Rippe blu ray filmer inn på pc.

shield

Medlem
29 Jul 2008
3.706
0
0
Hei.sitter her og ripper noen blu ray filmer inn på pcn sånn som Inception,rango osv,men når eg går inn på hdd min og merker av filmen får eg informasjon om filmen,som MPEG-TS Video File,spilletid,men en ting som er rart at Inception den viser frame width 720 og frame height 480,mens Rango viser frame width 1920 frame height 1080.hvor er det forskjell,er jo blu ray og inception skal vere 1080p akkurat som rango.noen som vet?bruker windows 7 og anyhd.

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
9.361
0
0
Vill gjetting: Du har en versjon av Inception der det følger med en DVD-utgave av filmen, og har kommet i skade for å rippe denne i stedet for Blu-rayen?

shield

Medlem
29 Jul 2008
3.706
0
0
trondmm skrev:
Vill gjetting: Du har en versjon av Inception der det følger med en DVD-utgave av filmen, og har kommet i skade for å rippe denne i stedet for Blu-rayen?
Hei.var det eg og trodde til og begynne med,men står blu ray på platen pluss eg rippet den igjen og sto akkurat det samme,merker mangen flere filmer eg har rippet inn står akkurat det samme.

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
9.361
0
0
Hvilket format har du rippet i? Har du rippet hele platen til en mappestruktur? I så fall inneholder mappen også alt ekstramaterialet, og noe av dette kan være i DVD-oppløsning. Hvis du er helt sikker på at du faktisk har rippet fra blu-ray platen, så vil jeg tro at informasjonen kommer fra en av de andre titlene på platen.

shield

Medlem
29 Jul 2008
3.706
0
0
trondmm skrev:
Hvilket format har du rippet i? Har du rippet hele platen til en mappestruktur? I så fall inneholder mappen også alt ekstramaterialet, og noe av dette kan være i DVD-oppløsning. Hvis du er helt sikker på at du faktisk har rippet fra blu-ray platen, så vil jeg tro at informasjonen kommer fra en av de andre titlene på platen.
jepp rippet hele platen med alt ekstramaterialet.

Eleanor

Medlem
27 Jun 2009
2.142
0
0
Hva slags oppløsning får du når du spiller av de rippede filene da? det er vel det som er viktig å få riktig.

Vet ikke om jeg helt skjønte hvordan du gikk frem for å få frem informasjonen om fila.

De gangene jeg har testet ripping, har jeg rippet til en ISO file, og montert denne som en virtuell stasjon før den ble spillt av på PCen eller streamet iso fila på en media spiller.

shield

Medlem
29 Jul 2008
3.706
0
0
Eleanor skrev:
Hva slags oppløsning får du når du spiller av de rippede filene da? det er vel det som er viktig å få riktig.

Vet ikke om jeg helt skjønte hvordan du gikk frem for å få frem informasjonen om fila.

De gangene jeg har testet ripping, har jeg rippet til en ISO file, og montert denne som en virtuell stasjon før den ble spillt av på PCen eller streamet iso fila på en media spiller.
får jo 1080p selv på dvd bare i 60hz,så kommer opp 1080p men stemmer vel sikkert at det er ekstramatrialet som er i dvd format derfor viser den vel det kansje.dette er filmer eg har kjøpt som eg ripper på pcn,synest det digg med XBMC:).

eg bare tar og merker filmen inne på hdd m2ts er filene kommer ut som etter eg har rippet dem og da kommer det informasjon om filmen helt nede over baren eller hva det heiter der start ikonet er.

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.544
0
36
joakimpatos skrev:
whatch out, finnes politier som liker lyd :D

Hadde likt og lese vg overskrifta om politiet begynte og prioritere folk som tar lovlig backup av sine filmer når de allerede slipper ut vareteksfengsla voldsforbrytere pga mangel på celler.

:-D

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.544
0
36
Høres ikke ut som noe fysisk problem i min mening, hadde det verdt noe med den hadde du nok ikke klart og komme så langt som du har.

Høres jo mer ut som et codec/software problem.