

--------

Viasat:
"Hei.

Takk for din henvendelse.

Vi sender kun tv via satelitt og kanalen vil forsatt være der. ..."

--------

Sendte svar tilbake til Viasat med link til sak om at kanalen legger ned på kabel-tv og spurte om det kun gjaldt kabel-tv men ikke fått videre svar. Kan det være at kundeservice får såååå lite informasjon om hva som skjer eller gjelder dette kun at SportN skal forsvinne fra kabelnettet?

Forsvinner kanalen på RiksTV og ikke en ny fyller plassen innen kort tid, gjerne da relevant sportskanal mener jeg at avtalevilkårene klart er brutt.

Nrk har vel no rettigheter og interesser på den kanalen

spiderworm

Medlem
21 Mai 2004
388
0
0
Sender en mail til presseansvarlige hos Viasat og RiksTV i morgen og ser om de kan komme med ett mer konkret og fornuftig svar. Håper nesten at SportN legges ned, kanalen sender jo ikke annet enn repriser. Blir vel kanskje en live kamp i ny og ne når NFL sesongen starter neste helg hvis de fortsatt skal sende det da.

spiderworm

Medlem
21 Mai 2004
388
0
0
RiksTV bekreftet at SportN også forsvant hos dem 15.september og at de jobbet med alternativ.

superman

Medlem
26 Mai 2005
874
0
0
Jeg er glad jeg ikke gidder å kaste bort tiden på fotball.... Nå sparer vel NRK så mye at de ikke behøver å sette opp lisensen i forbindelse med MGP.

Bare håper NRK dropper all fotball, tenk hvor mye de kunne spart da ;-)

Pooze

Medlem
27 Aug 2008
129
0
0
Umiddelbart tenkte jeg at Viasat tvinger meg tilbake ved å gjøre dette grepet, men så skal det koste 199,- per måned?!? Det er jo vanvittig for 2. rangs fotballsendinger man må se for å følge CL og VM2010...Jeg foretrekker pub'en fremfor dette ranet.

Det er vel regler for hva som skal være allment tilgjengelig, og med tanke på at fotball-VM er verdens største idrettsbegivenhet så burde dette være tilgjengelig for alle? Makan, altså...

Og for å gni det inn, så annonserer Viasat at de har Roar Stokke med på satsingen...Han er mildt sagt uinteressant som kommentator. Noen ganger virker det som han ikke er tilstede, bare leser fra det samme manuset. Det er kanskje sånn det blir når man hele tiden skal "tilrive seg initiativet"!

vaaland

Medlem
15 Feb 2008
143
0
0
VIASAT: For de som allerede er kunde hos Viasat og har sports pakken i sin kanalpakke vil Viasat Fotball være med i prisen de allerede betaler. Viasat Fotball vil starte sendingene den 15/08, og erstatter da for kanalen Viasat SportN som har sine siste sendinger den 14/08.

ALTIBOX/LYSE: Viasat Fotball kommer den 15 september og blir lagt inn i vår Viasat Sport kanal pakke

vaaland

Medlem
15 Feb 2008
143
0
0
Viasat Fotball erstatter SportN
Viasat satser stort på fotball, og lanserer kanalen Viasat Fotball den 15. september. Denne nye Fotballkanalen vil erstatte SportN.

Fra 15.september til 31.oktober vil alle Altibox kunder som i dag har Viasat SportN få fri tilgang til Viasat Fotball.

Viasat har kjøpt rettighetene til halvparten av kampene i VM i Sør-Afrika sommeren 2010 fra NRK. Dermed skal kampene fra VM fordeles likt mellom Viasat og TV2. Viasat Fotball vil i tillegg vise alle tirsdagskampene i Champions League. Viasat Fotball blir en betal kanal, som overtar storkampene i Europas mest prestisjefulle turnering på tirsdager. Onsdager vil hovedkampen vises på søsterkanalen Viasat 4.

Fra og med 31.10.09 tilbys Viasat Fotball ved å kjøpe en av følgende tv pakker:
- Viasat Underholdning
- Viasat Sport , her inngår Viasat Fotball, Sport, Motor, Golf og HD
- Viasat Film og Sport med alle TV1000 kanaler og alle Viasats sportskanaler

Altibox - Nyheter

prasa93

Medlem
9 Sep 2009
12
0
0
Hei, har det blitt kjent noe nytt vedrørende nedleggelsen av SportN for Riks-TV-kunder? :)

ecberg

Medlem
6 Aug 2009
315
0
0
prasa93 skrev:
Hei, har det blitt kjent noe nytt vedrørende nedleggelsen av SportN for Riks-TV-kunder? :)

Siste jeg hørte fra Riks-TV var at det fortsatt ikke var klarert hvem som overtar plassen til SportN. Men det var vel på fredag eller noe slikt.

Nordbø

Medlem
1 Sep 2006
389
0
0
ecberg skrev:
Siste jeg hørte fra Riks-TV var at det fortsatt ikke var klarert hvem som overtar plassen til SportN. Men det var vel på fredag eller noe slikt.

Snakket med kundeservice hos RiksTV i dag og de vet ingenting enda...som vanlig.
Slo meg forresten til ro med at TV2Sport vil vise CL også, men selvfølgelig skal de sende kampene på TV2Sport 2 (ihvertfall fra første runden) som ikke er tilgjengelig for RiksTV-kunder:evil: Skjønne det de som kan:confused:

S0und's

Medlem
20 Aug 2009
533
0
0
Nordbø skrev:
Snakket med kundeservice hos RiksTV i dag og de vet ingenting enda...som vanlig.
Slo meg forresten til ro med at TV2Sport vil vise CL også, men selvfølgelig skal de sende kampene på TV2Sport 2 (ihvertfall fra første runden) som ikke er tilgjengelig for RiksTV-kunder:evil: Skjønne det de som kan:confused:

Typisk idioti :p er helt utrolig.. lenge leve kanaler som ikke kan vises på RiksTV med fotball!:?