Retep`s lytterom. Tilbake til stereo

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.417
236
63
Ullensaker
Når det gjelder lfe og 10db, så avhenger det av hvilken preset du velger når du kjører Dirac. For at Dirac ikke skal gjøre noe med gain på lfe (altså kun 10db justeringen), så må du velge preset som heter Custom.
Usikker på om det er i programmet eller manualen det står.
Ahh ok.. Har løst det med ulike preset til lyd med og uten LFE.

Kommer seg her nå.. Måtte bite i det sure eplet og la delingen bli gjort i Emotiva og ikke i minidsp. Låter bedre slik på film.

Får se om jeg tar en runde med costom senere. Bare for å sjekke det ut.

• Like
Reactions: Zeke1983

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
667
22
18

Kommer seg her nå.. Måtte bite i det sure eplet og la delingen bli gjort i Emotiva og ikke i minidsp. Låter bedre slik på film.

Spørs om jeg må en tur og høre da 😁
Her blir det nok ikke lyd eller bilde på noen uker etter all buldringen på torsdag...

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
667
22
18
You got struck! Får vel igjen på forsikring håper jeg..? Er mye hjemme. Så ta kontakt om du har lysst.
Ja går nok på forsikringen. Det var ganske mye som døde.
Alt av nettverksutstyr og det meste som var koblet til med kabel er enten dødt eller nettverksporten død. AVM 60 er det ikke bilde ut, lyden får jeg ikke testet for alle 3 DDRC-88A fungerer nok ikke siden det ikke er kontakt med de gjennom USB. Nvidia mediaavspilleren er død og en av effektene lyser rødt og det var ett godt smell når jeg skrudde den på. Den driver alle surround, men de måler ok. Projektoren er også død. Pluss diverse annet.

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.955
23
38

Åssen syns du det låter nå da? Sånn vs audessey som du har hatt før ?

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.417
236
63
Ullensaker
Har fått spillt en god del nå med Dirac. På stereo med Dynabel Euforia så synes jeg ikke forskjellen er veldig stor i forhold til å bruke EQ i Jriver. Jeg må ha EQ pga en peak jeg har i rommet på 69hz. Men Dirac er annerledes i lyden. Jeg har tweeka toppen opp fra Dirac sin kurve. Det ble litt mørkt med original target

På film derimot, med Arendal og xtz, der har det skjedd svært mye positivt. Jeg har kun 7.1 men sammenhengen Dirac gir mellom kanalene gjør at det nesten er som å ha atmos. Jeg hører lyden stå over meg, passere over meg i mye større grad en tidligere. Og når jeg slår av Dirac så flater lyden veldig ut. Nå er rommet mitt ganske bra, og jeg kommer til å prøve litt mer og da sies med å trekke Dirac ned fra 20Khz til kanskje 3-4Khz. På film og ned not 7-800 på musikk. Får se hvor mye tid jeg vil bruke, da det muligens skjer noe svært spennede her i høst og vinter. Merom det senere.

• Like
Reactions: Torolan and Danke

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.955
23
38
Tusen takk for svar! Spennende med dirac, og sjekser på dette selv, men syns ikke det middels oppsettet mitt forsvarer prisen av en enda en boks...

Spennede med nye ting da Peter! Selv om det ikke er helt uvanlig i din stue, :)

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.417
236
63
Ullensaker
Og dere, nå er det bare 2 uker igjen til Hortenmessa. Hvem skal? Viktig messe å dra til, siden det er den eneste messa vi har i Norge. Blir den borte så er det trust. Jørgen er en ildsjel som holder på med dette hvert år. Mye trivelige folk med samme hobby din deg, mange spennende oppsett. Og kanskje du enda til hører noe du kmhar lysst på.
Så hvem kommer å hilser på meg helgen om 14 dager?

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.417
236
63
Ullensaker
Og for dere som har tid idag, så holder vi minimesse i Drammen og krogstadelva idag. Mala Audio. Med fokus på britisk hifi

• Like
Reactions: Danke

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.832
63
48
Og dere, nå er det bare 2 uker igjen til Hortenmessa. Hvem skal? Viktig messe å dra til, siden det er den eneste messa vi har i Norge. Blir den borte så er det trust. Jørgen er en ildsjel som holder på med dette hvert år. Mye trivelige folk med samme hobby din deg, mange spennende oppsett. Og kanskje du enda til hører noe du kmhar lysst på.
Så hvem kommer å hilser på meg helgen om 14 dager?
Jeg kommer til å ta turen i år , så da får vi håpe vi treffes :)
Moro å lese om dine betraktninger om DIrac by the way.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.417
236
63
Ullensaker
En veldig bra musikkfilm..
Ble ikke tid til A star is born. Men satser å å se den idag.

Høsten er på full anmars. Og jeg kjenner det rykker i kjøpefoten. En sånn rykende følelse vet dere.. Så da har jeg bestemt meg for å gå for Ø Audio Icon igjen. Når det blir er litt mer usikkert. Jeg selger alltid først. Så Dynabel er ute på brukten. Det samme er Technics 1210 Mk2 og resten av pakka. En kjempepakke til under 10.000kr.
Nad 208 er "solgt" "til en kompis, minidsp DDRC 88A BM det samme. Så får vi se hvilken forsterker som kommer inn.. Det blir ren stereo. Ikke kino. Rett og slett fordi jeg nå tar i såpass at det er mulig både høyttalere og forsterker kommer til å bli stående virkelig lenge. Og fordi at neste år så flytter vi fra hus til leilighet. Og der vil det nok ikke bli plass til kino.

Snart Horten messa også, vi planlegger å ta med mye utstyr fra Mala Audio. Plan A er å få Vimberg Tonda D til å spille godt i rommet.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.417
236
63
Ullensaker
Vimberg_mino_wh_bl-1.jpg

Og forsterker blir forhåpentligvis den nye Boulder 866. Kilder har vi med flere av.

Om ikke vi får til plan A så er plan B, Ø Audio Icon.

Rommet vi har fått er vanskelig, rett og slett fordi det er så stort som det er. Noe som gir mye klangtid. Men vi skal nok få to god lyd alikevel tenker jeg.

Boulder blir Norgespremiere og kanskje europa... Litt usikre på det siste der. Men en utrolig spennende nyhet uansett.
Vimberg_mino_wh_bl-1.jpg

• Like
Reactions: Stian.V.H

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.417
236
63
Ullensaker

En liten test på Vimberg Tonda D.

Når det gjelder Boulder 866-2 så er dette en forbedret utgave av den forrige utgaven. Denne forsterkeren vil komme som to utgaver. En analog og en med digital del. Hvor den får digitale innganger og streaming rett fra forstetker.

Dere vil gjøre at de aller fleste vil få alt de trenger i en komponent.

Denne gleder jeg meg virkelig til å høre. Da jeg har hatt den forrige utgaven på lån hos meg på Ø Audio Icon. Og fikk en lyd jeg ikke har hatt tidligere.

Boulder
8661.jpg

images.jpeg

Så ta turen innom oss i Horten.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.417
236
63
Ullensaker
Ishj.. Ser dårlig ut for Boulder på messa desverre.. De rekker ikke å gjøre den ferdig. Og vil ikke sende et nesten produkt til oss. Sjønner det egentlig. Men så hadde man gleda seg litt da vettu..