Smart tv bruk..

Netrom66

Medlem
18 Jun 2010
282
0
0
Må høre med alle her inne. Alt av smart innhold på tver er snart mere enn en pc snart. Men er dette mange velger pga av smartfunksjonene? For min del bruker jeg tv kun til å se vanlig tv og filmer og litt spilling.

Hva bruker dere tven til dere andre?

Bare litt nysgjerrig.

Morten

JernetTZ

Medlem
23 Nov 2008
2.235
0
0
Det du bruker den til + Netflix som eg har på Xbox, Playstation og PC. Ellers er det andre for tregt og dårlig.

edguy

Medlem
27 Nov 2004
2.175
0
0
TV og film i hovedsak,men viser noen bilder i ny og ne via trådløs mediaserver. Har ikke behov for noen smartTV......interesserer meg ikke for 3D heller.

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.544
0
36
Smart funskjonene får stort sett en 5 år gammel android mobil til og se bra ut.

Og sjøl foretrekker jeg alle mine kilder foran receiver i signal kjeden min, selv om tv'n min har ARC etc så syns jeg det ble noe herk.

Smart tv er i min mening kunn tekst tv versjon 2.0 og eneste virkelige nytte de har er og gi tv produsentenes markeds avdeling lov til å bruke ordet 'app'.

roffen

Medlem
4 Jun 2004
804
0
0
VT50'en min har 3D, men det har jeg ikke giddet prøve enda.
Jo, har prøvt Netflix-appen litt. Men den oppfører seg ikke helt bra (blinker sort en sjelden gang).
Ikke legg vekt på Smart-funksjonalitet! For meg er i hvert fall bildekvalitet pri 1. Alt annet ræl hører hjemme utenfor TVen.

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.544
0
36
roffen skrev:
VT50'en min har 3D, men det har jeg ikke giddet prøve enda.
Jo, har prøvt Netflix-appen litt. Men den oppfører seg ikke helt bra (blinker sort en sjelden gang).
Ikke legg vekt på Smart-funksjonalitet! For meg er i hvert fall bildekvalitet pri 1. Alt annet ræl hører hjemme utenfor TVen.
+1

MontyBurns

Medlem
19 Aug 2006
633
0
0
brultmix skrev:
Testet netflixappen igår. Blir Netflix gjennom PS3 fremover for å si det sånn.
Jeg må si jeg er godt fornøyd med Netflix-appen til Samsung iallefall. Starter kjapt, og greit grensesnitt.

Jeg ser at det ligger en Viaplay-app der også. Noen som har testet? Hvordan er innholdet/prisene her?

brultmix

Medlem
8 Aug 2007
326
0
0
MontyBurns skrev:
Jeg må si jeg er godt fornøyd med Netflix-appen til Samsung iallefall. Starter kjapt, og greit grensesnitt.
Vet ikke hvorfor , men kvaliteten på sendingene var mye bedre gjennom ps3'en...

MontyBurns

Medlem
19 Aug 2006
633
0
0
brultmix skrev:
Vet ikke hvorfor , men kvaliteten på sendingene var mye bedre gjennom ps3'en...
Jeg får krystallklar HD gjennom TVen. Har dog koblet den direkte til LAN, og ikke via WiFi.

brultmix

Medlem
8 Aug 2007
326
0
0
MontyBurns skrev:
Jeg får krystallklar HD gjennom TVen. Har dog koblet den direkte til LAN, og ikke via WiFi.
Kan muligens være det da, men jeg har 30/30 linje så trodde det skulle funke bra.

Stream

Medlem
22 Mar 2006
1.605
0
0
MontyBurns skrev:

Jeg ser at det ligger en Viaplay-app der også. Noen som har testet? Hvordan er innholdet/prisene her?
Jeg bruker både Netflix og Viaplay-appene (har også prøvde Canal Digital GO, men er en bug med den som gjør at man ikke får logget inn).

Viaplay sin app er ok, men ikke noe mer. Hvis man skal følge en serie der må man ha tunga rett i munnen og huske hvilke episode man så forrige gang på egenhånd for så å søke den frem hver gang man vil se ny episode (eventuelt kan man bla i en halv evighet for å finne den). Har lest at de kommer med forbedret app om ikke altfor lenge (Viaplay på PS3 er et lite hakk bedre, men langt bak Netflix sin brukervennlighet).

Sjekk viaplay.no for priser og hva de tilbyr. Koster i utgangspunktet 79kr der også for pakken med filmer og serier.

Ballis

Medlem
1 Jul 2007
3.982
0
36
Bruker netflix. Kvaliteten på appen er bare sånn passe, Apple tv appen er mye bedre. Videokvaliteten er i midlertid veldig bra. Bruker også Plex, som er helt topp. Tiden med masse tilkobla bokser og HTPC er i allefall over for min del.

MontyBurns

Medlem
19 Aug 2006
633
0
0
Noen som har testet HBO sin app da? Har fått en verdikode, og vurderer å registrere meg nå. Hadde egentlig tenkt å vente, ettersom de ikke har lansert til XBOX enda - men nå som jeg har kjøpt en SmartTV har jeg jo tilgang der...

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.544
0
36
MontyBurns skrev:

Netflix appen på ps3 ser helt lik ut som samsung appen, men starter bare kjappere og er totalt sett merkbart raskere på det 99% av alt du gjør i den.

Nå bråker jo ps3'n mer, men gjør kobling til receiver enklere i min mening enn og surre rundt med Easylink\Anynet+ for ARC.

Selvsagt er det jo ikke feil og bruke netflix appen i tv'n det er bare en smaks sak :)

Skal og si at i min erfaring så er variabelt bilde kvalitet et like stort problem for både samsung appen og ps3'n, så kan vel si dette er et netflix problem mer enn noe annet. (både tv og ps3 er på kabla nett)

Wifi er for pads og mobil telefoner, er det mindre bærbart enn dette så bør det virkelig få seg en kabel.

Har ikke selv testa viaplay, men har hørt bra ting om den, så vil jo skade og teste, har enda ikke sett noen samsung app for HBO men har ikke hastverk til og signere noe som helst hos de før de totalt dropper pratet om bindings tid (som faktisk strider mot norsk lov)

orso

Medlem
14 Nov 2008
10.853
0
36
Har Panasonic VT30. Bruker aldri smart TV funksjonene. Det går tregt, navigering er knotetete og kvaliteten er ikke den store.

Har HTPC tilkoblet til skjermen og det er hundre ganger bedre.

Smart TV funksjoner vil sikkert bli bedre med årene, men foreløpig føles det i stor grad som en unødvendig ekstrakostnad. Skulle heller sett at ressursene ble lagt i bedre bildekvalitet.