Riks-TV og Apple TV

abo55

Medlem
9 Feb 2010
5
0
1
Hei,

Jeg ser at rikstv har tilbud på apple TV som man via deres app kan streame direktesendinger På. Har ikke mulighet til fiber der jeg bor, og har en hastighet i dag på 100mbs. Er det noen som har erfaringer med dette oppsettet, mtp kvalitet, lyd, lagging, brukervennlighet osv?

takk for svar

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.114
102
63
53
Jessheim
Har ikke erfaring med RiksTV, men har 100Mb Coax bredbånd på hytta, og det fungerer glimrende med Telia/Get app på AppleTV 4K

hermansen

Medlem
4 Feb 2005
709
2
18
Har gjort dette i flere år. Første med RiksTV og deres AppleTV app og siden (siste året) med Strim.no (som er et RiksTV datterselskap men som bare tilbyr streaming og ikke DTV over-the-air) og AppleTV. Løsningen har fungert bra og billedkvaliteten er helt ok på normale størrelser.

Dersom du bare skal strime og ikke se på TV via "over-the-air" DTV, så vil jeg faktisk anbefale Strim.no fremfor AppleTV. Med Strim.no får du HBO og Viaplay med i prisen. Ulempen er at du ikke får sport og kanalutvalget for ikke-norske-kanaler er noe midre.

abo55

Medlem
9 Feb 2010
5
0
1
Takk for svar. Gikk for appletv løsningen med RiksTV appen. Fungerte greit den første uka, men nå i det siste har det vært mye feil med svart skjerm og dårlig forbindelse med direkte-TV løsningen. Internettforbindelsen er den samme, og har ikke gjort andre endringer. Så får håpe det ikke er et problem som vedvarer😩