SA Mantra 50 - ny forsterker

Eclipse

Medlem
1 Jul 2019
2
0
1
Jeg har per nå ett par System Audio Mantra 50 som blir drevet av en Primare i22 DAC. Låter bra, men jeg er ute etter litt mer trøkk og noe mer engasjerende lyd. Hadde disse høyttalerne hatt godt av litt mer kraft? Eller ville jeg ikke merke stor forskjell ved moderat lydnivå?

Ønsker til fortserker
- Innebygget DAC - helst med to optiske innganger.
- Gjerne Spotify Connect, eventuelt Airplay (ikke ett krav)
- Litt mer punch og engasjerende lyd

Kan noen anbefale en forsterker som kan gi meg dette innenfor ett budsjett på 20-hifikroner?

Qrt

Medlem
9 Feb 2006
4.522
15
38
Mantra 50 spiller engasjerende og morsomt med Rega, men "de blir også større" med feks en tyngre Hegel bak spakene.

Eclipse

Medlem
1 Jul 2019
2
0
1
Takk for svar! Har vurdert Hegel. En spesifikk Hegel som anbefales?

Hvilke Rega isåfall?

Qrt

Medlem
9 Feb 2006
4.522
15
38
Har bare hørt de med nevnte når de var nye, og da med Rega Brio og Hegel H300 og H160, samt div andre som jeg ikke syns var så mye å skryte av. Vil tro at hvilken som helst nyere Rega og Hegel, jo større jo bedre, spiller som bare rakkeren på de.
Vil si det er sånn, ut fra egne preferanser, at en kraftig Hegel ikke er risikosport å kjøpe uhørt men Rega ville jeg prøvd å fått testet hjemme før handel.

RichardWeber

Medlem
15 Aug 2016
158
13
18
Har også Mantra 50, men da på en Hegel H80.
De spiller klart bedre med større forsterker, for eksempel en Hegel H360.

Men jeg ville vel kanskje heller byttet høyttalere enn forsterker for å få mer engasjerende lyd.
Å legge inn 20k på en forsterker gir ikke underverk med Mantra 50, men legger du 20K + selger Mantra 50 så kan du få noen spennende og engasjerende høyttalere på bruktmarkedet.

9 Jun 2019
244
16
18
Jeg ville ha gått for Rega Dac r som kilde. Rega’en har varm lyd med prat. Og Marantz PM11S3. Sistnevte finner du på finn til tider. Hegel har jeg aldri likt. Men da får du jo ikke Spotify Connect da. Men det kan jo løses på andre måter. Jo, Hegel har trykk i mellom bassen. Og enorm kontroll. Men de er ikke så musikalske. Med Marantz PM11S3 får du både varme og trykk. Og der ganske nøytrale uten den harde lyden til Hegel. Så varmen til Rega’en og den nøytrale, litt varme lyden til Marantz blir meget bra. Du vil få prat i bassen og fylde samtidig. Kanskje ikke like lydtrykk som Hegel’en. Men da tenker jeg kjempe høyt lydnivå. Lykke til.

Sist redigert: