Rotel vs. AMC

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Hei folkens
Jeg har pr. i dag to flerkanals effektforsterkere i huset, og en liten receiver som har prosessorjobben i hjemmekinoanlegget. Nå kjører jeg AMC på front + passiv sub men vurderer å ta i bruk Rotelen i stedet. Jeg vil bruke bare en av dem, siden den andre vil bli brukt på et annet anlegg/rom. Siden det er så mye styr med å flytte på tv og benk, løfte og bære og streve så fant jeg ut at det var lurt å opprette en tråd istedet.

Utstyret som blir brukt, og skal brukes videre i anlegget:
Yamaha RX-V665
Monitor Audio RS8 (front) 6 ohm
JBL 15" DIY passiv sub enkel spole 8 ohm
Dynabel C11 DIY senter, mod med zachry midbass 8 ohm
Peerless DIY bak. med 4"bass 4 ohm

Forsterkeralternativer:
Rotel RB-976 6x70watt evt. 3x180watt
AMC 2N100-5 5x150watt

I dag er anlegget koblet slik:
AMC biampet på front + sub (2+2+1=5 kanal)
Yamaha'en driver senter og bak (2+1=3 kanaler)

Her er det et utall av forskjellige muligheter med biamping eller ikke, brokobling eller ikke. Jeg har også tenkt tanken på å koble bassdelen av frontene som sub i tillegg til JBL'en. -han er jo gal jo!!
Jeg har ikke gjort noen forsøk på å teste disse mot hverandre før, så jeg har ikke noen formening om hvilken som låter best.

Mitt inntrykk av forsterkerene er at Rotelen blir for svak uten brokobling, men det er mulig jeg tar feil. AMC'en virker fullstendig utrettelig.

Signalkildene til dette anlegget er hovedsaklig pc med hdmi, men også BD, DVD, CD og rikstv.

Det jeg er ute etter:
- hva låter best?
- hvordan er det best å koble?

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
0
0
44
Er du fornøyd med AMC, så er det bare å fortsette med det.
Virker so du allerede har gjort ei vurdering sånn jeg ser det :)

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Dette ble litt av en tråd!
Får lage en tråd om hvilken farge som er best å ha på receiveren. Da blir det nok mer respons enn dette.... :(

HoJ

Medlem
14 Nov 2005
18.132
1
38
42
Stavanger
Litt av en tråd ja. Muligens ikke så rart da den som sitter inne med svaret om hva som låter best - er deg selv.

Lykke til

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
HoJ skrev:
Litt av en tråd ja. Muligens ikke så rart da den som sitter inne med svaret om hva som låter best - er deg selv.

Lykke til
Uff ja, jeg begynner å bli vant med å ha rett....

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.433
28
48
43
Nå er vel Rotel RB-976 6x60w eller 3x150 brokoplet, er jo ikke store avviket, men verdt å ta med i vurderingen.
Har selv en av disse og den gjør en god jobb på etpar front høyttalere med sidemonterte 12"ere.