Samsung BD-P3600, erfaringer

Stig-Arne

Medlem
13 Apr 2007
215
0
0
Valget mitt har fallt på en Samsung BD-P3600 bluray spiller. Men klarer egentlig ikke finne så mange erfaringer om denne spilleren.

Bør jeg avbestille nå med en gang eller er den verdt prisen på 2495 kr?
Forøvrig er jeg veldig glad i samsung, så alt annet jeg har er fra samsung så da fannt jeg ut at denne spilleren var midt i blinken for meg sånn pris messig iallefal.

Men er det noen som har noen + og - med denne spilleren her ute?

nordic45

Medlem
28 Jan 2005
9.149
42
48
Stig-Arne skrev:
Valget mitt har fallt på en Samsung BD-P3600 bluray spiller. Men klarer egentlig ikke finne så mange erfaringer om denne spilleren.

Bør jeg avbestille nå med en gang eller er den verdt prisen på 2495 kr?
Forøvrig er jeg veldig glad i samsung, så alt annet jeg har er fra samsung så da fannt jeg ut at denne spilleren var midt i blinken for meg sånn pris messig iallefal.

Men er det noen som har noen + og - med denne spilleren her ute?
Ny generasjon Blu-ray-spillere - Lyd og Bilde

Stig-Arne

Medlem
13 Apr 2007
215
0
0
Står ingen dato på testen, men slik jeg forstår det er BD-P3600 intet dumt valg :)
Gleder meg som en unge til å få HDfilm muligheter i huset igjen :D

bwa

Medlem
2 Jan 2003
3.908
0
36
www.bwa.no
Kan noen skrive litt om hvordan dlna fungerer på denne ? hva kan streames/ hva kan ikke streames ?

risk

Medlem
30 Mar 2008
24
0
0
Det er alltid hyggelig å få noe man ikke hadde forventet og i dag kom det melding om at firmware kunne oppdateres.

Og hva skjer etter oppdateringen, jo plutselig var det tilgang til YouTube!

Har ikke fått med meg at dette var eller skulle bli en mulighet med denne maskinen.

Blir bare mer og mer fornøyd!8)

Stig-Arne

Medlem
13 Apr 2007
215
0
0
Høres veldig bra ut.
Får spilleren i posten i morgen :D
2495 fra komplett.. synes det var en helt OK pris.. :D

nordic45

Medlem
28 Jan 2005
9.149
42
48
Stig-Arne skrev:
Høres veldig bra ut.
Får spilleren i posten i morgen :D
2495 fra komplett.. synes det var en helt OK pris.. :D

Er dere fornøyd med denne? Vurderer sterkt å kjøpe den selv.

Bodin

Medlem
9 Mai 2007
2.499
5
38
Jeg lånte en samsung 3600 i noen uker og den var helt topp, mens min bror var på ferie (hans spiller). Den streamer divx/xvid/mp3 via nettverk (tårdløst og med tråd) og de har implementert youtube i nyeste firmware, mkv kommer også i kommende firmware oppdateringer.

nordic45

Medlem
28 Jan 2005
9.149
42
48
Bodin skrev:
Jeg lånte en samsung 3600 i noen uker og den var helt topp, mens min bror var på ferie (hans spiller). Den streamer divx/xvid/mp3 via nettverk (tårdløst og med tråd) og de har implementert youtube i nyeste firmware, mkv kommer også i kommende firmware oppdateringer.

Jeg gir blaffen i ALT av sånne YouTube, trådløst nett, streaming osv på BD-spillere. Jeg har PC og TV side-by-side, så for meg er det viktige å finne en god BD-spiller. Og siden jeg har Samsung TV hadde det vært greit å bruke en Samsung BD og.

Axl@AV

Medlem
21 Aug 2006
108
0
0
Jeg kjøpte denne på fredag, og den går i retur til Hifi-klubben på mandag.

Det første problemet var at bilde og lyd var ute av sync. Jeg installerte siste firmware, datert 09-09-2009, og ble kvitt dette problemet, samt at direktevisning av filmer fra Youtube dukka opp i menyen. Problemet nå var jeg fikk heftig flimring i bildet, noen ganger i menyene, noen ganger midt i filmer. Tidivis var bildet dekka av snø.

Andre observasjoner er at gamle DVD'er oppskalert til 1080p ser marginalt bedre ut enn oppskalert til 1080i med min Cambridge Audio DVD89. Blu-ray ser også bedre ut enn DVD oppskalert til 1080i, men ikke mye. Jeg får legge til at jeg har en Samsung LE37A656, og med denne størrelsen kunne jeg vel ikke forvente den helt store forskjellen.

Jeg kommer til å gi den en sjanse til, når jeg får en ny i retur fra Hifi-klubben. Jeg håpet å bli kvitt en tendens til hakking ved sakte panorering som jeg opplever med den gamle spilleren, men det ligger tydeligvis like mye i TV'en. -A

Stig-Arne

Medlem
13 Apr 2007
215
0
0
Vel, nå har jeg fått testet min spiller en del og må si meg meget fornøyd til nå.
Den er rask å laste inn filmen, går vel på en 2-5 sekunder så er filmen igang.
Opplever ingen problem med avspilling av BD film.

Og youtube funksjonen er genial, lett å søke og fungerer knirkefritt.

Var veldig lett å sette den opp mot det trådløse nettverket også :)

Så strålende fornøyd så langt:)

runelyd

Medlem
8 Okt 2009
12
0
0
Er det noen som har fått "streamingfunksjonen" til å fungere mot Windows 7? Uansett hva jeg gjør, både i manuell og auto modus får jeg beskjed om at det er "Incorrect User Or Password".

Stig-Arne

Medlem
13 Apr 2007
215
0
0
Sliter litt med når jeg slår på spilleren så vil den ikke gi signal ut på HDMI.
Må så ta ut plata og slå av og på for at bildet skal komme. Så fungerer spilleren bra. Men når jeg slår den på med plate i, så kommer det bare opp på tv`en Ingen signal.

Signalet går via Denon AR-2808, sliter ikke med samme problemet på noen andre enheter.

Andre som har vært borti dette?

Og ser at det er en ny FW liggende klar, noen som vet hva den går ut på ?
Kom vel ut i September, hvor den gamle heter 2.02