Rogue One - A Star Wars Story

Shallow_

Aktiv
21 Mar 2005
9.651
102
63
45
Rogue-One-poster-excerpt.jpg

Fyyyyyyy fasan detta var bra!!!

Sett i dag kl 10.00 i sal 10 stavanger. 3D og Dolby Atmos.

Filmen som utspiller seg umiddelbart før A New Hope og som (spoiler alert) handler om når rebellene stjeler planene til Dødsstjerna.

Regissert av Garreth Edwards, mannen bak Monsters og Godzilla, og han leverer en film helt på høyde med (og tidvis over) de foregående. Tror den går inn på en 3 plass bak Clones og Jedi for min del.

En ting som teller ganske mye i mi bok er at han hedrer ep 1-3 så vel som ep 4-6, noe Abrams feilet stort på.

Sist redigert:

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Kult - gleder meg :) Tror jeg kommer å like den. Venter for egen del til BD utgivelsen.

JJ Abrahms Star Wars film ble en gedigen skuffelse. Vellaget film og et gledelig gjensyn med de gamle heltene - men ærlig talt har vi ikke sett plottet før? Bare gjort adskillig bedre.... Håper neste del av historien blir mer enn en dårligere gjennomført gjentagelse.

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
Gleder meg - men får vente på BD versjonen tenker jeg. Håper den kommer i atmos på BD imotsetning til force awakens. Er denne også i 3D?

Jan B

Medlem
13 Jan 2012
2.438
66
48
Høres bra ut. Venter nok på BD her å, men i Disney stil, så blir det vel dobbel å trippel dipping med denne også: 2D BD så 3D BD så med Atmos så i 4K.......

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.631
4
38
Våget meg en sjelden gang ut på kino for å se den idag - klarte ikke å vente.

Men svært dårlig bildekvalitet på Ringen Kino 1 i vanlig 2D visning la en stor demper på opplevelsen. Vil tippe at de kanskje har en Sony 4k projector som viser klare tegn på drastisk dynamikk(kontrast) tap. Det var ikke dynamikk i bilde i det hele tatt og det fantes ikke sortnivå - nedre del av bildedynamikken var lyse grått.

blashyrkh

Medlem
21 Apr 2011
335
0
0
Kult, takk til dere for omtale, keep it going, jeg sluker hvert eneste ord.

Åssen er plottet/spenningen iforhold til den teite versjonen av JJ Abhram?
Desverre er det en Disney film, så man må forvente en viss form av politisk korrekthet.
Venter i stor spenning til blu-ray, og får forhåpentligvis se på den med min kompis. :)

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
10.246
2
38
Våget meg en sjelden gang ut på kino for å se den idag - klarte ikke å vente.

Men svært dårlig bildekvalitet på Ringen Kino 1 i vanlig 2D visning la en stor demper på opplevelsen. Vil tippe at de kanskje har en Sony 4k projector som viser klare tegn på drastisk dynamikk(kontrast) tap. Det var ikke dynamikk i bilde i det hele tatt og det fantes ikke sortnivå - nedre del av bildedynamikken var lyse grått.

Synd at det skal blir slik.
Så den selv i 3D Atmos på Konsertpaleet Bergen.
Jeg er meget skuffet over billedkvaliteten de vartet opp med også.
Elendig sortnivå, blasst og livløst bilde. Teksten ghost og ghostingen siger fra hverandre mens du ser på den.
Ble rett og slett skikkelig skuffet på vegne av bildekvaliteten, og det var flere scener med betydelig 3D-ghosting.
Synes heller ikke Atmos var noe stort i denne salen. Så må nok få kjørt den på eget system når den en gang kommer i 4k med Atmos.

Dimacruz

Medlem
17 Feb 2003
2.619
0
36
Så den på kino igår. Bildekvaliteten var selfølgelig dårlig også i den kinoen. Filmen var helt grei. Fin underholdning mens man venter på fortsettelsen av saga filmene.