Sony KD55-X9005C WiFi problem

Thumz

Medlem
23 Mar 2016
18
0
0
Sliter med å finne WiFi på TV'n. Finner naboene sine nettverk men ikke mitt (desse har samme router som meg). Hva kan være grunnen til dette?

Var på Elkjøp og spurte etter tips. De sa at routeren min kan stå for nær TV'n og at dette vil skape problemer for kommunikasjonen mellom router og TV.
Router står ca 1m nedenfor TV.

Thumz

Medlem
23 Mar 2016
18
0
0
Fordi nettverksporten peker mot veggen slik at om der er en nettverkskabel så blir TV'n vinklet oppover. (Vegghengt)

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.975
0
0
Kjører trådløst fra en Samsung TV til en Asus router med 1m avstand og det fungerer fint. Men når det er sagt så er det ikke uhørt at for liten avstand til router kan skape problemer. Prøv å flytte routeren noen meter unna bare for å se om det løser problemet.

Det finnes vinklede RJ45 adaptere hvis du har plass til det bak TV'en.

runes

Medlem
26 Jul 2004
408
0
0
Det har du sannelig rett i.... Idiotisk konstruksjon på Ethernet porten (har samme TV selv).

jeg har ikke hatt noe problemer med tv'en ift wifi, mar du et langt ssid navn? Vet dette noenganger kan skape problemer.

Thumz

Medlem
23 Mar 2016
18
0
0
Heter det samme som naboene, bare noen tall som er forskjellig. Får kanskje bestille en vinklet RJ45, eller eventuelt en flat kabel. Kan være like greit å lage en nettverkskabel selv, bare ikke ha kappen inn i pluggen, slik det er lett og bende.
Men om noen har svaret til dette, del det gjerne med meg! :)

Thomas

Troutmaster

Medlem
29 Apr 2009
693
0
0
Høres rart ut. Kringkaster ruteren ssid? Uansett så ville jeg først ha flyttet ruteren for å sjekke om påstanden er korrekt.

AndersT2

Medlem
14 Feb 2004
14.481
0
0
www.filmlisten.no
prøv å last ned "Wifi analyzer" til din smarttelefon (hvis du har).
Da kan du sjekke styrken på det trådløse, og samtidig se om du bruker samme kanal som alle andre.
Da kan det være lurt å bytte kanal for å se om det løser problemet.

Å bytte kanal gjøres i setupen til routeren.