Sony KDL-52EX700

Andydibben

Medlem
31 Jan 2009
282
0
0
Heisann
Jeg har en 52" som jeg er fornøyd med... Men det er et lite minus.. Når jeg ser på fotball.. Så er det noen ganger som at bilde henger litt etter...(flagger)
Noen som vet hva dette kan være?

Alastor

Medlem
30 Nov 2006
3.366
0
0
100Hz-funksjonen til tven din, dette er en bieffekt av denne mest sannsynlig. Du kan evt teste å skru den av :).

Olakjerre

Medlem
25 Mar 2010
356
0
0
Bytter du scenevalg når du ser fotball? Hvis du gjør det så vet jeg at sport-scenevalget har motionflow til maks. Sett den på standard eller av så blir det bedre.

Hvis du ikke har endret scene så sjekk hva motion flow'en står på uansett

Andydibben

Medlem
31 Jan 2009
282
0
0
Jeg har den stående på auto... Når jeg satt den i sport.. så ble det dårlige farger... Liker jo at gresset er grønt...

Er det ikke bra og ha 100Hz da? Hvordan fungerer motionflow? Den står på standard nå... sto av i går...

Olakjerre

Medlem
25 Mar 2010
356
0
0
Jeg liker å ha motion flow på standard - bruker forøvrig aldri "sport" på scenevalg, det er forferdelig :)

Jeg ser mye fotball, mest på Premier league hd kanaler. Aldri noe hakking eller tullball der.

DaButcher

Medlem
27 Apr 2005
3.842
0
0
www.volvo-power.net
Andydibben skrev:
Jeg har den stående på auto... Når jeg satt den i sport.. så ble det dårlige farger... Liker jo at gresset er grønt...

Er det ikke bra og ha 100Hz da? Hvordan fungerer motionflow? Den står på standard nå... sto av i går...
Den finner på nye frames mellom de eksisterende.
La oss si du ser en fullhd film med 24 fps, så føles det ikke som det er glatt nok bevegelse.

Da vil motionflow lage nye fames mellom de eksisterende, for å glatte ut bevegelsene. Om du tar for hardt i, vil det flyte for bra :p

Bodin

Medlem
9 Mai 2007
2.496
2
38
DaButcher skrev:
Den finner på nye frames mellom de eksisterende.
La oss si du ser en fullhd film med 24 fps, så føles det ikke som det er glatt nok bevegelse.

Da vil motionflow lage nye fames mellom de eksisterende, for å glatte ut bevegelsene. Om du tar for hardt i, vil det flyte for bra :p
det fungerer enda dårligere på blu-ray en på tv sendinger, du får unaturlige bevegelser og f.eks folk rykker framover når de går, det ser ikke naturlig ut, best å kjøre så rent bilde som mulig.