SONOS Music System - Tråden

MortenTS

Medlem
28 Nov 2012
324
1
18
Kan du forklare litt nærmere?.
Hadde et ønske om å bruke 1 amp til 2stk høyttalere, der 1 HT er i hvert rom/bad. Men slik jeg forstår det som også tortorden sier så kan ikke sonos gi mono lyd, dvs all lyd til 1 høyttaler, den gir høyre/venstre signal og da trengs 2 høyttalere i samme rom. Det er ikke det at jeg nødvendigvis ønsker lik lyd på begge bad, men tenkte dette kunne være en enkel løsning med 1 amp og siden jeg allerede har høyttalerene som jeg syntes ble litt for store (med 2) for det hovedbadet som ikke er så stort

Gimsegutten

Medlem
12 Des 2006
1.990
0
0
Interessant å høre at også andre har hatt det samme problemet! Spørs om jeg bør ta en tur nedom HiFiKlubben med min CR200 da, og samtidig ta en tur innom Eplehuset.

Gratulerer

Medlem
31 Okt 2006
5.352
0
36
Lektor-pakken gir deg best lyd av de to pakkene. Du kan også vurdere (om du har plass) å oppgradere til Lektor 2, som er en veldig god høyttaler. Du får sikkert samme systemrabatt med Lektor 2 som lektor 1.

Streethassle

Medlem
9 Aug 2009
385
0
16
Beklager, noen ganger leser man ikke godt nok (eller ikke i det hele tatt). Tenkte du hadde to stk. Sonos. Så jeg svarte vel i grunn på noe du ikke hadde spurt om. :)

fabian

Medlem
21 Aug 2004
5.392
0
0
jfinneru skrev:
rhapsody kommer ikke opp som et valg , så jeg antar at jeg må endre nasjonalitet og reboote sonosboksene?

Jeg valgte først USA, og la til rapshody, brukte det ut prøveperioden, men i senere tid måtte jeg gå inn og endre til Norge for å få tilgang til spotify. Nå ligger begge deler der, og jeg kan bruke alt utenom søke funksjonen på rapshody. Så for meg fungerer det veldig bra.

Snublefot

Medlem
6 Des 2004
44
0
0
Noen som vet om man kan bruke Airport Express som "bridge" til Sonos? Siden Sonos lager sitt eget nettverk, tenkte jeg at LAN-utgangen på en Airport kan fungere som "kabel".

Noen som har prøvd dette?

MortenTS

Medlem
28 Nov 2012
324
1
18
Ikke noe å beklage for :), all forsøk på hjelp tas imot med stor takk. Men greit å få oppklart.

bamse

Medlem
15 Apr 2004
2.120
0
0
Gimsegutten skrev:
Interessant å høre at også andre har hatt det samme problemet! Spørs om jeg bør ta en tur nedom HiFiKlubben med min CR200 da, og samtidig ta en tur innom Eplehuset.

Bare så det er sagt. Om HiFi Klubben ber deg om å fikse retur/kontakte Sonos selv fortell dem at det ikke er ditt problem. Da jeg hadde en defekt C200 med samme problemer som din endte det opp med at jeg måtte betale for fortolling av skiten når den kom tilbake til landet i tilegg til å bruke en masse tid for i det hele tatt å få sendt den avgårde til Sonos. La klubben gjøre jobben.

gspott

Medlem
3 Jan 2011
814
0
0
36
Snublefot skrev:
Noen som vet om man kan bruke Airport Express som "bridge" til Sonos? Siden Sonos lager sitt eget nettverk, tenkte jeg at LAN-utgangen på en Airport kan fungere som "kabel".

Noen som har prøvd dette?
Selvfølgelig vil dette fungere.

Personlig syntes jeg ikke noe om det men det er for all del det er jo egentlig ikke noen grunn til at det ikke skal funke knall.
Expressen må gjerne ha gode signaler da.

stix

Medlem
24 Sep 2003
641
0
16
Er det noe fres i Connect:amp? Vurderer å sette opp en slik på et par Audio Pro Avantek nine, men er usikker på om den har nok krutt til at det blir noe greie på.

Gimsegutten

Medlem
12 Des 2006
1.990
0
0
bamse skrev:
Bare så det er sagt. Om HiFi Klubben ber deg om å fikse retur/kontakte Sonos selv fortell dem at det ikke er ditt problem. Da jeg hadde en defekt C200 med samme problemer som din endte det opp med at jeg måtte betale for fortolling av skiten når den kom tilbake til landet i tilegg til å bruke en masse tid for i det hele tatt å få sendt den avgårde til Sonos. La klubben gjøre jobben.

Takk for tipset!! Leverte den inn i dag. De foreslo å sende den inn selv, men tok den inn uten noe videre spørsmål da jeg spurte om de kunne ordne med dette.

Gikk samtidig innom Eplehuset og fikk vite at det var lang venteliste på I-pad 2. Det er vel bare I-pad som har Sonos-applikasjon som utnytter den store skjermen? (i forhold til Samsung sitt nettbrett)

Gimsegutten

Medlem
12 Des 2006
1.990
0
0
stix skrev:
Er Canal digital sin gratisutgave av Wimp den samme som den vi må betale for, slik at den vil fungere med Sonos?

Nei, men som canaldigital-kunde koster det ikke mer enn 49.- i måneden for et premiumabbonnement som kan brukes på sonos.

Zleepyme

Medlem
15 Mar 2007
3.745
8
38
Mo i Rana
Er det noe fres i Connect:amp? Vurderer å sette opp en slik på et par Audio Pro Avantek nine, men er usikker på om den har nok krutt til at det blir noe greie på.

Det spørs hvor høyt du skal spille o.l. Sånn sett ville nok en connect+en vanlig forsterker gi deg mer og bedre lyd...

BGO_Sound

Medlem
13 Aug 2010
51
0
0
Fruen syntes det er litt mye bass på Sonos S5 som står på kjøkkenet.
Er det mulig å få stilt på dette? Eller er man helt låst?:neutral:

pelzi80

Medlem
24 Nov 2010
853
0
0
sonos sub - sonos connect ?

Hei!

Holder på å planlegge et innebygget opplegg for huset....og da skal jeg blandt annet ha Sonos AMP'er på begge bad og kjøkken koblet opp mot B&W tak-høytalere.

Men i stuen så skal jeg ha litt mer futt.....og har valgt de nest største B&W tak-høytalerene:
B&W CCM7.4 takhøyttaler | Hi-Fi Klubben

Høytalerene skal drives av
NAD C275BEE Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

Dette tenkte jeg å bruke en Sonos Connect til. Så ville jeg ha en Sub i tillegg....men så oppdaget jeg at det IKKE!!! er mulig å koble sonos suben opp mot sonos connect.....??? Hvorfor!??! Og hvilke andre muligheter finnes det? Kan jeg feks koble Sonos AMP opp og ha Nad'en som effekt? Eller må jeg droppe sonos subben, og finne en annen....og hvordan skal jeg da koble opp? Jeg vil jo ha minst mulig i stuen her av komponeneter, og hadde i utgangspunktet sett for meg at jeg skulle ha alt i teknisk rom , og bare trekke høytaler kabler rundt i huset.

stix

Medlem
24 Sep 2003
641
0
16
Det vil nok ikke bli spilt så veldig høyt, men det er sikkert noen som har prøvd den på litt store høyttalere?

Gimsegutten

Medlem
12 Des 2006
1.990
0
0
BGO_Sound skrev:
Fruen syntes det er litt mye bass på Sonos S5 som står på kjøkkenet.
Er det mulig å få stilt på dette? Eller er man helt låst?:neutral:

Da er jeg helt enig med kona di! Jeg syntes også de fabrikkens forhåndsinnstilling ga for mye bass. Men du kan gå inn i menyen på fjernkontrollen og styre dette! (har ikke min egen fjernkontroll hjemme nå, så jeg greier ikke å veilede deg i forhold til hva du trykker på)

16 Sep 2004
16.682
0
0
pelzi80 skrev:
Hei!

Holder på å planlegge et innebygget opplegg for huset....og da skal jeg blandt annet ha Sonos AMP'er på begge bad og kjøkken koblet opp mot B&W tak-høytalere.

Men i stuen så skal jeg ha litt mer futt.....og har valgt de nest største B&W tak-høytalerene:
B&W CCM7.4 takhøyttaler | Hi-Fi Klubben

Høytalerene skal drives av
NAD C275BEE Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

Dette tenkte jeg å bruke en Sonos Connect til. Så ville jeg ha en Sub i tillegg....men så oppdaget jeg at det IKKE!!! er mulig å koble sonos suben opp mot sonos connect.....??? Hvorfor!??! Og hvilke andre muligheter finnes det? Kan jeg feks koble Sonos AMP opp og ha Nad'en som effekt? Eller må jeg droppe sonos subben, og finne en annen....og hvordan skal jeg da koble opp? Jeg vil jo ha minst mulig i stuen her av komponeneter, og hadde i utgangspunktet sett for meg at jeg skulle ha alt i teknisk rom , og bare trekke høytaler kabler rundt i huset.
Hva med en Sonos sub da?

Gimsegutten

Medlem
12 Des 2006
1.990
0
0
I Sonos Desctop Controller kan du trykke "Play" i menyen øverst og så gå til "Equalizer". Sett "Loudness" til "Off". :wink: