Samsung One fjernkontroll og Altibox (Q22)

meitran

Medlem
13 Jun 2021
1
0
1
Hei

Har nettopp kjøpt ny TV av typen Samsung "The frame" 50". Har dekoder fra Altibox (Q22) og alt har egentlig fungert fint helt frem til i dag, da jeg monterte TV på veggen og omorganiserte litt i tv-benken.
Har tv-benk med skapdører, noe som naturlig nok gjør det umulig å bruke IR-signaler. Dette har fungert helt problemfritt i flere dager, men nå nekter plutselig Samsung One fjernkontrollen å kommunisere med dekoder på noen annen måte enn IR. Kommunikasjonen mellom fjernkontroll og tv går derimot via bluetooth, da jeg kan bruke den fra et annet rom.

Har kjørt reset både på dekoder og på fjernkontroll. Bruker guiden til Altibox og taster inn tallkoden som er oppgitt. Når jeg skal teste om signalene fungerer, så fungerer dette kun med skapdøren åpen. Dermed er det åpenbart at kommunikasjonen ikke går via Bluetooth. Hva i all verden kan være galt? Dette fungerte som sagt helt problemfritt i flere dager frem til i dag.

borchgrevink

Medlem
24 Jul 2007
1.035
0
36
Du brukte denne: "Huawei EC6108V9A"?

Kan dessverre ikke hjelpe mer, og beklager hvis jeg kupper tråden din, men tenkte samtidig spørre alle om man kan programmere knapper på fjernkontrollen slik at man kan replikere "Altiboks"-knappen?