Sony VPL-HW30 - 240Hz 3D - 3x lysutbyttet til VW90 i 3D - Full CMS

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.103
93
48
53
Jessheim
Eneste jeg kjenner til som har testet dette, endte opp med å selge brillene igjen. Kan ikke forstå hvorfor du skulle vurdere disse fremfor Sony sine egne briller? Spesielt med tanke på at det følger med briller når man kjøper HW30, og det er ikke særlig smart å satse på to typer briller, som garantert har forskjellig fargetone på filteret.
"Eventyret" om at Monster brillene har mindre cross-talk, er bare tull. Hadde det vært tilfellet, hadde Sony endret brillene før de lanserte HW50
Min erfaring med Monster sine briller var langt mere cross-talk enn de originale (pga feil oppdateringshastighet), men så tok jeg meg heller aldri tid til å "tune dem" (via PC). Sony sine er imidlertid ferdig "tunet" fra fabrikk. Xpand 104 "tuner seg selv", og er således mye enklere å bruke. De gir forøvrig heller ikke noen endring med tanke på cross-talk.
Ikke at cross-talk er noe issue på HW30?

UltimaNoctis

Medlem
17 Mar 2011
7.347
0
0
Har noen her testet Sim 2 top modellen til £30,000 ? Leste nettopp omtale av denne på TrustedReviews der hvor de sa at den hadde "flawless 2D and 3D picture" og 100% perfekt 3D dvs ingen crosstalk I DET HELE TATT.

300 000 kroner er litt ekstravagant for en student som meg men der er jo flere som handler for 6 sifferet antall :)

Alex89

Medlem
6 Des 2012
39
0
0
Gorm skrev:
Eneste jeg kjenner til som har testet dette, endte opp med å selge brillene igjen. Kan ikke forstå hvorfor du skulle vurdere disse fremfor Sony sine egne briller? Spesielt med tanke på at det følger med briller når man kjøper HW30, og det er ikke særlig smart å satse på to typer briller, som garantert har forskjellig fargetone på filteret.
"Eventyret" om at Monster brillene har mindre cross-talk, er bare tull. Hadde det vært tilfellet, hadde Sony endret brillene før de lanserte HW50
Min erfaring med Monster sine briller var langt mere cross-talk enn de originale (pga feil oppdateringshastighet), men så tok jeg meg heller aldri tid til å "tune dem" (via PC). Sony sine er imidlertid ferdig "tunet" fra fabrikk. Xpand 104 "tuner seg selv", og er således mye enklere å bruke. De gir forøvrig heller ikke noen endring med tanke på cross-talk.
Ikke at cross-talk er noe issue på HW30?

Vel, jeg så denne kommentaren på amazon:

I've bought these glasses to use with my Sony VPL-HW30ES projector. It work great out of the box and no more sync issue compared with stock Sony 3D glasses.

Pro:
Light weight
RF, no more loss sync and no need line of sight
cheap, compared with Sony own glasses

Cons:
the power button is a PITA, very hard to press, some times I need to charge them in order for them to power up cos' could not power them up using the power button.

Would give them 5 stars if they solve the power button trouble.

Sjekk også ut innleggene til zombie10k i linken under:
Official Sony VPL-HW30(A)ES Owners Thread

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
Gorm skrev:
r Ikke så mye som VW90, men det er så lite lys igjen at det ikke holder til å fylle et stort lerret. Vi snakker fortsatt høykontrast duk, eller moderat stort lerret. 3D i beste modus fungerer ikke på mitt 100" Adeo greyvsion, for å si det sånn. Senker jeg derimot oppdaterings-hastigheten, og aksepterer noe crosstalk, så har den mer enn nok lys til å gi meg en god opplevelse på samme lerret.
Hva om man har et 92" stort lerret som meg da? Hvordan vil denne PJ fungere i 2D/3D mot dette? Om jeg tør be om et svar...

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.103
93
48
53
Jessheim
Eneste argumentet fra kommentarene på Amazon er tap av sync. Det er imidlertid umulig å miste sync på brillene til HW30, med mindre man er helt dust når man plasserer den eksterne IR-emitteren.

Ellers vil jeg anbefale deg å teste, fremfor å lese deg til "ikke-eksisterende" problemer ;-)

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Alex89 skrev:
Vel, jeg så denne kommentaren på amazon:

Sjekk også ut innleggene til zombie10k i linken under:
Official Sony VPL-HW30(A)ES Owners Thread

Jeg har testet Monster sine 3D briller på Sony VW95 og ut av esken er de mye dårligere enn Sony og Xpand sine, jeg fikk også innstillinger av zombie10k som han brukte på HW30. Dette funket ikke for meg og de viste fortsatt mye mer crosstalk en Sony og Xpand X104. Du kan sikkert finne en god innstilling med mange timers prøving og feiling via innstillinger på PC (du må bruke PC for å få nok fininnstilling). Dette var ikke noe jeg gadd og bruke tid på så jeg solgte de to parene jeg hadde. Det eneste de er bedre på i mine øyne er at de er mer behagelig å ha på, men det har ikke mye å si da bildet er fullt av crosstalk. Dyre er de også i forhold til Xpand og Sony briller når du tar med at du må kjøpe RF sender i tillegg til brillene.

PJ Harvi

Medlem
4 Apr 2011
108
0
0
Hvordan vil denne oppleves i 2d sammenlignet med Epsons TW5000, med tanke på farger, lysstyrke og kontrast?

Alex89

Medlem
6 Des 2012
39
0
0
Andreas21 skrev:
Jeg har testet Monster sine 3D briller på Sony VW95 og ut av esken er de mye dårligere enn Sony og Xpand sine, jeg fikk også innstillinger av zombie10k som han brukte på HW30. Dette funket ikke for meg og de viste fortsatt mye mer crosstalk en Sony og Xpand X104. Du kan sikkert finne en god innstilling med mange timers prøving og feiling via innstillinger på PC (du må bruke PC for å få nok fininnstilling). Dette var ikke noe jeg gadd og bruke tid på så jeg solgte de to parene jeg hadde. Det eneste de er bedre på i mine øyne er at de er mer behagelig å ha på, men det har ikke mye å si da bildet er fullt av crosstalk. Dyre er de også i forhold til Xpand og Sony briller når du tar med at du må kjøpe RF sender i tillegg til brillene.

Takk for svar begge to :) da dropper jeg de!

Grunnen til at jeg i det hele tatt begynte å se på andre briller, er at Sony sine er det totalt utsolgt for i alle nettbutikker akkurat nå. Og jeg hadde uansett ikke tenkt til å bruke både Sony briller og Monster briller sammen, som Gorm kanskje trodde at jeg skulle.

For de er ikke dyrere sammenlignet med de andre. Omvendt faktisk!

RF sender og 1stk 3D-briller koster nå totalt 380kr på amazon.com med free shipping.(75% rabatt bare akkurat nå)
Disse kan selvfølgelig ikke sendes direkte til Norge, men hvis du kjenner noen i USA så er det en helt annen sak ;)

Hadde derfor heller kjøpt 5x pakke med RF sender og 1stk 3D-briller dersom de faktisk var bedre eller like gode, men siden Gorm sier de er dårlige i forhold så stoler jeg heller på han og kjøper flere Sony briller når nettbutikkene får inn flere på lager. :)

14 Okt 2008
557
0
0
TW5000 = HW20/HW30 er overlegen.
TW5500 = sammenlignbar, men HW20/HW30 har mer lysstyrke (ANSI) og mer punch i bildet.

TW5500 har alltid hatt litt overtaket på fargebalansen pga full kalibreringen. Nå når HW30 også støtter dette blir HW30 en bedre prosjektor, til dog doble prisen.

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.103
93
48
53
Jessheim
Alternativet kan kanskje være å gå for Xpand X104? Aner ikke hva disse koster, men da trenger du i hvert fall ingen sender, og de er ikke dårligere enn Sony sine. De har et mer fargenøytralt filter, men dette spiller liten rolle, så lenge man ikke har kalibrert projektoren til Sony-brillene da

Innspillene til Andreas er absolutt verd å ta med seg, for det er ikke mange som har testet mer projektorer og 3D oppsett enn ham

Zepp

Medlem
25 Jan 2008
89
0
0
Hei
Skal endelig realisere prosjektordrømmen!
Etter å ha studert prosjektortrådene i noen dager så tror jeg løsningen blir HW30. Den er også noe rimeligere enn TW9000/9100.
Noen som har tips til hvilke lerret skal jeg velge?
Jeg har maks plass til 100" mellom høyttalerne. Prosjektoren vil få en kastelengde på 4,5m. Rommet har sorte matte vegger med unntak av bakveggen som er mørk rød. Gulvet er brunt og taket er hvitt. Vinduene kan blendes helt.

PJ Harvi

Medlem
4 Apr 2011
108
0
0
Jepp, VW90 er nok et knallkjøp til den prisen når det gjelder billedkvalitet for pengene men vær obs på at pæra koster mellom 7 og 8 tusen hvis du har planer om å ha den en stund!

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.354
189
63
42
www.avforum.no
Dette er en tråd rundt HW30, men at pære på VW90 koster 7-8000 kan umulig stemme, den bruker samme lampe som VW85 såvidt jeg erindrer, og den koster under 3000.-. Sony-lampene, med unntak av Xenon-variantene, ligger stort sett relativt greit prismessig, dog noe over Epson som jo produserer alle lamper selv og dermed har en aldri så liten "edge" i så måte.

PJ Harvi

Medlem
4 Apr 2011
108
0
0
lygren skrev:
Dette er en tråd rundt HW30, men at pære på VW90 koster 7-8000 kan umulig stemme, den bruker samme lampe som VW85 såvidt jeg erindrer, og den koster under 3000.-. Sony-lampene, med unntak av Xenon-variantene, ligger stort sett relativt greit prismessig, dog noe over Epson som jo produserer alle lamper selv og dermed har en aldri så liten "edge" i så måte.
My bad. Du har rett Lygren. Den bruker LMP h201 som koster 2599. Jeg mener at jeg sjekket prisen på reserve pære til vw90 forrige uke og at den da kostet i overkant av 7000.. jeg må ha sett feil (jeg syntes også det hørtes urimelig dyrt ut).

Men for all del la oss komme tilbake til topic.