Ros til Hunsbedts byggeblogg: Hjemmekino i tilbygg: 8 stk Beyma 21" i porta kasser på plass!

Toroluf

Medlem
24 Aug 2006
335
33
28
I høst skal jeg omsider komme i gang med byggingen av hjemmekinoen min. Prosjektet har blitt utsatt pga. andre prosjekter i huset som måtte prioriteres først.

Jeg har tidligere registrert på forumet at Hunsbedt virker til å ha god peiling på hvordan man går frem for å bygge en bra hjemmekino. For å få inspirasjon og finne ut hvordan jeg bør gå frem i min kino, søkte jeg opp førstesiden på tråden hans. Byggetråden til Hunsbedt er som et hjemmekinoleksikon for oss andre her på forumet! Hele byggeprosessen er grundig dokumentert med tekst og bilder. Jeg var innstilt på å scrolle meg gjennom hele byggebloggen på 180 sider for å finne de ulike temaene som er relevante for meg, men det trenger jeg ikke fordi Hunsbedt har lagd snarveier til hvert prosjekt, samt delt inn i flere delprosjekter.

Jeg har kun fått skumlest deler av byggetråden til nå, men hele byggetråden skal leses ila. høsten. Av det jeg har lest, ser jeg at Hunsbedt er en ordentlig Petter Smart-type, mange tøffe løsninger han har kommet opp med, bl.a. hvordan han har lagd sin egen Motomask, og grunnarbeidet med arken hvor stjernehimmelen er plassert. Byggebloggen er en gave til oss andre på forumet som er på jakt etter fremgangsmåter og tips, så jeg sier bare: Takk Hunsbedt for grundig arbeid med byggetråden! Vil tipse andre som ikke har vært innom byggebloggen hans om å gjøre det:)

Det er sikkert andre her på forumet som også fortjener ros for byggeblogger som er til nytte for oss andre, så bare kjør på med ros og tips til oss andre om nyttige byggeblogger vi bør få med oss

Mvh. Toroluf

Vedlegg

• Skjermbilde 2020-09-02 kl. 02.53.40.png
    Skjermbilde 2020-09-02 kl. 02.53.40.png
    454,3 KB · Sett: 50
  • Skjermbilde 2020-09-02 kl. 02.54.05.png
    Skjermbilde 2020-09-02 kl. 02.54.05.png
    371,2 KB · Sett: 50
  • Skjermbilde 2020-09-02 kl. 02.54.33.png
    Skjermbilde 2020-09-02 kl. 02.54.33.png
    398,7 KB · Sett: 48

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.354
189
63
42
www.avforum.no
Må stille meg helt enig der, fantastisk grundig guide fra @Hunsbedt! Må benytte anledningen til å også takke alle andre som legger ut sine prosjekter den siste tiden, til denne type guider er forumet 100x bedre egnet enn chat på Facebook, så oppfordringen må være at enda flere gjør som @Hunsbedt, og det trenger selvsagt ikke være kun installasjoner av dette kaliberet heller - alt av slike guider er til stor hjelp, om det er en minikino på 12 kvadrat eller en stor hall på 100! :)

alias

Medlem
29 Jan 2005
344
40
28
Må nok innrømme å ha kopiert endel fra den kinoen ja. I tillegg så er jo Arve en utrolig hyggelig fyr som gir råd om det meste hvis man spør. Har vært på mange besøk i Kinoen hans og husker veldig godt hvor imponert jeg ble første gangen. Har også hatt veldig god nytte av høyttaler byggingen hans. 3 stk InConsert miles MTM og mellomtone til disse har kommet til verden i hans verksted samt at jeg fikk kjøpt Tangen subbene han hadde tidligere. Disse er bygget av Tangen selv, men har stått i Arve sin kino endel år.

• Love
Reactions: Hunsbedt