samsung UE60J6275XXE vs pioneer 5090

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
13.315
0
0
Har ikke hatt 5090 men jeg hadde 6090 og den måtte nok se seg slått av min nåværende Samsung 75". Det mest irriterende på Kuroen synes jeg var panelstøyen som stort sett følger med plasma. Hvis jeg blir spurt om jeg savner plasma nå, så er svaret definitvt nei. Dessuten var Kuro sterkt overpriset.

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
6.126
10
38
Tusen takk for svar Tronic.

Jeg fikk bare kikka kjapt på elkjop og da var den garantert ikke kalibrertt noenting, men syns fortsatt fargene så meget bra ut! Dette med absolutt sort og kuro var jo et salgsargument i den tida, men føler liksom det kanskje overskugger resten nå...

Du har ikke opplevd noe handshake problemer? Jeg har kun pioneer av utstyr og det har fungert helt plettfritt!

Er vel ikke mange hundrelappene man får for en kuro uansett nå?

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
13.315
0
0
Tusen takk for svar Tronic.

Jeg fikk bare kikka kjapt på elkjop og da var den garantert ikke kalibrertt noenting, men syns fortsatt fargene så meget bra ut! Dette med absolutt sort og kuro var jo et salgsargument i den tida, men føler liksom det kanskje overskugger resten nå...

Jeg har kun pioneer av utstyr og det har fungert helt plettfritt!

Er vel ikke mange hundrelappene man får for en kuro uansett nå?

Etter at Pioneer la ned TV produksjonen, er det andre som har kommet lenger. Men på annet utstyr er jeg enig med deg at Pioneer er et godt valg. Jeg har selv nettopp anskaffet en BDP-LX58 som er en glimrende spiller og jeg har også en VSX-LX70 som er en meget god receiver på musikk og film.
Hvis du har kun Pioneer utstyr - utenom TV - kan du imo. ikke gå feil.

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
6.126
10
38
Etter at Pioneer la ned TV produksjonen, er det andre som har kommet lenger. Men på annet utstyr er jeg enig med deg at Pioneer er et godt valg. Jeg har selv nettopp anskaffet en BDP-LX58 som er en glimrende spiller og jeg har også en VSX-LX70 som er en meget god receiver på musikk og film.
Hvis du har kun Pioneer utstyr - utenom TV - kan du imo. ikke gå feil.
Reiser en tur på elkjøp etterpå så får jeg se om de har flere igjen. Vet de illefall har en demo modell...

håper 50"-> 60" blir en bra oppgradering da...

UltimaNoctis

Medlem
17 Mar 2011
7.471
0
0
Har ikke hatt 5090 men jeg hadde 6090 og den måtte nok se seg slått av min nåværende Samsung 75". Det mest irriterende på Kuroen synes jeg var panelstøyen som stort sett følger med plasma. Hvis jeg blir spurt om jeg savner plasma nå, så er svaret definitvt nei. Dessuten var Kuro sterkt overpriset.
Håper du kødder nå? Kuro var sterkt UNDERpriset. Pioneer tapte veldig mye penger per Kuro solgt...

50" for 30 000 er ikke så galt i 2008 (når 50" faktisk var stort) flaggskip LED TVer i 55" (dagens "50 tommere") er ikke så langt unna 30 000 merket.

Det du må huske er at det tok hele fem - 5 år før Kuro ble overgått bildemessig (ZT60/VT60). Det er helt sinnsykt å tro.

Kan du se for deg en datamaskin forbli verdens raskeste i 5 år på rad? Neppe, de blir raskere hver 6. mnd...

en iPhone 6s starter idag (2015) på rundt 7500 kr og koster fort over 10 000 mtp modell og størrelse på minne.

Men hvor mye hadde en iPhone 6S kostet i 2010? Snakker ikke om iPhone 4, jeg mener virkelig om du hadde hatt en 2015 flaggskip telefon i år 2010, hvor mye hadde det kostet deg?

Er nettopp det Kuro var, det var en Samsung Galaxy S6+ Edge eller iPhone 6S i et TV marked hvor alle andre produsenters' TVer tilsvarte type HTC Desire, iPhone 4, Samsung Galaxy 1, gammel Nokia osv.

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
13.315
0
0
Nei, synes ikke jeg kødder, nei.
Har sjekket nå, og den Kuroen jeg hadde var en LX-6080D som jeg i 2008 betalte 53 500,- for. Med andre ord: Dyrt! I tillegg kom bordstativ til 2500,-. At dette skulle være sterkt underpriset, er nok ikke hva jeg syntes på den tiden, og heller ikke senere. Kuroen hadde muligens markedets beste bilde på den tiden, men plasmastøyen gjorde at jeg etterhvert angret endel på kjøpet.

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
6.126
10
38
Nei, synes ikke jeg kødder, nei.
Har sjekket nå, og den Kuroen jeg hadde var en LX-6080D som jeg i 2008 betalte 53 500,- for. Med andre ord: Dyrt! I tillegg kom bordstativ til 2500,-. At dette skulle være sterkt underpriset, er nok ikke hva jeg syntes på den tiden, og heller ikke senere. Kuroen hadde muligens markedets beste bilde på den tiden, men plasmastøyen gjorde at jeg etterhvert angret endel på kjøpet.
Jeg tror veiledende på 5090 som jeg har var ca 38 inkl. Bord i 2010, så ja jeg syns også,de var relativt stivt prisa. At de var kongen over tv ene i den tida er det vel lite tvil om da.

nå har jeg iallfall kjøpt meg en samsung nevnt i første post... Så får vi se om den dukker opp før jul! Blir uansett gøy å se hvor stor/liten forskjell det er til 5090!

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
6.126
10
38
Grattis. Gøy med noe nytt.
Takk! Ja! Alltid gøy med no nytt! Så ikke så verst ut i butikk heller ! Var dog overmettet i farger og fullt opplyst butikk så ikke de beste forholdene... Men fotball så faktisk veldig bra ut!