Samsung 7505 med hvite hjørner

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.635
7
38
Kjøpte en UE65HU7505 for ca 1,5 år siden. Ble litt lurt av at det stod bakgrunnsbelysning og trodde det var bakled og ikke kantled, men bildet var så bra at det fikk bare være. La merke til litt hvite hjørner, men dette forsvant når jeg stilte inn skjermen. Men det varte ikke lenge. Hjørnene får større og større hvite helt i hjørnene etterhvert som tiden går.

Er det flere som opplever dette med denne serien fra Samsung? Har vært i kontakt med Samsung om det og det de anbefalte var å resette og starte innstillingene på nytt, men det hjalp ikke noe.

JD

Medlem
10 Apr 2003
7.534
2
38
Kjøpte en UE65HU7505 for ca 1,5 år siden. Ble litt lurt av at det stod bakgrunnsbelysning og trodde det var bakled og ikke kantled, men bildet var så bra at det fikk bare være. La merke til litt hvite hjørner, men dette forsvant når jeg stilte inn skjermen. Men det varte ikke lenge. Hjørnene får større og større hvite helt i hjørnene etterhvert som tiden går.

Er det flere som opplever dette med denne serien fra Samsung? Har vært i kontakt med Samsung om det og det de anbefalte var å resette og starte innstillingene på nytt, men det hjalp ikke noe.

Har denne selv, og ser det kun når bildet er sort. Plager meg ikke under vanlig titting foreløpig. Men vet jo det er der...

Har vel lest at andre sliter med det samme, ja.

Trond B

Medlem
15 Nov 2004
4.178
2
38
Min erfaring er å styre unna alt det står Samsung på. Har aldri oppleved annet enn tull med TV'er og Blu-ray spillere derfra.

nikkospikko

Medlem
18 Mar 2008
321
0
0
Var innom Expert i dag og kikket på OLED som skal i hus her etterhvert. Av de tre mest kostbare samsung modellene som hang oppe til utstilling, hadde to av dem åpenbart problemer. Disse to hadde et forskjellig parti på skjermen som var betydelig mørkere enn resten av panelet. Jeg spurte selgeren hva dette var og han fortalte oppgitt at det var deler av baklyset som var gått på dem begge. Han sa videre at èn ting hadde vært om det gjaldt kun et eksempel, men de hadde dessverre hatt flere tilfeller og kun på Samsung tv'er.

Nå er vi som tidligere skrevet allerede fastlåste på OLED, men hvis valget hadde vært LED, hadde Samsung definitivt vært nederst på lista

Sist redigert: