sony 1271QM

kjelli

Medlem
29 Apr 2003
4.213
0
36
Er dette en ok prosjektør?.
Anta at den er i god stand og ingen innbrenninger osv.Kjenner noen til bildekvaliteten på disse? Bra / dårlig?

All hjelp mottas med takk.

mvh
Kjelli

Eidos_

Medlem
21 Jan 2003
646
0
0
Hei,

Har en 1270QM som er sinnsyk god! Den gir klare bilder og har en god farge! Den gir også god "svartbalanse".. Dette er den eneste jeg har hatt etter en BD600 -en sinnsyk forskjell!!

Den er bra.. :)

kjelli

Medlem
29 Apr 2003
4.213
0
36
Takker, det var dette jeg håpet på.
En som hadde en liknendes (og bilde på disse skal være likt, 70-71 og 72 modellen altså) som kunne fortelle om dette var bra greier eller ikke.

Mvh
Kjelli

kjelli

Medlem
29 Apr 2003
4.213
0
36
Da kjøpte jeg en slik i dag.
Joooohooo, min første CRT. Gleder meg sinnsykt.

Kjelli

kjelli

Medlem
29 Apr 2003
4.213
0
36
Jeg kommer nok til å mase når jeg står med hodet nedi den og skal få til dette greiene her. jeg satser på deres velvillighet.

Har funnet manual til saken og lest en del om den, så jeg skal være sånn halveis forberedt iallefall. Fikk høre av noen andre og her at den skal være bra. Flotte farger og skarp. Kan være støyendes, men det finnes gode kurer for dette.

Det ble kjøp innen norge. Import fristet, men erfaring jeg har med andre større ting som skulle fraktes inn viste at ekstrakostnadene er høye, iallefall med dagens latterlige fortollingsregler for privatimport.
Jeg fikk et bra tilbud og er fornøyd.
Fikk med fjernkontroll med både uv og kabel.

Nå er det å mekke et lerret og begynne å få ting på plass.

Kanskje jeg burde begynne med å åpne maskinen og blåse den ren for støv først? noen tips?

Takker for all hjelp til nå. Har virkelig hatt utbytte av mine besøk på dette forum.

Mvh
Kjelli

Rolf Hult

Medlem
13 Des 2002
4.638
0
0
53
www.hulten.no
Gratulerer med CRT kjelli!
Du har fått deg en meget bra PJ. Vi stiller selvsagt opp her på forumet dersom du trenger råd fra oss andre CRT nerder :D

kjelli

Medlem
29 Apr 2003
4.213
0
36
Takker, jeg gleder meg som en unge på julaften.
Får herligheten i dag allerede. Kommer nok til å høre mer fra meg fremover :)

Mvh
Kjelli

13 Jun 2005
12
0
0
manual sony vph 12xx

kunne du gi en hjelpende hånd med manual til sony vph12xx har selv fått en 1270. noen som kjenner til ir coden til fjernkontrollen.hva er raster og fungerer lerret med 2,5 i gain til crt proj

kjelli

Medlem
29 Apr 2003
4.213
0
36
Skal se om jeg har manualen liggendes enda. Den ligger på en annen PC i så fall.

Gain 2,5 er alt for mye vil jeg si. rundt 1 er det de fleste bruker.

Kjelli

no12

Medlem
3 Jan 2005
1.964
0
0
Gratulerer med 1271QM. Veldig grei maskin det. Har selv en 1272Q på lager som var min første CRT før jeg skaffet meg en 1292Q. Enkle menyer og grei punkt for punkt oppsett i manual. 127x modellen kan du også få ganske stillegående med å skifte til nyere Papst eller lignende kjølevifter.
Har du fjernkontroll? Det kan være litt stress å kalibrere den uten, spesielt om det er takmontert.

kjelli

Medlem
29 Apr 2003
4.213
0
36
Stian, det er kort som en setter i maskinen som er helt likt det spatz kortet bare med HDCP støtte og.

Skal du kjøpe kort som ikke har HDCP er den egentlig bare brukendes sammen med en PC. Med HDCP støtte vil du kunne koble til DVD spillere ol. direkte.

Kjelli

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
6.027
0
36
StianLarsen skrev:
Har du prøvd denne saken?

Finnes forresten nyere firmware til Sony maskinene?

Mvh
Stian
Ingen grunn til å kjøpe disse kortene nå. De gir dårligere resultat enn å kjøre analogt via RGBHV. Den er kun hvis du har en kilde som kun gir ut digitalt at du trenger ett slikt kort.