Sony VPL-HW55 rett på vegg

mamruoc

Medlem
16 Jul 2009
45
0
0
Hei,

Siden vi vurderer å ha prosjektoren i stuen, og kommer ikke til å bruke den hele tiden, lurer jeg på om det er mulig å bruke veggen som "lerret"?
Har lest at noen steder om å bruke Lady silkematt med gråtone, eller noe annet ala Scren Goo.

Noen med anbefalinger eller erfaringer?

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.245
0
36
Det er mulig, og du vil se et bilde men jeg ville ikke anbefalt det, spessielt med en såpass god projektor.

Skal du ha et bra resultat med "bare maling" kreves det ganske mye innsatts spessielt i male prosessen og du vil fortsatt få bedre resultat med et lerret.

mamruoc

Medlem
16 Jul 2009
45
0
0
Ok, det var det jeg var redd for.
Hva finnes det av lerret løsninger som er mest mulig skjult?

Ballis

Medlem
1 Jul 2007
3.951
0
36
Tror kansje jeg ville benyttet veggen om motorisert lerret var alternativet. Har ikke veldig mye erfaring med motoriserte lerret men det ene jeg har hatt var bare sorgen. Ble bølgete og jævelig. Kansje vurdere tab-tension, vet ikke helt hvor bra det blir. Ville uansett tenkt meg om to ganger før jeg avskrev ramme.

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
10.812
3
38
Drammen
Tror kansje jeg ville benyttet veggen om motorisert lerret var alternativet. Har ikke veldig mye erfaring med motoriserte lerret men det ene jeg har hatt var bare sorgen. Ble bølgete og jævelig. Kansje vurdere tab-tension, vet ikke helt hvor bra det blir. Ville uansett tenkt meg om to ganger før jeg avskrev ramme.
Gode tab tension lerret er like bra som ramme, men de koster litt selvfølgelig, og vil du skjule lerretet kommer man ingen vei utenom motorisert tab tension lerret.

Til trådstarter:
Adeo blandt andre har gode tab tension lerret som kan bygges inn i taket.