Ringenes herre: To Tårn

Arendal

Medlem
14 Feb 2003
10.513
0
0
Viss det kommer ein komplett pakke med alle 3 filmene, så trur eg alikevel det vil være meir ekstra på dei 3 extended pakkene til sammen enn det kommer til å komme i den store samlepakken.
Eventuelt en stor pakke med alle de 3 extended edition utgavene i en samleboks for alle 12 platene.

Vi får se :)

perzon57

Medlem
12 Des 2002
486
0
0
www.avforum.no
Hei
Har nå sett denne på Sone 1,og bilde var betydelig bedre.Klarere og med
bedre kontrast og oppløsning på mitt oppsett.
Lyden var omtrent som sone 2 , men med litt bedre dynamikk og bedre oppløsning i bassen.

AE

runar

Medlem
24 Jul 2003
2.533
0
0
Har nå sett denne på Sone 1,og bilde var betydelig bedre.Klarere og med
bedre kontrast og oppløsning på mitt oppsett.
Hvilken oppsett har du?

Er ikke Sone 1 ntsc? og sone 2 Pal?

Og er ikke PAL bedre enn HTSC oppløsning

runar

Medlem
24 Jul 2003
2.533
0
0
PAL er i utgangspunktet en bedre standard med høyere oppløsning, så det er rart om sone2 utgaven skal være dårligere enn sone1...
Jeg husker i fjor, da RH1 kom ut. Da var det en fyr med en sinnsyk hjemmekino som testet Sone 1 filmen opp mot sone 2. Denne testen var i avisen og alt ting. Husker ikek hvem det var som testet, men det var en kjent AV-fyr.

Han konkluderte med at Sone 1 filmen hadde mye bedre lyd enn sone 2. Bilde kvaliteten kunne man ikke se forskjell på.

Denne testen gjald altså første utgave av RH1. Det ble også videre sagt at spesial utgaven var lik på lyd...sone 1 vs sone 2.

Mastiff

Medlem
16 Jul 2003
5.789
0
0
mastiff.now.nu
Bassresponsen på EE er iallfall ulike den "korte" versjonen (under tre timer, æsj!) av "Ringens brorskap". Særlig i begynnelsen, der Sauron blir pulverisert i en sjokkbølge. Den droplyden som kommer der er mye sterkere på den korte versjonen, av en eller annen grunn.

perzon57

Medlem
12 Des 2002
486
0
0
www.avforum.no
Hei
Til Runar:Oppsettet mitt ser du på www under innlegget mitt.Dette er kun mine erfaringer,hos noen andre kan det være omvent.
Jeg leide sone 2 fordi jeg ikke greidde å vente til jeg fikk sone 1.
:?

AE

tors

Medlem
28 Des 2002
369
0
0
www.filmhulen.com
Har testet endel sone1 vs. sone2.Og nesten samtlige sone1 utgaver er bedre en sone 2. Både når det gjelder lyd og bilde.Mye bedre kontrast nivå og farger på sone 1.Vet ikke hvorfor.Er jo sone 2 med pal som har det beste utgangspunktet.Men nå er det snart et år siden jeg hadde en slik sammenligningstest,så det kan jo ha bedret seg.

audunth

Medlem
9 Jun 2003
4.048
0
36
runar skrev:
PAL er i utgangspunktet en bedre standard med høyere oppløsning, så det er rart om sone2 utgaven skal være dårligere enn sone1...
Jeg husker i fjor, da RH1 kom ut. Da var det en fyr med en sinnsyk hjemmekino som testet Sone 1 filmen opp mot sone 2. Denne testen var i avisen og alt ting. Husker ikek hvem det var som testet, men det var en kjent AV-fyr.

Han konkluderte med at Sone 1 filmen hadde mye bedre lyd enn sone 2. Bilde kvaliteten kunne man ikke se forskjell på.

Denne testen gjald altså første utgave av RH1. Det ble også videre sagt at spesial utgaven var lik på lyd...sone 1 vs sone 2.
Her er en annen sammenlikning, hvor 4 stykker sier sin mening om både lyd og bildekvalitet:
http://www.michaeldvd.com.au/Reviews/Reviews.asp?ReviewID=1715

Denne er riktignok sammenlignet med sone 4, men i 99,9% av tilfellene bruker sone 4 samme overføring som sone 2.

DinSide hadde også en sammenlikning av Extended-versjonene hvor de sa at Dolby Digital-lydsporet var bedre enn DTS-sporet på både sone 1 og 2:
http://www.dinside.no/php/art.php?id=33416&=katnav

-Audun

kjelli

Medlem
29 Apr 2003
3.980
0
36
jeg er nettopp ferdig å se 2 tårn på dvd.
Og jeg kan ikke berømme bildekvaliteten nok.
Nok en film i referanse kvalitet. Skal en teste mørke scener er dette plata.

Kjelli