Rockwool -->Lydplate

MortenV

Medlem
6 Mar 2007
416
0
0
Glava har også plater som fungerer utmerket.

Akuduk pluto f.eks. Kommer i tykkelser 25, 50 og 100mm.

Kan rammes inn og kles med stoff. Jeg har meget god erfaring med disse i min kino.

Selges for mellom 500 og 1000kr for en pakke med 6stk (?) 50mm plater.

Er det behov for pent motiv på innrammingen så ta en kikk på sumopix.no

Morten

Hektor

Medlem
12 Jun 2010
1.311
0
0
Muffinman skrev:
Det aner jeg virkelig ikke. Denne forhandleren får byggevarer levert to ganger i uka.

I så måte er det da sikkert normalt å måtte betale noe frakt uansett, og jeg får følgelig ingen upris. Takk for tilbakemelding!

Muffinman

Medlem
9 Jan 2005
3.308
0
0
Vurderer man forbedringen i lydbildet slike plater (riktig plassert) gir lurer jeg jammen på hvor dyre de må bli før det blir upris ;)

seeker-man

Medlem
26 Mai 2005
1.066
0
0
39
Gammel tråd ja, men like greit og bruke denne som og opprette en ny?

Noen som har en link til hvordan plater jeg skal kjøpe for akkustiske tiltak? Hva er nevnet/betegnelsen på de? Er vel rockwool som fungerer best? Er jo så mye forskjellig....

seeker-man

Medlem
26 Mai 2005
1.066
0
0
39
Takk for svar. Ser det er malt overflate på desse? Planene var og lage trerammer, legge rockwool i og kle de med stoff.
Trenger vel ikke noe med malt overflate da..?

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.582
453
83
Ullensaker
Kommer ann på hvor dypt du skal absorbere, Jeg bruker selv Rockwoll Flexi A plater på 20cm og på 40cm alt etter plassering av plater i rommet.

Jo dypere en ansorbent er, dess løsere må stoffet være. Og jo tykkere en absorbent er dess lavere er den. Rockwool <flexi A fungerer helt utmerket til rundt 30cm tykkelse, og da er du nede på god absorbering rundt 100hz.

Det som er viktig, er bruke bredbandet nok slik at absorbentene ikke kun fungerer som en eq i toppen. MAn overdemper ikke like enkelt med brede absorbenter som ved tynne,

kjibba

Medlem
3 Mar 2011
286
0
0
Platene fra Rockfon er kun behandlet på fronten. De kler sånn sett ramme eller trekk i det minste på sidene og evt bak.

kriss66

Medlem
4 Aug 2009
3.948
0
0
Hei.

Jeg er ute etter lydplater, vet at Rockwool har det, men er det noen som vet hva en slik pakke koster? Det står ingen prise på nettsiden. Hvor kan jeg få bestilt dette?

Takker på forhånd.

TheCableGuy

Medlem
22 Jun 2008
941
0
0
Kjøpte noen for et par år siden. De på 50mm tykkelse. Selges i pakker på 6, men husker ikke prisen. Det jeg derimot reagerte på var at frakten var såpass dyr.
De fleste byggevarekjeder kan bestille det opp, men siden det ikke er noe de vanligvis har på lager blir det en egen bestilling, og det kan derfor bli litt i frakt.
Jeg kjøpte mine hos monter, og da ble det nevnt at de kunne kanskje få det med på en transport av annet materiale og da få ned prisen. Kunne da ta noe lengre tid. Tror du bare får høre litt rundt i de ulike kjedene.

Cruze

Medlem
31 Mar 2011
588
0
0
Tror en pakke på 6stk 50mm plater koster 500kr (uten frakt tror jeg)

Hør med Neumann Bygg ;)
Du holder vel til i Bergen? Bare å gå inn å spørre om de har noen inne...

kriss66

Medlem
4 Aug 2009
3.948
0
0
Cruze skrev:
Tror en pakke på 6stk 50mm plater koster 500kr (uten frakt tror jeg)

Hør med Neumann Bygg ;)
Du holder vel til i Bergen? Bare å gå inn å spørre om de har noen inne...

Takk for det. Mener å husker også rundt 5-600 kr. Men var innom Neumann, de hadde ikke inne, han som jobbet der var ganske ny så kan visste ikke det. Skal ta en tlf til de å høre. :-D

Muffinman

Medlem
9 Jan 2005
3.308
0
0
Handlet hos Monter, og fikk beskjed om at Rockwool akustikkplater var utgått og erstattet av Rockfon. En pakke inneholder 8 stk 50mm, og koster rundt kr. 1200.

orso

Medlem
14 Nov 2008
10.719
5
38
kriss66 skrev:
Aha, takk for tipset. Så da vil ikke lydplate virke noe spesielt? :) Lest flere steder at folk bruker lydplater?
Jeg tror mange kaller det de kjøper lydplater fordi de brukes til lyd. Rockwool lydplater har lavere densitet og er neppe behandlet med kalk på sidene for å unngå støving. Det er som sagt Rockon Industrial du skal ha (de har overtatt for rockwool akustikkplater) og ekte audiofile folk kjøper de tykke på 10 cm. :-D

HellBoundGR

Medlem
10 Jan 2006
322
0
0

Vedlegg

• rsz_gg.jpg
    rsz_gg.jpg
    202,3 KB · Sett: 268

HellBoundGR

Medlem
10 Jan 2006
322
0
0
kriss66 skrev:
Hei. Takk for det. Hvordan kjøper man disse? Var ikke noen steder der jeg fikk kjøpt disse.

Stikk ned på neuman og si du skal ha de, men at de må sende med annen leveranse så du slipp frakt..tar ca. 1 uke. De var på tilbud når eg kjøpte de tror eg han sa + får rabatter gjennom jobben. Synst de var så fin slik de er, så har ikke tatt noe stoff på, bare lagde noen rammer.