Sci-Fi / Fantasy

bulken

Medlem
28 Aug 2010
924
0
16
Oslo
Heisan, kjære FFF (fellow film friends)

Er det noen som kan tippse meg om noe "ny" Sci-Fi og eller Fantasy!?

Har pløyd gjennom en god del nå, og savner og komme over di "store".

Siste jeg så nå som gjorde inntrykk var Logans Run og Metropolis, og driver nå med Firefly serien.

Som sagt alt er av innteresse! :mrgreen:

bulken

Medlem
28 Aug 2010
924
0
16
Oslo
Åh... himmel og hav FireFly er en bra serie!

Tja, har sett litt på battlestar galactica og Babylon 5, men er likksom ikke helt efter min smak! Men må kansje sjekke ut Farscape :-D

aleksander8

Medlem
19 Feb 2007
8.434
0
36
Noen av mine favoritter: (både film og serier)

Firefly og Serenity
The Fifth Element
Fringe (x files med litt humor)
Defying Gravity
Virtuality
Titan AE
Star Trek (2009)
Babylon 5
Independence Day
Smallville (fin å se sammen med dama)
Children of men
Taken
Moon
Stargate Atlantis
Stargate SG1
Star Trek EnterpriseDistrict 9
Odyssey 5
Aeon Flux
Constantine (sterkt undervurdert!)
Sunshine
Dreamcatcher

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
40
Nord-Trøndelag
Fringe er litt spennende ja.

Har sett 1. sesong på blu-ray. i etapper på 3 episoder i slengen :-D

Farscape... er det serien der flere av skuespillerne fra SG1 er med og blant annet Amanda Tapping er med og regiserer ?

Truls

Medlem
8 Mar 2007
5.468
0
0
+1 på lista til aleksander8.

annen film jeg kan anbefale er den animerte versjonen av Metropolis og serien Dr. Who (2005)(er noe speiselt).

Gattaca
Soylent green
Tank Girl
Ghost in the Shell(anime)
Akira(anime)

bulken

Medlem
28 Aug 2010
924
0
16
Oslo
Mye guld hær nå :-D

Av favoritter, kan jeg nevne:

Firefly (serie)
Serenity
De utrolige
Waterworld
12 monkeys
Alien
Aliens
Day watch
Night watch
Det levende slotte
Push
30 days of night
Star trek (2009)
Sunshine

For og nevne noen... (fra nærmeste DVD hylle)

Truls

Medlem
8 Mar 2007
5.468
0
0
bulken, du har en fortreffelig smak på film og serier, elsker Day Watch og Night Watch!

shakudu

Medlem
4 Des 2006
4.522
0
36
www.pragmatisk.net
harman/kardon skrev:
Farscape... er det serien der flere av skuespillerne fra SG1 er med og blant annet Amanda Tapping er med og regiserer ?
Ben Browder og Claudia Black er vel i SG-1. Ben har i tillegg skrevet noen episoder.
Amanda Tapping har svjv ikke hatt noe med Farscape og gjøre...

Truls

Medlem
8 Mar 2007
5.468
0
0
aleksander8 skrev:
Er det ikke snakk om en "Dusk watch" eller noe slikt?

Joda, Twilight Watch og Final Watch er kommende filmer i den serien. gleder meg=)

Edit: Leser nå at det ikke blir noe av overnevnte filmene, men resigør har siden laget en film med navnet "Wanted".

Shallow_

Aktiv
21 Mar 2005
9.649
102
63
45
bulken skrev:
Åh... himmel og hav FireFly er en bra serie!

Tja, har sett litt på battlestar galactica og Babylon 5, men er likksom ikke helt efter min smak! Men må kansje sjekke ut Farscape :-D

Hvis du greier å se forbi de utdaterte effektene så er Babylon 5 etter min mening tidenes serie uansett sjanger. Er glad jeg så den mens effektene var ajour :)

Battlestar var og meget bra, farscape fikk jeg aldri helt teken på..

halvnakke

Medlem
27 Nov 2007
506
0
16
Shallow_ skrev:
Hvis du greier å se forbi de utdaterte effektene så er Babylon 5 etter min mening tidenes serie uansett sjanger. Er glad jeg så den mens effektene var ajour :)

+1 ....

Husker season1 var jeg skeptiker å syssla med andre ting mens kompisgjengen satt klistra forran skjermen søndags ettermiddag..
Endte med at jeg ble største entusiast og har sett den omigjen X antall ganger og har en 'backup'-collection i hylla :p
Hvis trådstarter har litt tålmodighet og ikke gremmes av Amiga-animasjonene så er det vel anvendte timer å gi sesong1 en sjangse , for character-development og storyline i den serien er ganske unik :)

Shallow_

Aktiv
21 Mar 2005
9.649
102
63
45
halvnakke skrev:
+1 ....

Husker season1 var jeg skeptiker å syssla med andre ting mens kompisgjengen satt klistra forran skjermen søndags ettermiddag..
Endte med at jeg ble største entusiast og har sett den omigjen X antall ganger og har en 'backup'-collection i hylla :p
Hvis trådstarter har litt tålmodighet og ikke gremmes av Amiga-animasjonene så er det vel anvendte timer å gi sesong1 en sjangse , for character-development og storyline i den serien er ganske unik :)

Litt av det som er spesielt med B5, synes jeg er at man setter pris på sesong 1 i mye større grad når man har sett resten..

Nå fikk jeg lyst å ta en runde, pokker :)

Amiga forever BTW! :)

edit:

halvnakke skrev:

Og så inni hampen jeg hata tv2 og Håndball da B5 ble utsatt pga håndball kamp nesten annenhver søndag virka det som!!

Truls

Medlem
8 Mar 2007
5.468
0
0
har sett alt av sanctuary, det er ok skjermfyll imellom mer givende serier.

Noen episoder er briliante, men i de siste sesongene så har det sklidd mer over til drama(slik som mange serier gjør)