Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)

marsboer

Medlem
22 Des 2005
10.968
1
36
Hehe, akkurat det samme som min erfaring med Yamahaen. Det er morro på boks rett og slett. Denon AVR2808 var som et hvilehjem i forhold.. Den spiller også meget bra rent kvalitetsmessig også, så man inngår ikke noe stort kompromiss for morroa!

KentOve

Medlem
7 Nov 2007
11.698
0
0
KentOve skrev:
stå og stå du, jeg lente meg elegant tilbake i reclineren og styrte volum og byttet plater, de andre fikk stå på tur :mrgreen:

Høhø.. hør på han da :-D

KentOve skrev:
Mm, selv har jeg ikke hørt sp998 og kan ikke si noe selv, men har lest noe om det. MEN, sp901 kan jeg få brukt for en ganske overkommelig pris, vil det da være verdt å betale 30k for sp998 når kreftene er de samme og sp998 låter kanskje noe (muligens marginalt?) bedre? Vel, så sår i stumpen etter å ha hatt rennadiare av tusenlapper er jeg ikke, så svaret er nei :)
Sier meg vel ganske enig der. For sånne gaanske ørsmå forskjeller, gidder jeg ikke å punge ut evig me tusinger :p

KentOve skrev:
joda, du stilte meg litt oppetter veggen der. hehe. Men to sp991 blokker, kr 24k, 100w klasse a, pluss ca 300 tel. Må innrømme at jeg ikke får alt til å stemme om man ser på andre produkter, men for å være ærlig ser jeg på dette som en gimmick; så lenge det låter bra i mine ører blåser jeg i om det er klasse a, b eller d :mrgreen:
Håper de fleste har samme oppfatning som deg. Det er jo dine ører som bestemmer?! :)

KentOve skrev:
Mm, krefter har de så absolutt. Må lære meg å sp991+array1400 å kjenne før jeg tørr å teste ut hvor mye kraft som egentlig bor i det. Dro den eminente Maria Maria av mesteren selv; Carlos Santana istad, var litt under halvveis på volumskalaen på yamahaen og da var det så høyt og så mye trøkk at det var en skremmende fryd. For om dette var litt under halvveis, hvor mye trøkk er det om man har et større og egnet rom og virkelig guffer på? Vet iallefall en ting, når den første lytterapporten kommer, så blir den ikke entydig negativ :mrgreen:

Det samme må jeg med disse Audiovectorene. Jeg våger ikke å kjøre dem skikkelig hardt enda. Elementene i disse høyttalerne tåler ufattelig mye bank, men føler meg ikke helt sikker på effektrinnet enda. Så får vente litt med skikkelig rævkjøring. Carlos Santa er bare RÅ! Ultimate Santana står på cd lista mi, når neste lønning kommer. Da blir det ikke noe sparing, da skal det handlest cder viss jeg har råd etter alle rekningene!

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
40
shoottheshow.com
Yess! Da er rotel rb1092 snart sendt og det er lov å håpe på å ha denne kraftboksen i hus enten lørdag eller mandag. Men nå har det seg sånn at surremegrundtbokser ikke akkurat kan hamle helt opp med en dedikert stereoforforsterker, så da fant jeg det like greit å bestille meg en parasound p3 til test samtidig. Denne har jeg hatt i mitt eie tidligere, og jeg gleder meg som en unge til å kjøre en liten match mellom den og yamaha 1800, begge med rotel rb1092 koblet til :mrgreen:

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
40
shoottheshow.com
devilej skrev:
Tenkte på cd-spiller. Samsungen suger på musikk, så du har litt å gå på her om du bruker den. En dvd-spiller med både RCA og XLR utganger ville jo vært ypperlig til anlegget ditt om du bruker begge inngangene på JC1

crap, leste litt feil her. Driver å rydder au se :) hehe.

Under testingen av jc1 er det desverre samsungen som spinner platene. Skulle egentlig ha fått tilbake en phillips dvd spiller - som var overraskende god som cdspiller prisen tatt i betraktning - men den ligger fortsatt i biter i oslo en stand.

Nølle skulle imidlertid ta med cdspilleren sin så vidt jeg forsto på han, litt usikker på hva det er men.

Det jeg ser på som en fordel oppi alt det her er at om effektrinnet - hva det enn er - kontrollerer høytalera på en godkjent måte og attpåtil tilfører nok i lydbildet til at det låter godt selv med en samsung spiller og en middelklasse pre, så vet jeg at jeg har gørrmye å gå på når ting skal oppgraderes neste gang.

Kriller

Medlem
2 Apr 2007
6.804
0
36
51
Skrotnisse skrev:
Kent ove: han tok med centeren også. Her snakker vi full pakke veittu. Mangler bare jenny!

Dersom Jenny hadde kjøpt ht dine, hadde vel rabatten vært så stor at du ikke fikk råd til nye:lol:

Kriller

Medlem
2 Apr 2007
6.804
0
36
51
Skrotnisse skrev:
Kriller: jeg kan ikke si det bedre enn Devilej her :)

Det er de store som tar tid og store penger, det er først når disse er i boks morroa med å justere og teste ut diverse tweaks virkelig begynner. Da man endelig har fått ting på plass så man kan sitte og nyte musikken og justere litt her og der for å forbedre det enda bedre, uten å ha det den konstante lysten på nye oppgraderinger...

Har du noen gang kommet dit, Skrotnisse?

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
40
shoottheshow.com
Boikotting, voldtekt, espen lie, espen lind, tortur, moderering, flytting til generell shitsnakk. Etter å ha vært på en bedre middag hos modern var jo detta litt av noen reaksjoner!!!

Vil gjerne benytte anledningen til å påpeke det faktum at alt jeg lovte var å ta valget iløpet av torsdag kveld. Alt annet av spekulasjoner og annet snakk ligger dermed ei på min kappe :)

Når dette er sagt, så er Solo nå avtalt solgt og den lykkelige eieren er ingen ringere enn DevilEj. Selv skal jeg ærlig innrømme at dette gledet mitt hjerte ganske så mye. Ikke bare for at DevilEj er en med-debattant eller det at vi har hatt litt kontakt også utenom forummet, men spesielt fordi han fikk tak i dett par Solo som fronter i hjemmekinooppsettet sitt, og det å finne en enkel solo er ikke videre lett på bruktmarkedet. Dermed befinner det seg iallefall to lykkelige hifi-huer i indre østfold; jeg får solgt og han får komplettert solo-rekka si. Detta tror jeg blir fett for oss begge når alt av ustyr er i boks:mrgreen:

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
40
shoottheshow.com
Ivaols skrev:
Gratulerer Skrotnisse! Heftig effekttrinn :)

Nå som du har vært innom litt forskjellig og havnet tilbake på Array så skal du ikke se bort i fra at dette er det beste for deg i det rommet du har nå! Komponenter kan koste så mye de vil og være så bra de vil, men det viktigste er at de treffer oss særinger i sweetspot på en måte vi liker.

takk takk og jupz så enig :)

Siden jeg kjøpte arrayene første gang i 2007 har det vært en konstant jakt på å finne meg selv i et anlegg som passer rommet. Det klarte jeg ikke selv med mc275r på avantgarde duo (hvor mange ved sine fulll fem sier det men....) Nå? NÅ blir det interresant!!

marsboer

Medlem
22 Des 2005
10.968
1
36
Hadde jo vært fristende med en C220 preamp i oppsettet mitt, men jeg takler dessverre ikke McIntosh utseendet.

KentOve

Medlem
7 Nov 2007
11.698
0
0
Dette er noe av det dummeste jeg har hørt, på kanten til perverst!

Jeg har selv bestemt meg for at når jeg går til innkjøp av nye høyttalere neste måned, skal jeg prøve å holde meg innen for 40k. Det meste av grunnen til dette er at til neste sommer jeg ha meg en Sea Doo vannscooter.

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
40
shoottheshow.com
SoundMan skrev:
Ja det synes jeg, for en vanlig bruker har ikke noen interesser i verken at AVforum eller Sentralen går noe bedre. DU derimot vil ha interesse av at så mange som mulig ser på siden din og dermed vil du kunne gjøre den komersiell.

Men avf kan tillate reklame for hfs så lenge det er gjort av en person som ikke har noen kommersielle interesser i hfs?? Jeg har mine tvil her altså.

Og når det kommer til gjøre bloggen min kommersiell? det har aldri vært en mål og det kommer aldri til å bli det heller. Jeg skrev for ei filmside for en del år tilbake og den var kommersielle; jeg ga til slutt beng for jeg mistet rett og slett gleden ved det når det var penger inne i bildet. Man skulle tenke på å trekke lesere, man skulle tenke på annonseinntekter, man skulle egentlig ikke tenke på alt annet enn hva som burde ha bli tenkt på. Jeg vil også påpeke at jeg på et tidspunkt lot flere personer publisere sine omtaler på bloggen min rett og slett for å gi de et sted de kunne publisere uten at det var for mye penger og regler involvert, men effekten var at folk tok det altfor seriøst. Nå er det kun min igjen.

Derimot skal jeg ærlig innrømme at jeg ser på bloggen min som en slags leikeplass for meg selv og selvfølgelig er det moro å fikle med den. Men jeg har som sagt ikke til dags dato gjort noe med den for å gjøre den kommersiell!

gpt33

Medlem
13 Jun 2004
5.520
0
36
Trondheim
Velkommen tilbake. Vi trenger den lille aktiviteten vi får inne her.
Enig med deg ang Facebook,helt håpløst uoversiktelig. Kjenner meg også til dels igjen i din beskrivelse av bruken av kinorom.
Har selv "dabbet" av litt,men det går i bølger. En uke kan det være 2-3 filmer samt litt gaming,for så å være ubrukt i 2uker igjen.
I det siste har sønnen i huset på 6år fattet interesse for rommet,så vi har ofte fredags film.

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
40
shoottheshow.com
Hehe, det er ikke så mye mer som dukker opp. Det ble jo noe nytt nå i helga. Også kommer jo lerretet snart. Bestilt idag. Også er det festet.

Utover det er det vel en ting jeg vurderer seriøst når feriepenga kommer. Og en annen ting som jeg er sabla keen på, må bare finne ut av et par saker rundt dette. Men vi får se, er ikke sikkert noe av det skjer, things happen vet du ;) Vet bare at anlegget aldri har vært råere enn det ble etter helga, og forhåpentligvis kan det bli enda råere fremmover.. stay tuned!

Nølle

Medlem
22 Aug 2006
619
0
0
Hei Skrotnisse!

Har aldrig hørt mc 275 så der kan jeg ikke hjelpe deg.
Men har selv sendt mail til personen som selger M - 150 på HFS. Har ikke mottatt noen svar enda!

NB: Det ligger 3 sett M - 150 til salgs i Danmark for 18K, 18.9K og 27.5 K den siste er inkl. rimligste Rogue Preampen. Dette er priser i danske kr. i norske blir det ca 1K mer. Totalprisen er selvfølgelig avhengig om man husker å stoppe på grensen eller ikke.

Så budet jeg har gitt til han på HFS er ikke 30K, mener denne prisen bør justeres litt ned.
Ellers så ligger det også en Zeus til salgs i Danmark for 33DK.
mvh
Nølle