Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)

Jerome

Medlem
18 Des 2006
3.936
0
0
Dette blir spennende.....

Swans F1.1F er en utrolig spennende høyttaler. Jeg har hørt lillebror, F2.2F, og de imponerte meg stort. Roger mente at F1.1F er enda bedre men demo rommet hans ikke er stort nok for dem :cry:
Bedre finish får du ikke til den prisen. Relativt billige er de også !

Skal du virkelig kjøpe Swans ???

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
39
shoottheshow.com
marsober:

nja, jeg har tenkt litt på dette selv. Og har lest dine tanker rundt dette (husker ikke om det var i din tråd, eller en annens, men interresant var det), men for meg er det ikke så høyaktuelt enda. Jeg skal nok inn med en eller to subber en gang, men det står litt ned på ønskelista. Tørr ikke å si noe bastant om implementering før jeg har de i hus. Men i utgangspunktet har jeg aldri savnet en eller to subber med arrayene i front. Mulig den innstillingen forandrer seg når jeg får prøvd, men den tid den glede\sorg\fundering :)

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
39
shoottheshow.com
marsboer skrev:
Kanskje du burde gått for Yamahaen i stedet for Onkyo. Det er jo trossalt Yamahaens sterke sider de du nevner som mangler med Onkyo ;)

har tenkt tanken selv, håpa bare at ingen andre ville gni det inn ;)

Har vurdert å selge onkyoen nå og teste ut yamaha også, men er som sagt litt oppsatt på teste ut en analog multikanalspre til sommeren, så jeg vet ikke om jeg er helt sugen på selge onkyoe nå, tape litt på den, kjøpe yamaha, og tape litt på den for å teste ut noe annet til sommeren.

Jerome

Medlem
18 Des 2006
3.936
0
0
Skrotnisse skrev:
rom på 40m2 til anlegget i ei leillighet, det er snasent! er jo det mange av oss drømmer om i et hus :)
Da er du nødt til å ha et stort og kraftig anlegg for å ikke føle deg alene i rommet :mrgreen:

Synes selv at det blir nesten for stor, jeg ... :oops:

Nølle

Medlem
22 Aug 2006
619
0
0
Skrotnisse skrev:
Skrotnisse er en meget rastløs sjel! Den som har hatt mest skrot når han pensjoneres vinner! :mrgreen:

Andre forslag mottaes med stooooooooor takk
:mrgreen:

Tidligere har du nevnt at du likte stereo 90, men at de var for svake. I går kom jeg over denne linken HIFI4ALL.DK | Nyheder | Monotrin fra Rogue Audio - mød Apollo!

spennende saker som du burde få sjekket. Om disse skulle være for svake for deg, så bør du bytte høytalere.
Leker selv med tanken på å erstatte M-150 med disse en gang i fremtiden. Men først bør nok mine Klipsch få en ny eier :mrgreen:

mvh
Nølle

gompan

Medlem
29 Des 2007
1.698
0
0
32
Hehe, artig! Det blir spennende å høre hva du syns om denne snærtne saken. Hvordan tror du den vil fungere på bakkanalene og sentern min?

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
39
shoottheshow.com
Audiomur skrev:
AW400 er vel den effektforsterker jeg har hatt hjemme med minst lydkvalitet for pengene. Da mener jeg ikke at blokkene er dårlige, men det må da finnes bedre alternativer til den prisen. Bryston 7B SST for eksempel.

mm, leste også en ganske interresant tråd på hfs hvor en fyr lånte med seg aw 400 og jc1 hjem samtidig, hvor jc1 ble stående igjen som vinneren med god margin. Men dette kommer jo veldig mye ann på kringutstyret og øra til lytteren.

Men i dine ører, hva var det som manglet\var dårlig med aw 400?

Bryston 7B SST bør også rocke litt, man har også også usher 3.0 (tror det var det den het) som er en støre utgave av 1.5 som jeg hadde gleden av å få låne av devilej en liten periode, en fantastisk forsterker. Men litt av saken her er at jeg nå kan få tak i iallefall aw400 og jc1 til sterkt reduserte priser på bruktmarkedet. Lite lysten på å betale ørten laken mer akkurat nå egentlig.

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
39
shoottheshow.com
Msport skrev:
Her oppe for vi det ikke mer gøy enn vi lager selv. Feks var en luring som foreslo elgsafari som en fint subsitutt til kulturhus...... Eeehhh... "Skal vi se siste James Bond nede på kinoen i dag eller skal vi dra opp på Mangen Skauen å se på den elgkua der oppe i dag?" Er det rart vi tar en liten i helga og drar noen groviser....:shock:

øy, det er greit dere har lite å gjøre, men dere trenger å ikke å stjæle konseptet vårt med elgsafari da? :mrgreen: båstad vet du, de hadde nok ette for mye å gjøre når de fant ut at de skulle markedsføre seg med elgsafari nei. hehehhehe.

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
39
shoottheshow.com
jupz, en rørbasert dings basert på nettverksavspilling har stått hos meg rundt tre uker nå, og ikke søttern om eieren får den tilbake :)

Kommer en omtale av den forhåpentligvis i helga.

Det er seriøst dønn bøtte herlig å faktisk kunne bygge opp anlegget rundt høytalera som du sier, merker ikke snurten av det jaget som jeg hadde når arrayene sto hos meg. Årsakene er mange:

- Duoene har aktive basser og dermed kan jeg konsentrere meg om å finne et effektrinn hvor lydkvaliteten prioriteres fremfor flere hundre watt, på arrayene var det like mye kraft som lydkvalitet som telte.

- Arrayene har et visst potensial, dueoen kan oppgraderes den dagen man føler at man trenger noe mer.

- Hvor arrayene føltes som ett par høytalere føles duo mer som en investering i god livskvalitet.

Bare nytt stereorack er på plass i helgen og forhåpentligvis et tjukt teppe foran anlegget, så begynner justeringen av høytalera. Og når det er gjort sånn nogenlunde, så tenkte jeg at jeg skulle begynne å titte på muligheten for å oppgradere røra som sitter i dac'en :)

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
39
shoottheshow.com
Rør er bare vakkert selv i dagslys (selv om finishen på mc275 produserer hybelkaniner i et satans tempo):

Det å pakke ut denna klædden var som sagt en liten men ikke ubetydelig jobb siden den veier rundt 30kg og brorparten av vekta stammer fra disse små-store transformatorene på baksida:

Når vi snakker bil, og da gjerne amerikanske råskinn med miljøfiendtlige v8'tere under panseret er det mange som utbryter "sjekke den sexy rævva a", noe av det samme kan sies om mc275 selv om det kan være litt vanskelig å definere hva som faktisk er stumpen på'n :)

Hellnoob

Medlem
4 Aug 2005
16.389
0
36
Bare for å doble spekulasjonsmulighetene her: Hva er egentlig den ultimate høyttaleren din, som den hemmelige endringen er et mellomspill til?

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Skrotnisse skrev:
ikke døm meg helt her a. Det er faktisk planen å beholde de ganske så lenge. Ser ikke noe grunn til å selge de. Enten de fungker eller ikke som bakhøytalere, så havner de på det fremtidige kontoret en dag. Og den dagen jeg føler at de blir for dårlig der, så bør jeg få gjort alvor av planene om et minisurremegrundtanlegg på soverommet. Så at de er i mitt eie ut 2009 tviler jeg faktisk ikke på :)

Det er bra Rune men jeg er fortsatt spent på hva du skal ha i hus altså, dette må være noen eksklusive greier. Er det normalt å bli kresen på bygda? Kanskje det må til for å holde på som du gjør? Selg kåken og finn deg noe som passer til anlegget ditt, vi venter spent her inne vet du. :)

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
Skrotnisse skrev:
skal ærlig innrømme at jeg har sikla litt på den. Men hvorfor i alle dager selger den så høggande billig?
Billig? Du må ha fått inn mye kronasje. Den Pioneeren er utgående da Pioneer slutter å produsere tv'er. All verdens entusiaster på lyd&bilde gråter:cry:
Men dette er sansynligvis en av de beste skjermene penger kan kjøpe, så kan du få den så ta'n!

HPL

Medlem
19 Des 2006
2.430
0
0
www.facebook.com
Gratulere med å komme i mål!

Hyggelig å lese at du føler du er kommet såpass i mål. Det må være passe enerverende å drive å "sykle" mellom en mengde kremprodukter, uten at de gir deg det du håper på. Dette er bare et bevis på at dyrt ikke nødvendigvis er best. Det er jo tross alt brukeren som skal lytte. Smaken er som kjent som baken. Men man lærer mens man går heter det.
Igjen; GRATULERE, og nyt musikken!

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
39
shoottheshow.com
KentOve skrev:
Hegel H4SE gitt! Så ikke helt den komme :mrgreen:

Uansett, gratulerer så mye! Håper den står til forventingene :)

Ifølge Roger i Soundwave visste han om folk som brukte Hegel med Swans, å det spilte visstnok veldig bra.

Det spiller'nte verst nei :mrgreen:

Så du ikke den komme? dårlig gitt! hehe.

Nei, det skyldes en rekke tilfeldigheter egentlig.

Nedgradere skulle jeg. Rotel rb1092 ble kjøpt inn. Så dukket hegel'en opp på brukt'n til en overkommelig penge. Da var det bare å hanke den inn siden oddsene for å eventuelt videreselge uten tap er forholdsvis gode :)

Det har ikke blitt sånn altfor mye spilling ikveld siden den kom seint i hus og jeg lovte en kveld uten "umenneskelig høy lyd" som han kalte det. Men den har fått kjørt seg litt og så langt er det en ting jeg virkelig hater med denne forsterkeren:

Med Infected Mushroom - Never Ever Land danset min kjære ipad rundt på den store esken den lå på før den fikk for seg at den var japansk og gjorde et forsøk på et kamikazestup rett i gølvet. Heldigvis gikk det greit med gullungen, men det var dårlig gjort av Hegele'n :mrgreen:

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
39
shoottheshow.com
Quisten skrev:
Fra svaner til griser. Og for et "orginalt" valg ! (spøkefult ment)

En høyttaler jeg må få hørt en gang etter all skriveriene om den.

Griser er faktisk noen ålrighte dyr. Smaker ikke så verst heller, men fugl? Det finner jeg ut av om ikke så ille lenge :)

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
39
shoottheshow.com
morro og faderlig dyrt...

jeg var i oslo nå på lørdan hos en kamerat av meg, dro innom hfck oppafor guinerius, og der hadde de jaggu meg ett komplett array surround oppsett. mc 402 til front og noe primare greier til baken. samt en array sub, som var ganske så nusselig. fy satan å det rocka.

skal bli rimelig interresant å teste de her hjemme. Husker jeg snakka litt med devilej en gang han var hos meg, om disse, hvor han mente på at de muligens blir "en liten tøddel" for store for stua mi, noe jeg tror han har helt rett i foresten, men hej, når man først får låne de, så må man jo prøve.

så om noen nå tenker på å kjøpe oberon'ene min og mc'en, så belag dere på litt "leveringstid"... hehehehhe