Sony 65xe9005 bakbelysning

storform

Medlem
19 Jun 2011
90
0
0
Kjøpte nylig en Sony 65xe9005. Fantastisk bildekvalitet i mine øyne. Super på bevegelse (fotball etc.) og det beste jeg har sett med tanke på oppskalering. Vanlige tv-sendinger er rett og slett imponerende å se på.
Det er imidlertid én ting som irriterer meg. Jeg valgte denne skjermen med direkte bakbelysning (FALD) fremfor kantled, bl.a. for å sikre jevn bakbelysning. Orker ikke skjermer med clouding. Bakbelysningen er også jevn, med ett unntak. Når bildet er mørkt (ikke helt svart), registrer jeg at bildet er noe lysere langs høyre kant (se bilder). Jeg er muligens over snittet kresen. Jeg lurer likevel på om man må forvente dette med en slik tv, eller om dette er en feil med akkurat mitt ekseplar. Anmeldelser påpeker at denne tv-en skal ha jevn bakbelysning. Jeg trodde virkelig ikke at jeg skulle oppleve slike problemer med en FALD-skjerm. Hva tenker dere? Er jeg for pirkete eller bør jeg forvente mer av denne tv-en. Er jo mye styr å drive og bytte tv-en, men hvis mitt eksemplar presterer dårligere enn hva man kan forvente, er det kanskje verdt det? Hva ville du gjort i min situasjon?
Setter stor pris på råd.

Vedlegg

• IMG_20171203_014520.jpg
    IMG_20171203_014520.jpg
    2,3 MB · Sett: 165
  • IMG_20171203_013432.jpg
    IMG_20171203_013432.jpg
    2,3 MB · Sett: 191
  • IMG_20171203_051107.jpg
    IMG_20171203_051107.jpg
    450,7 KB · Sett: 119
Sist redigert:

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
10.246
2
38
Det var for mye i mine øyne.
Jeg hadde irritert meg mye over en slik lys kant.
Venstresiden er så vidt "innafor" min aksept, hvor av høyre er langt over.

Dimacruz

Medlem
17 Feb 2003
2.619
0
36
det der er utrolig irriterende. Jeg hadde ikke akseptert det. Ikke venstresiden heller, men det er kanskje slik man må forvente fra en lcd tv?

Trond B

Medlem
15 Nov 2004
4.178
2
38
Er vel ikke så mange soner på denne som Z9. Hadde en buet LED fra Sony (KD-65S9005B) som hadde det samme problemet i enkelte tilfeller.

J.Haugen

Medlem
26 Okt 2005
7.005
0
0
Hei. Med fare for å bli et "ekkokammer" av innleggene foran: dette går ikke ann. Jeg synes du skal sende disse bildene til butikken, og gjerne legge ved en direkte link til dette forumet og denne tråden. Jeg har eid hele 50 flatskjermer siden 2004, og dette var ikke greit. Jeg har selv opplevd problemer med plasma (dirty screen effect, dithering m.m.) og oled (vertikale striper), men du kan ikke akseptere noe slikt. Jeg tror at du kommer til å irritere deg over de lyse kantene i hele skjermens livsløp, og det er det ikke verdt. Så: bytt skjerm!

storform

Medlem
19 Jun 2011
90
0
0
Takker så mye for svar. Spørsmålet blir jo da om andre eksemplarer av denne skjermen ikke har dette problemet. Utenom denne panelfeilen, er jeg godt fornøyd så jeg vil helst ikke over på andre modeller. Tror dere der er realistisk at jeg får et panel uten disse problemene hvis jeg bytter til en ny 65xe9005? Det som gjør dette ekstra irriterende, er at jeg betalte ekstra for å få tv-en inspisert for panelfeil og kalibrert i butikken, men denne panelfeilen har de tydeligvis ikke avdekket. Gjorde dette primært for å slippe bytting av tv.

Sist redigert:

Ichad83

Medlem
19 Mai 2017
219
0
0
Jeg har denne tv’en og er veldig fornøyd. Jeg skal ta og teste den ganske så grundig her hjemme i kveld og gi tilbakemelding om hvordan min skjerm oppfører seg

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

Ichad83

Medlem
19 Mai 2017
219
0
0
Da har jeg fått tittet litt her. Må si jeg ble litt overrasket når jeg satte på diverse filmer og startet denne «jakten» etter lyse kanter, for det har faktisk jeg også! MEN - hos meg er det på venstrekant og ikke høyre. Og jeg må si at det er stor forskjell på bildene dine og hva det er hos meg. Jeg kan se her at det er litt lysere i ytterkant, men det er såpass lite at det kan jeg leve med (tror jeg, for nå har jeg hengt meg fullstendig opp i det). Enig med de andre her inne om at du burde bytte den i en ny.

Er også ganske skremmende at du betalte for å få den inspisert på forhånd, og dette er resultatet du ender opp med. Det hadde jeg krevd pengene tilbake for!

Sent from my iPhone using New Forum mobile app