Roku ultra strømmeboks

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.148
13
38
Hei
Lurer litt på denne boksen da den gir ut dolby atmos. Min appletv4K gir min Pioneer VSX-LX303 problemer med atmoslyd. Det blir helt stille...
Det jeg lurer på om Roku boksen sender en annen bitstream/atmosdata enn atv sin? Eller ligger problemet hos Netflix?

https://www.ebay.com/itm/Roku-ULTRA-Streaming-Player-HD-Media-IT-Movies-TV-Netflix-Ultra-4K-HDR-2018-Ver/153192790426?epid=242056773&hash=item23ab00799a:g:x-4AAOSwEphb98Ga
I følge en annen tråd her inne, så er det problemer med Apple TV og Pioneer receivere....

Sent from my iPad using New Forum mobile app

lodbrok

Medlem
30 Mar 2019
28
6
3
I følge en annen tråd her inne, så er det problemer med Apple TV og Pioneer receivere....

Mener du den jeg startet? Eller er det en til?

Classic 46 Lurte på - har kobla appletv4K inn på HDMI merket for cablebox p.g.a. lett tilgang på fjernkontrollen. Det er en annen HDMI inngang merket med streaming - devices som jeg må bla meg frem til . Er det mulig at denne HDMI inngangen merket for streaming devices er spesielt designet for koding av strømmelyd/bilde eller er alle HDMI innganger like?

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.148
13
38
Alle HDMI innganger bør være like. Men Pioneer vet jeg ikke så mye om.
Her er det som jeg nevnte

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

• Like
Reactions: lodbrok

lodbrok

Medlem
30 Mar 2019
28
6
3
Alle HDMI innganger bør være like. Men Pioneer vet jeg ikke så mye om.
Her er det som jeg nevnte

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
Hei ja den har jeg sett. Håper Pioneer kommer med oppdatering på problemet før de 50 dagene jeg kan returnere til elkjøp..
Skal prøve imorgen å bytte til streaming-device inngang. Sier ifra her hvis det funker.

• Like
Reactions: classic46

lodbrok

Medlem
30 Mar 2019
28
6
3
Hei ja den har jeg sett. Håper Pioneer kommer med oppdatering på problemet før de 50 dagene jeg kan returnere til elkjøp..
Skal prøve imorgen å bytte til streaming-device inngang. Sier ifra her hvis det funker.
Hei Classic46 Bytta over til streaming device HDMI inngang men det var like dødt... Har kontakt med Pioneer via E-post der de anbefalte siste oppdatering pluss gå over innstillinger i appletv/netflix etc. Prøvde å oppdatere Pioneeren men den sier at siste firmware er installert.(Den har fast nettverkskabel).

lodbrok

Medlem
30 Mar 2019
28
6
3
Ok. På min snart tre år gamle Yamaha så har jeg seks HDMI innganger.
Bare de tre første kan ta i mot 4K/HDCP 2.2

Har bestilt den roku ultra streameren(har atmos) med europeisk strømforsyning.Med min flaks så kommer vel oppdatering fra Pioneer (ang.atmos problem med appletv4K) og hentelapp fra posten på Roku-streameren samme dag... men allikevel - Roku'en har en veldig artig ting med fjernkontrollen, kan putte headset rett i fjernkontroll og samtidig blokkere for lyd ut. Hendig når samboerens barnebarn skal se på barnetv! Så den kommer til nytte uansett. (Skal rapportere om Roku'en i min andre tråd om den når jeg får testet den ut.
God helg!

• Like
Reactions: classic46

lodbrok

Medlem
30 Mar 2019
28
6
3
Har testa ut Roku ultra og må si at jeg liker den. Fant ikke ut av dolby atmos delen men brukte ikke så mye tid på den delen da jeg har atmos på appletv'en.
Det første som slo meg var valget mellom 30/60 hertz som de har i statene(60 hertz) I europa/Norge har vi 50 hertz. Rokuen ville skalere tilbake til 1080P ...
Men så var der en annen mulighet! Auto Detect som fiksa det. Fikk klart og fint 4K på skjermen fra you tube og netflix etc.
Likte ekstra godt alle kanal-mulighetene denne har. Foreks. matkanaler fra hele verden. Et vell av musikk-kanaler. treningskanaler osv.osv.

Og spesielt må nevnes fjernkontrollen - God å holde i - fikk satt den opp med tv/forsterker lydvolum. Og det fulgte med JVC hodetelefoner som en kan plugge inn i fjernkontroll som da automatisk blokkerer tvlyden!

Den kostet ca. 1000,- pluss en europeisk strømadapter til ca 130,-
https://www.ebay.com/itm/12V-2A-AC-DC-Adaptor-Power-Supply-for-Roku-4-Streaming-Media-Player-4K-UHD/142488695213?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

https://www.ebay.com/itm/Roku-Ultra-HD-4K-HDR-Streaming-Media-Player-Voice-Remote-2018-Brand-New/323570075532?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Har satt den opp direkte inn i one connect box til Samsung Q9 da den vil ses på menylisten på tv'en. Greit for barnebarna til samboeren. Og greit for oss med øretelefoner rett i fjernkontroll når de ser barnetv på netflix etc.

Med andre ord - Roku'en er fullt ut brukbar i norge. Fikk ikke inn div. tv-kanaler fra usa men det er jo forståelig.