Samme signal til prosjektør og 3 tver? Hvordan??

jtfure

Medlem
14 Feb 2008
15
11
3
Vet ikke heilt hvor jeg skal plassere denne tråden. Satser på å få respons her.

Jeg er medlem i en Taekwon-Do klubb som skal arrangere et stevne nå i april. Vi har fått tildelt NM i 2010 og skal bruke stevner fremover til å forberede oss best mulig.

Vi forventer en del deltakere og publikum og ønsker å gjøre informasjon lett tilgjengelig for alle. Vi har derfor planer om å sette opp et lerret med prosjektor og 2 til 3 tver rundt om i hallen. Her skal vi vise film, bilde og annen informasjon.

Planen er at alt dette skal styres fra en laptop fra sekreteriat. Hvordan kan vi gjøre dette enklest mulig?

Prosjektøren blir stående ved sekreteriatet og tvene 150/200 meter unna.

Er det mulig å sende signal fra laptopen trådløst ut til alle skjermene?

Er det noen som har vært borti dette tidligere og kan dele erfaringene sine?

Håper på svar :=)

fronzel

Medlem
8 Aug 2005
2.314
0
0
Er skeptisk til rekkevidde og kvalitet på trådløs overføring der. Jeg tror den beste løsningen er distribusjon over nettverkskabel (CAT5) eller fiber. Gefen har endel bokser for videodistribusjon som dekker de fleste behov. Kom akkurat over denne: 1:8 HDMI CAT5 Distribution Amplifier
En HDMI kabel fra PC til Gefen-boks, og en CAT5 kabel videre til tilsvarende mottaker ved hver skjerm.

DrErling

Medlem
16 Okt 2003
11.138
0
36
42
torjeodegard.blogspot.com
Hva slags tv'er er det snakk om? Billedrør med (8pDIN)svideo og (RCA) kompositt-innganger, eller flatskjermer med hd15(VGA), DVI, 5xBNC(RGBHV), 3xBNC(YPbPr/komponent)?

Hva slags utganger har laptopen? VGA har den sikkert, men har den DVI og Svideo?

Har dere et budsjett å gå ut ifra?

Det finnes _mange_ løsninger!

DrE