Skal bygge m-itx, trenger input vedrørende OS/komponenter

GWH

Medlem
6 Sep 2005
2.127
0
0
Har bestemt meg for å bygge en m-itx som kun skal kjøre Spotify og dvd/bluray iso/mkv. fra vlc eller tilsvarende, og med full lydkvalitet. Vil gå via hdmi inn til receiveren min.

Når det gjelder OS, så tror jeg det naturlige valget er WIN7, da linux ikke direkte støtter Spotify(korriger meg gjerne hvis jeg tar feil)

Når det gjelder hardware, så må det støtte hdlyd fra bluray filmene, og cpu må kunne prosessere dette uten lagg/stutter.

Filmer vil ligge på et nas, og vil være koblet med gb nettverk.

Første utkast til hardware:
ANtec isk100/Asus AT5IonT-I/ssd/4gb minne

Andre utkast til hardware:
Asus S1/ssd/4gb minne

Er jeg på riktig spor her, eller er det ting jeg bør skifte ut?

kingu

Medlem
16 Aug 2006
2.225
0
0
www.another-agency.no
Ja, første bygget er det beste for tiden. Kabinettet Antec isk 310-150 er dog bedre enn det du har funnet frem.

Har en slik maskin selv, brukt den 2 ganger kanskje, Tv-en min er 1366x768 så det er i påvente av kjøp av ny tv eller prosjektør. Kanskje du vil kjøpe den, så slipper jeg å kjøpe TV?

Linux er klart å foretrekke mtp. mediamaskin. Kjører det selv. Spotify har linuxstøtte.

RuZleBiFf

Medlem
24 Feb 2009
497
0
0
Linux har støtte for Spotify via Wine (windows emulator)
eller hvis du har premium, så har dette full spotify-støtte.
Så dette er ikke en dirrekte grunn til å ikke velge linux :)

T1ger

Medlem
17 Nov 2006
3.338
0
0
GWH skrev:
Har bestemt meg for å bygge en m-itx som kun skal kjøre Spotify og dvd/bluray iso/mkv. fra vlc eller tilsvarende, og med full lydkvalitet. Vil gå via hdmi inn til receiveren min.

Når det gjelder OS, så tror jeg det naturlige valget er WIN7, da linux ikke direkte støtter Spotify(korriger meg gjerne hvis jeg tar feil)

Når det gjelder hardware, så må det støtte hdlyd fra bluray filmene, og cpu må kunne prosessere dette uten lagg/stutter.

Filmer vil ligge på et nas, og vil være koblet med gb nettverk.

Første utkast til hardware:
ANtec isk100/Asus AT5IonT-I/ssd/4gb minne

Andre utkast til hardware:
Asus S1/ssd/4gb minne

Er jeg på riktig spor her, eller er det ting jeg bør skifte ut?
Usikker på om GPU'n støtter HDlyd, mest sansynlig dog.

hagen

Medlem
13 Sep 2007
2.066
0
0
GWH skrev:

Spotify vil som nevnt ikke være noe problem, jeg bruker faktisk "linux" spilleren på Windows (XP, Vista og Win7) på grunn av fjernkontrollen til Android fra h3x.se

Men.... Linux og originale Blu-ray skiver/Iso er vel ikke noe særlig. Mulig det har skjedd noe de siste månedene, men Blu-Ray er ikke en Linux greie i min bok.

GWH

Medlem
6 Sep 2005
2.127
0
0
KOmmer nok til å havne på et sandy bridge oppsett.
i3 2100t 35w TDP
Og en variant av dette hovedkortet:P8H67 asus
SAmmen med en ssd og 4gb ram og os, så tenker jeg at jeg havner rundt 4,5-5 og da holder det for de neste 3-5 årene for sitt bruk.