Sci-Fi / Fantasy

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
8.589
2
38
Dem starta no i 1963 med den... Riktignok en del reinkarnasjona inn i mellom årene har det blitt ;) Men det blir kanskje som litt star trek o.l som også hadde sin begynnelse på 60- tallet. Men ikke andre sci fi seria kan smykke seg med guinness verdensrekord for mest lengstlevende da ;) Joda, den telle :)
http://no.wikipedia.org/wiki/Doctor_Who

Man kan ikke regne serien som ble avsluttet i 1989 og serien som startet i 2007 som samme serie.

Shallow_

Aktiv
21 Mar 2005
9.649
102
63
45
Argh.. var såå klar for litt

55b64cbc.jpg

Men så fant jeg ut at jeg måtte se alle specials først mellom sesong 4 og 5.. jaja hu kommer tidsnok :)

Sist redigert:

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
[video=youtube_share;nNHsA4WIFvc]http://youtu.be/nNHsA4WIFvc[/video]

Blir spennende! Sett twin peaks "noen" ganger - blir bedre hver gang!

Zleepyme

Medlem
15 Mar 2007
3.745
8
38
Mo i Rana
Absolutt! En av 90 tallets absolutt store kultseria det der :) Blir morsomt å se dem igjen så mange år etterpå :)

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
Hvordan er kvalitetets forskjellen på The Next Generation på DVD vs Blu-Ray - er den verdt trippel pris? Ser for meg at lyd&bilde ikke er helt top notch uansett? Kommer neppe til å se dette i kinoen heller, men på tven, så valget sier kanskje seg selv.

Vorlon

Medlem
6 Feb 2006
468
0
16
www.athomsen.org
Først: Jeg har og sett Twin Peaks noen ganger. Og det blir nok noen ganger til. Tror jeg her tar sjansen på å rangere Babylon 5 og Twin Peaks til gullmedalje et godt stykke inn i fremtiden.

Jeg har nå opp til season 6 TNG på BD. Forskjellen er enorm. Kvaliteten er helt rå. Løp og kjøp.

Derimot vil jeg advare mot Enterprise Blu-Ray. De har gjort en slett jobb, som ikke mye overgår DVD'ene. Folk på Amazon (et av mine steder for referanse) sier at kun season 4 er så bra som bør være. Jeg har ikke sjekket det i detalj, men kan trygt si season 2 og season 3 er søppel servert på BD. Behold heller DVD'ene.

Forøvrig anbefaler jeg å skygge unna Platekompaniet sine ågerpriser på nye BD utgivelser, når man kan kjøpe det samme fra Amazon til omtrent halve prisen, MED norsk teksting, levert i postkassa i løpet av max 14 dager ;-)

Sist redigert:

tommelom

Medlem
2 Des 2003
1.170
0
0
Trondheim
Slenger meg på TNG skrytet. Kvaliteten er helt fantastisk på BD. Har ikke gått til innkjøp selv enda, men det står virkelig på listen.

Selv håper jeg virkelig de gir ut Voyager i samme kvalitet på BD også. Den desidert beste ST-serien etter min mening. Enterprise derimot.... ehh.

Sist redigert:

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
Fristende med en runde star trek, og hjelper ikke på fristelsen at cdon har dem på tilbud...

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
8.589
2
38
Hvordan er kvalitetets forskjellen på The Next Generation på DVD vs Blu-Ray - er den verdt trippel pris?

Jeg vil absolutt anbefale BD-utgaven, ja. Når det gjelder pris, så er CDONs pris på 250,- pr. sesong egentlig ganske grei. Men, Platekompaniet selger de til 300,- pr. sesong, og de har med jevne mellomrom 3 for 2 tilbud på TV-serier. Ergo er du nede på 200,- pr. sesong om du kjøper under et slikt salg.

tommelom

Medlem
2 Des 2003
1.170
0
0
Trondheim
CDON har faktisk et 2 for 299,- tilbud hvor Star Trek BD inngår. Det er 150,- per sesong det. Fingeren min henger stram og svett over kjøpsknappen nå.

Edit: Og der landet den. De var seffen utsolgt for sesong 4, så endte opp med 1,2,3,5. Nå ja. Er jo ikke som om jeg ikke har sett sesong 4 før og blir forvirret med å hoppe rett til 5.

Sist redigert:

Gratulerer

Medlem
31 Okt 2006
5.352
0
36
Fy flate. Kjøpte sesong 2, 3, 5 og 6. Nå trenger jeg bare å finne sesong 4 et sted, men den er dyr overalt.

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
Tydelig at jeg gjorde en tabbe når jeg bestilte første sesong på dvd. Resten blir på blu-ray!

Vorlon

Medlem
6 Feb 2006
468
0
16
www.athomsen.org
Selv håper jeg virkelig de gir ut Voyager i samme kvalitet på BD også. Den desidert beste ST-serien etter min mening. Enterprise derimot.... ehh.

Jeg må forsvare Enterprise litt:

Handlingen er meget interessant, da vi lærer om hva som skjedde før Kirk & gutta kom på banen, og det skjer mye morsomt. NX-01 er meget sexy, og langt mer troverdig enn Kirk sin versjon av skipet. Og serien er tross alt i 16:9 format. Men som sagt, er kun Season 4 som er verdt å kjøpe på BD, og der er billedkvaliteten førsteklasses. Ikke se siste episode, da den er søppel rasket sammen i hui og hast da de stoppet serien.

Gleder meg ellers til Voyager og DS9 på BD. Tror arbeidet har startet med DS9 allerede.