Russebilannlegg

zapper999

Medlem
13 Feb 2011
12
0
0
Hei

vi skal nå kjøpe annlegg til russebilen og lurer på om dere har noen tips.
Vi hadde tenkt å kjøpe PA annlegg og installere det baki og bruke aggregat til å drive det.
Vi har tenkt å bruke ca 16-17 000 kr på annlegg og er ute etter mye og høy lyd. Noen forslag til hva vi burde kjøpe?

trulsr

Medlem
17 Aug 2009
504
0
0
Wharfedale fra ljudia har også grei (høy) lyd, stas på få store elementer med mange, mange watt. Har dere tenkt på sub eller bare stereo?

Tenker en eller to 18" subber med 12-15" topper skal røske godt. Hvordan bil?

Edit: greit med noe løst som dere kan ta ut av bilen på treff og slik, hvis du bare skal ha anlegg i bilen holder det lenge med 8" + 12 " sub'er

shn

Medlem
13 Des 2004
136
0
0
29
rockford fosgate, går ann å finne noe av det.
hvis man har aggregat og 230V og kan stappe inn noe CV eller JBL PA så er det veldig bra :)

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
CV pa ryker fort. Du sitter raskt igjen med et anlegg uten mellomtone eller diskant. Hvis dere skal gå for CV så gå for de gamle pa seriene.

Mito,er cv med bedre komponenter.
QSC K serie er helt fantastiske. Sammen med en stor subb har du lyd for store haller etc.

shn

Medlem
13 Des 2004
136
0
0
29
Ostemannen skrev:
CV pa ryker fort. Du sitter raskt igjen med et anlegg uten mellomtone eller diskant. Hvis dere skal gå for CV så gå for de gamle pa seriene.

Mito,er cv med bedre komponenter.
QSC K serie er helt fantastiske. Sammen med en stor subb har du lyd for store haller etc.
Enig, nye CV har ett forsøk på å gjøre lyden "penere" men funker ikke, og låter lavere, mindre trykk, ryker fort osvosv, gjelder alt av CV produkter føler jeg det.
men mye PA utstyr liker vell 230V så vidt jeg vet, får mye billig PA utstyr på finn mange ganger!
Har man 230V aggregat som henger så er man i business!

terrox

Medlem
22 Sep 2010
158
0
0
shn skrev:
Enig, nye CV har ett forsøk på å gjøre lyden "penere" men funker ikke, og låter lavere, mindre trykk, ryker fort osvosv, gjelder alt av CV produkter føler jeg det.
men mye PA utstyr liker vell 230V så vidt jeg vet, får mye billig PA utstyr på finn mange ganger!
Har man 230V aggregat som henger så er man i business!
Jeg er russ i år jeg og:) vi skal ha 4X15 pa :p og aggregat.

Er noen kammerater av meg som kjøpte clsc215 som di hadde tenkt til og ha i bilen, men delefilterne gikk i de så de kjøpte seg ett par 215 billebro høytallere de skulle vist nåkk være heilt sukt i følge dem :p men jeg tror nokk at det er pga den monster forterken dems til 30k xD men jeg anbefaler ikke kjøp noe derfra kommer garantert til og ryke fort.

Åssen bil har dere?