Sanyo PLV-Z2 - Offisiel tråd

Spectre

Medlem
31 Okt 2003
2.658
0
0
Jeg er heller ikke plaget med det på min. Jeg kan se litt VB når jeg starter opp prosjektoren, men etter noen få minutter (når panelene blir varme?) så er det veldig lite synlig.

kenti

Medlem
13 Feb 2004
14.446
0
36
avforum.no
Er det noen som vet hvor lenge Z2 kommer til å ligge for salg nå som Z3 har kommet? Evt. ca når den vil bli tatt ut av produksjon (hvis den ikke allerede er det)?

Snowman

Medlem
4 Okt 2003
405
0
0
Z2en så kjempe bra ut på de bildene. Rusty er du fornøyd?

Det klør i fengerne etter å bestille en prosjektor, prøver å holde ut til etter shoot-outen har vært :lol: Z2 er en av de jeg har på lista mi :lol:

Hilsen Petter

harol

Medlem
17 Des 2003
2.517
0
36
Stavanger
Jeg tipper de kommer til å fortsette å lage den. Blir nok ett billigere alternativ til Z3. Kommer visstnok en ny z1 også som skal hete Z1x eller noe sånt. De har jo fortsatt med Z1 selv om Z2 kom.

Terminator

Medlem
18 Sep 2003
1.188
0
0
Hei.
Jeg har Z2 og nå har jeg kjøpt denon 1910 og 10m dvi kabel fra Realcable.
Prøvde å kjøre dvi i 720p. bildet var flott, men ved panoreringer virker det som bildet ikke henger helt med.
Litt vanskelig å forklare, men bildet deler seg liksom litt opp ved panoreringer.
Prøvde component da var ikke problemet der.

Forslag?

lennon

Medlem
12 Jul 2003
203
0
0
Åpnet mitt eksemplar i går kveld, fant en s-video kabel som jeg
hadde liggende og projiserte bilde rett på veggen(malt tapet m/struktur).
Satte på Nemo - flott bilde forholdene tatt i betraktning - er ikke stort mer å si med manglende lerret etc , men venter spent på test fra Rusty...
Ser ut som jeg bør ha prosjektoren i taket i min hjemmekino-noen som hvet om ett stativ som passer for ett skrått tak (med ledd i festet mot taket)?
Hvor sensitiv er linsa for berøring egentig - lett å skrape opp slik att det vises på bilde? tror jeg var borti når jeg zoomet- det vises noe når projen er på men ingenting er å se når den er av..
Ser også at det er åpne spørsmål bl. annet om den kan brukes med pioneer 868aVi via DVI utgangen for Progressiv PAL.

lennon

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Terminator skrev:
Hei.
Prøvde å kjøre dvi i 720p. bildet var flott, men ved panoreringer virker det som bildet ikke henger helt med.
Litt vanskelig å forklare, men bildet deler seg liksom litt opp ved panoreringer.

Forslag?

Synest 10m dvi kabel hørtes langt ut. Hva med å teste en kortere kabel for å se om den var problemet.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.362
193
63
42
www.avforum.no
Ujevne panoreringer har lite å gjøre med kabelens lengde. Dette er generelt et problem på de fleste DVD-spillere over DVI/HDMI. Er vel egentlig kun Denon 2910/3910 og forsåvidt Pioneer 668/868 som takler panoreringer over HDMI/DVI uten den hakkingen du beskriver. Har nok med skaleringschippen i DVD-spilleren å gjøre.

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.898
30
48
Bruk av DVI ingangen bypasser vel ganske mye av Z2 projektorens bilde behandlings kretser, så det er vel DVD spilleren som gjør hoved jobben.

Hvordan vil man egentlig kunne se og identifisere feil fra en for lang DVI/HDMI kabel?

Lygren skrev:
Ujevne panoreringer har lite å gjøre med kabelens lengde. Dette er generelt et problem på de fleste DVD-spillere over DVI/HDMI. Er vel egentlig kun Denon 2910/3910 og forsåvidt Pioneer 668/868 som takler panoreringer over HDMI/DVI uten den hakkingen du beskriver. Har nok med skaleringschippen i DVD-spilleren å gjøre.

Er dette også litt avhengig av hvordan kildematerialet er konprimert lagret på DVD plata med antall bit/s osv hvor godt og jevnt dvd spilleren klarer å panorere via DVI / HDMI ?

Jeg trodde forøvrig at mye av Mpeg komprimeringens prinsipp går ut på å ha "helbilder" med noen "mellombilder" som bare inneholder de små forandringene mellom hvert Helbilde.
Ved panorering , må jo hele bildet skrives om mellom hver filmrute, fordi alt "flytter" seg. Er ikke det noe av årsaken til panorerings problematikken også ?

lennon

Medlem
12 Jul 2003
203
0
0
Rusty,

Takker for svar - festet er midt i blinken- drar til en butikk i morra.

OG: Pusseskinnet til brillene gjorde underverker med linsa...

:D lennon

Terminator

Medlem
18 Sep 2003
1.188
0
0
lygren skrev:

Jeg fikk demo på dvd spilleren på hifiklubben. Da koblet opp mot en toshiba projektor, også med 10m dvi. Da var panoreringene uten samme problemet.
Det er mulig vi ikke snakker om samme problemet?
Det er akkurat som om bildet til tider deler seg i flere stykker som ikke er vertikalt paralelle. (vanskelig å forklare)
Har sett lignende problemer på lcd skjerm på pc-spill. Da hjalp det å aktivere vertical sync på skjermkortet.
Mulig jeg er på villspor her.

:?

Jokes

Medlem
24 Nov 2003
223
0
0
vet noen om det går an å justere formatet på denne slik at jeg kan sette den i 4:3 modus ved bruk sammen med en tuner? de fleste sendinger kommer jo i 4:3. er det mulig å lage svarte kanter på sidene slik som på en widescreen tv?? selvsagt med tap av litt pixler...men men

Terminator

Medlem
18 Sep 2003
1.188
0
0
Mr_Spock skrev:
Terminator skrev:
Hei.

Forslag?

Synest 10m dvi kabel hørtes langt ut. Hva med å teste en kortere kabel for å se om den var problemet.

Kanskje det er problemet.
Når jeg fikk demo på spilleren hos hifiklubben hadde de en dyrere kabel.
Kan prøve å få lånt en kort kabel og teste det.

OleM

Medlem
26 Jul 2003
11.823
0
0
Jokes skrev:
vet noen om det går an å justere formatet på denne slik at jeg kan sette den i 4:3 modus ved bruk sammen med en tuner? de fleste sendinger kommer jo i 4:3. er det mulig å lage svarte kanter på sidene slik som på en widescreen tv?? selvsagt med tap av litt pixler...men men

Alle (tør jeg påstå) 16:9 apparater, inkludert TV, projector og plasma, har innstillinger for å utnytte både 4:3 og 16:9 kildemateriale. De har også forskjellige zoom-innstillinger for å tilpasse 4:3 kildemateriale til 16:9 bildeflaten.

HI, I'm Joe King!
8)

jane

Medlem
4 Des 2003
3.496
0
0
www.veiset.net
Jeg har ikke opplevd problemer ved panoreringer via DVI og Z2. (5m kabel) Men jeg har et annet problem: i 4:3-format får jeg et ca 2-3 cm mørkere bånd (som går fra topp til bunn) helt til venstre i bildet. Mulig Z2 gjør noe prosessering i 4:3 vs "True"-modus?

Rusty

Medlem
13 Des 2002
8.153
0
0

Vedlegg

• l_.jpg
    l_.jpg
    42,1 KB · Sett: 9