Retep`s lytterom. Tilbake til stereo

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.343
156
63
Ullensaker
Det å kunne reise litt rundt å hjelpe folk med å skru lyd, er noe jeg synes er gøy.. Svært mange sliter med å få dette til selv.

Her er fra runda i går, ikke alltid det blir så ekstremt bra. Men vi holdt på i 8-9 timer kun med subbene.

FB_IMG_1565205950939.jpg

Ta gjerne kontakt om du også kunne tenke deg å få besøk av meg og min målemik.

• Like
Reactions: Danke and Toroluf

Toroluf

Medlem
24 Aug 2006
265
10
18
Det å kunne reise litt rundt å hjelpe folk med å skru lyd, er noe jeg synes er gøy.. Svært mange sliter med å få dette til selv.

Her er fra runda i går, ikke alltid det blir så ekstremt bra. Men vi holdt på i 8-9 timer kun med subbene.

Vis vedlegget 241139

Ta gjerne kontakt om du også kunne tenke deg å få besøk av meg og min målemik.
Fantastisk snilt av Peter å hjelpe andre med slikt!!! Jeg tar gjerne i mot besøk av deg og din målemik når den nye kinoen min er ferdig! Hvis du tilfeldigvis er forbi Stavanger av og til? Hvor bor du?

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.343
156
63
Ullensaker
Fantastisk snilt av Peter å hjelpe andre med slikt!!! Jeg tar gjerne i mot besøk av deg og din målemik når den nye kinoen min er ferdig! Hvis du tilfeldigvis er forbi Stavanger av og til? Hvor bor du?
Holder til rett nord for Oslo. Er aldri på den siden vanligvis, men her er det ikke noe som er umulig. Kan ta litt mer om det på pm.

• Like
Reactions: Toroluf

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.343
156
63
Ullensaker
Da har hifi kennelen fått inn både prosessor, 8 kanals effekt, 2 Arendal Monitor, 4 mindre xtz, så kommer det det en subb neste uke. Lerret og projector har jeg. Så da blir det en minikino her. Slik at jeg får sett filmene mine (som ingen vil kjøpe) i 7.1

Blir intr dette. Da vil jeg nok ha ett oppsett til Film og ett til musikk. Liker fremdeles Dynabel bedre på musikk. Blir uansett gøy med snurrerundt lyd igjen. Har savner det litt innimellom.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.591
36
48
Er stas med film også ja, er nok mest konas favoritt det og bra er det. For da står ikke høytalere i fare for å bli byttet ut med en kastrert lydplanke.

Cd spilleren var ikke populær, for den var det jo bare jeg som bruker! ;)

Jeg synes også film og Netflix/Hbo er artig. Var mer moro før med projektor.

Men jeg er nok idag mest glad I bluraykonserter, og SACD..

• Like
Reactions: Retep

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.343
156
63
Ullensaker
Da er kino minus subb koblet opp.. Å bruke Emotiva umc1 er veldig annerledes enn de fleste andre recivere og prosessorer jeg har vert borti. Får ikke helt tak i måten den gjør ting på.. Regner det kommer seg.

Tror det blir gøy til slutt.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.775
29
48
Jasså ja , det skjer fortsatt ting i hos deg da ja
Blir moro å høre litt mer hva du synes om Emotiva professoren

Sent from my iPhone using Tapatalk

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.343
156
63
Ullensaker
Jasså ja , det skjer fortsatt ting i hos deg da ja
Blir moro å høre litt mer hva du synes om Emotiva professoren

Sent from my iPhone using Tapatalk
Joda, skjer småting. Er heldig å få låne et fullt 7.1 oppsett fra kompiser, så da blir det film i høst...

Emotivaen er tungvint å jobbe med. Får ikke satt opp Aiso i REW mot den. Så målinger og manuell EQ, er en utfordring.
Jriver ruter også lyden i hdmi på en annen måte enn emotiva. Surround back og surround bytter plass. Tanken var å bruke sette EQ i Jriver og så resten i Emotiva, men nope. Det fungerer dårlig. Mulig jeg gjør noe galt her, men forstår ikke hva det skulle vere heller.

Det jeg liker med Emotivaen er at den har direkte volumkontroll på sub, senter og surround kanalene. Slik at jeg kan trimme nivåene mest jeg ser på film.

• Like
Reactions: chrisand25

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
644
14
18
Joda, skjer småting. Er heldig å få låne et fullt 7.1 oppsett fra kompiser, så da blir det film i høst...

Emotivaen er tungvint å jobbe med. Får ikke satt opp Aiso i REW mot den. Så målinger og manuell EQ, er en utfordring.
Jriver ruter også lyden i hdmi på en annen måte enn emotiva. Surround back og surround bytter plass. Tanken var å bruke sette EQ i Jriver og så resten i Emotiva, men nope. Det fungerer dårlig. Mulig jeg gjør noe galt her, men forstår ikke hva det skulle vere heller.

Det jeg liker med Emotivaen er at den har direkte volumkontroll på sub, senter og surround kanalene. Slik at jeg kan trimme nivåene mest jeg ser på film.
Emotivaen skal ikke gjøre noe annerledes når det kommer til hdmi og kanaler. Det samme med asio og rew. Så det er nok en innstilling i Windows.
At emotivaen kan være treig å låse hdmi kan være.

Men får ta en titt på det en dag.

• Like
Reactions: Retep

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.591
36
48
Utrolig fint å ha både stereo og kino da, ikke minst finnes det jo mye konserter og flerkanals musikk også.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.343
156
63
Ullensaker
Utrolig fint å ha både stereo og kino da, ikke minst finnes det jo mye konserter og flerkanals musikk også.
Ja er gøy. Helt seperate oppsett. Og det er multikanals musikk som nok er mye av drivkraften. Får takke Torbjørn igjen. For uten han så hadde kino oppsettet vert spinkelt.