Retep`s lytterom. Tilbake til stereo

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.491
340
83
Ullensaker
Har du tålmodighet til det da ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Joda, går nok bra det også. Avvente svar om når de nye er klare og til hvilken pris. Håper å få svar på det iløpet av uken. Soon to be replaced er litt diffust kan man jo si.

9 Jun 2019
480
58
28
Hvilke forsterkere venter du på Retep? Så da blir det de store Ø Audio Icon med 12 tommers bass. Bass porter på sidene også. Meget spesielt.

Sist redigert:

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.491
340
83
Ullensaker
Hvilke forsterkere venter du på Retep? Så da blir det de store Ø Audio Icon med 12 tommers bass. Bass porter på sidene også. Meget spesielt.
Heisann
Ø-ene er på plass de. Er det med 12 tommer jeg har fått. Forsterkerene er fremdeles litt hemmelig da dette er et agentur vi har fått og ønsker ikke å gå ut med dette før vi har noe å demonstrere.
Det ser da ut til at det blir noe å vente, da den serien jeg titter på skal byttes ut og skal vere klar til Mûnchen messa iår. Så de venter vi på de. Er dumt å kjøpe inn den gamle serien når det er såpass nært at den blir "gammel"

9 Jun 2019
480
58
28
Heisann
Ø-ene er på plass de. Er det med 12 tommer jeg har fått. Forsterkerene er fremdeles litt hemmelig da dette er et agentur vi har fått og ønsker ikke å gå ut med dette før vi har noe å demonstrere.
Det ser da ut til at det blir noe å vente, da den serien jeg titter på skal byttes ut og skal vere klar til Mûnchen messa iår. Så de venter vi på de. Er dumt å kjøpe inn den gamle serien når det er såpass nært at den blir "gammel"
Stilling. Meget flotte høyttallere det der. Ok. Skjønner. Hi fi secrets😉

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.491
340
83
Ullensaker
Er ikke noe hemmelig egentlig, men siden dette er ett nytt agentur vi har fått, så ønsker vi å få opp lagerbeholdningen før vi går ut med det. Da vi forventer at det vil bli bra etterspørsel om de.

Nå skal pre og effekten jeg sikter meg inn på fornyes så jeg avventer med å bestille til de er på plass. Vi har fått beskjed om at de skal vere klare til München 2020. Så mai/ juni burde de vere på plass.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.851
68
48
Disse var jo snertne dem da
Hva slags er det?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.491
340
83
Ullensaker
Har fått spillt litt på Airpulse A300 de siste dagene. Dratt litt på for å mykne opp bassen. For å se om lyden slapp enda mer. Og joda 15 timer med infected mushrooms og annen dunk dunk musikk har gjort sitt.

Lyden har åpnet seg betraktelig, og de fremstår nå som relativt store gulvhøyttalere. Har prøvd litt ulik plassering i forhold til frontvegg. Og jeg kan med handen på hjertet si at de kan plasseres inntil 5-10cm fra veggen. Jeg liker de best ca 20cm

Bassen fra de 6,5' er uvirkelig. Jeg tok meg selv i å sitte å flire litt under en runde med relativt høyt volum. Ca 95db i sweetspot. Lyden var svært fyldig, kontant og jeg kjente det i brystet. Rommet suger balle, og her er det nok nesten 1 sek klangtid. Så lyden blir rotete. Men på normalt lyttenivå så er det helt ok.. Typisk 80db.

De høyttalere der går nok inn på min liste for beste kjøp noen sinne. Og tar man lydkvalitet vs kroner så er det vertfall topp 3.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.491
340
83
Ullensaker
Er noen dager siden siste innlegg. Tar det som et godt tegn. Den cd spiller / dacen jeg har kjøpt inn er alvorlig god rett og slett. Så mye musikk har blitt spillt.

Her forleden kom jeg hjem med 3 bæreposer fulle av LP plater

Så det betyr vel at jeg havner utpå igjen med vinyl som kilde. Har lysst på denne under her.
IMG_20200303_084320.jpg
IMG_20200303_194449.jpg

Men vi får se.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.491
340
83
Ullensaker
Kom over en Metallica lp plate samling til en fornuftig pris her om dagen. Så måtte bare slå til.

IMG_20200311_122631.jpg

IMG_20200311_122729.jpg

IMG_20200311_122848.jpg

Man er jo alltid usikker på hvordan slike picture lp plater låter, så er litt spent på det. Noen av platene er verdt litt så mulig jeg selger unna noen av de.
. Om ikke så blir det nok fin pynt på veggen.