Rovik's kino rom. *Sketchup skisser ferdig, rev.01*

Delthral

Medlem
24 Okt 2011
2.115
0
36
Kristiansund
Kult å se kinoen tegnet så bra i Sketchup. Du har skills der ser jeg. Noe fremdriftsplan å spore på byggingen? Hvordan går det med taket?

Rovik

Medlem
10 Des 2006
725
0
0
41
Frei
Takk for det, begynner så smått å bli fornøyd selv :). Ikke noe fremdrift enda da jeg venter på våren, slik at jeg kan begynne rivingen av tak og rekkverk. Kommer sterkere tilbake da :)

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Delthral og jeg får troppe opp iført bajonettsag, motorsag og vinkelsliper når det er klart for riving, så skal du se vi får unna en del på noen timer ;)

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.052
22
38
42
Utrolig pent design, men jeg kan nesten garantere at de blanke flatene under lerretet vil være sjenerende. Eventuelt om du hasr mulighet til å lage et system som kan dekke over ved visning av film?

Rovik

Medlem
10 Des 2006
725
0
0
41
Frei
Utrolig pent design, men jeg kan nesten garantere at de blanke flatene under lerretet vil være sjenerende. Eventuelt om du hasr mulighet til å lage et system som kan dekke over ved visning av film?

Har allerede tenkt på dette. Skal finne en eller annen løsning som jeg kan benytte.

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
Tenkte jeg skulle sette meg ned å gjøre en god jobb med sketchup jeg også, men - koster det penger nå? Eller er jeg på feil versjon. Står at jeg har 8 hours use...

Rovik

Medlem
10 Des 2006
725
0
0
41
Frei
Husker ikke her og nå hvilken versjon jeg bruker, men det er gratis versjonen i hvertfall. Har heller ikke oppdatert til en nyere versjon heller, min er vel kanskje minst et år gammelt.

runfla

Medlem
2 Jun 2011
12
0
0
Tenkte jeg skulle sette meg ned å gjøre en god jobb med sketchup jeg også, men - koster det penger nå? Eller er jeg på feil versjon. Står at jeg har 8 hours use...

Lurer på om det er slik at du har "fullversjon" i en prøveperiode før det går over til å være gratisversjon. Er vel noe mindre muligheter på gratisversjonen, men mer enn nok for de fleste vil jeg tro..

MorJohan

Medlem
27 Mar 2005
1.406
0
36
Halden

Lurer på om det er slik at du har "fullversjon" i en prøveperiode før det går over til å være gratisversjon. Er vel noe mindre muligheter på gratisversjonen, men mer enn nok for de fleste vil jeg tro..

Min gratisversjon, Sketchup 8 har ihvertfall ikke gått ut på dato etter et års bruk. Jeg mener det stod noe slikt som 8 timer på min også.

Skulle noen få problemer så har jeg installasjonsfilen, "SketchUp Installer, Version 8.0" liggende på PC'en, så jeg kunne sikkert fått lastet opp denne filen på 34 MB på en eller annen måte.

Og dette kan jo ikke kalles piratkopiering, ettersom det er en installer til en gratisversjon. Det er bare til å gi beskjed.

EDIT: @runfla: Du har rett i at det er mindre muligheter på gratisversjonen,- men som du sier: det er nok mer enn nok for de fleste.

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
Takker for svar alle sammen - fungerer fortsatt her og jeg lastet den ned på lørdag :) Tegningen min ble ikke like bra som Roviks, men er jo gøy lell.

Rovik

Medlem
10 Des 2006
725
0
0
41
Frei
Slik har jeg tenkt å bygge rommet, med "forskjøvet" stendere. Får da isolasjon også bak stenderne. Gleder meg til rockwooln skal på plass :(

Sist redigert:

Midas

Medlem
23 Okt 2012
5.147
38
48
Stavangerområdet
Jeg kan bare anbefale forskjøvne stendere. Jeg gjorde det i min hjemmekino på den ene veggen (foran bak lerret) og det er utrolig hvor godt den isolerer. Litt mer styr for rør og sånt fordi de må gå i sikk-sakk mellom stenderene.

Rovik

Medlem
10 Des 2006
725
0
0
41
Frei
Går for løsningen som er tegnet inn med rød pil, for ikke å bruke opp all bredden av rommet.

Sist redigert:

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.782
173
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Har selv forskjøvet stenderverk med 6" svill og 2"x4" stendere med 2 lag gips (og GreenGlue, som kanskje er unødvendig). Kan absolutt anbefale dette, det isolerer faktisk bedre enn en 8" vegg, siden det ikke er kuldebroer av noe slag (kun bunn og toppsvill er kuldebroer, som gjerne også kan deles i to, med isopor eller lignende i mellom) Isolerer det varmemessig godt, er det også bra som lydbarriere. Men jeg vil fraråde enhver punktering av veggene for trekking av rør og kabler. Dette vil garantert ødelegge lyddemping og varmeisolering. Bruk heller innkassing i takhjørner til kabler, eller golvkanaler (slik som Kenti har gjort), eller med falske vegger! :)