Retep`s lytterom. Tilbake til stereo

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.343
156
63
Ullensaker
Da står Nad 208 trygt i racket. Har allerede fått lyttet litr til den sammen med Euforia. Må si jeg er veldig positivt overrasket.

Kjempegøy rett og slett.

9 Jun 2019
244
16
18
Nirvana Unplugged er en fantastisk plate. Hørte den første gang i 94. Uff☹. Hvor er årene gått... Må vel mimre litt jeg også. Jeg var aldri helt opptatt av musikk når jeg var ung, det gikk mest i film og sånt. Mye James Bond. Kunne se de flere ganger. Men ble lei de når jeg ble 16. Hørte endel på musikk da, men det gikk bare i VG listepop. Uff. Men når man er så ung så gikk det greit. Men så oppdaget jeg Floyd, og så var det gjort. Det var i 97. Jeg liker best 70-talls musikk. Så det går i Beatles, Led Zeppelin osv. Eller det går i så mangt. Men akkurat nå leser jeg bøker av av Stephen King. Han er fantastisk. «The man in the the black fled across the dessert, and the gunslinger followed”. Har du fått Nad i drift?

Sist redigert:
9 Jun 2019
244
16
18
Ok. Jeg så du hadde fått hørt på den. Heftige kjølevifter på sidene. Trafo’en trenger kjøling så høyt du spiller. Er vel over 95 desibel? Pass på ørene!

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.591
36
48
Da står Nad 208 trygt i racket. Har allerede fått lyttet litr til den sammen med Euforia. Må si jeg er veldig positivt overrasket.

Kjempegøy rett og slett.
Så bra du ble fornøyd, Nad har alltid vært bang for the bucks..

Noen tanker om forskjell, fra var det 5 trinnet til Marantz? Hva var watt pr kanal på Marantz?

Mer krefter? Bedre lyd?

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

9 Jun 2019
244
16
18
Jeg er spent om han blir fornøyd. Som sagt jeg sa vel i tråden at jeg er ingen NAD fan. Men den så jo fett ut den der. Bare han blir fornøyd.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.343
156
63
Ullensaker
Så bra du ble fornøyd, Nad har alltid vært bang for the bucks..

Noen tanker om forskjell, fra var det 5 trinnet til Marantz? Hva var watt pr kanal på Marantz?

Mer krefter? Bedre lyd?

Marantz er en 8 kansler, hvor jeg har brukt både 2 og 4 kanaler. Mener jeg såg at den er målt til 174w pr kanal med 2 kansler i bruk. Men med 1% tdh.
Lyden er rimelig lik. Begge er litt varme, men Nad fremstår som mye tightere. Den tørket inn bassen i Euforia ganske mye. Har mer drive og rytnik.
Så ganske like, men med mer pågangsmot vil jeg si. Toppen i marantz er nok bedre på detaljer og bass mellombass er bedre med NAD.

Alt i alt så må jeg si meg svært fornøyd med kjøpet. Har fått spillt en del nå, og jeg må ta bort hylla over. Denne trenger mye luft.

Har fått låne en forforsterker med Torbjørn også, som må kobles på. Bare for å teste.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.591
36
48
Jeg liker NAD, men et par amper jeg har prøvd har hatt støy og brum...

Men liker lyden, den er litt frempå og veldig kontroll på bass ja. De pleier ha godt med strømforsyning, og er nøye på hvordan de måler watt.

9 Jun 2019
244
16
18
Ja, jeg liker også NAD-lyden. Men som sagt en god del feil. Men mange har jo ingen feil med sine NAD produkter. Men jeg er skeptisk til Nad sin byggekvalitet. Så jeg holder meg unna. Men de har en vanvittig driv i bassen. Og god varm lyd. Eller nøytral i mine ører. Kanskje ikke helt nøytral selvfølgelig. Mangler litt i toppen. Men jeg har lest den nye serien er bedre på det. Men jeg fikk hørt den nye serien på klubben, hvor ellers, og jeg synes de ikke var noe bra. De har blitt mere nøytrale enn de gamle. Men også litt kjølige. Dette er min menig. Andre har andre oppfatninger. Og det er jo nettop det som er så gøy med hifi. Skjønner ikke hvordan folk klarer og høre på musikk på sine iPhone hodetelefoner. Men når vi snakker om NAD. Husker tidlig på 2000 tallet, da var jeg og hørte på NAD C370 (klassiker som i god tilstand kan fortsatt i dag spille bra) på DALI Suite 1.5. Det var en nydelig klang. Jazz at the pawnshop var en opplevelse uten sidestykke. Nesten så man kunne lukte sigar røyken fra jazz klubben....

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.591
36
48
Vis vedlegget 241117

Man har det ikke mer gøy enn man lager selv.. Har koblet opp Arendal også nå. Bytter raskt med antimoden. Så får jeg høre på begge settene.
Her får du mye kunnskap, med to amper og to høytalere.

Hadde endel amper og høyttalere på Greåker jeg også, men vanskelig å bytte og plass i liten leilighet.

Skulle ønske at jeg ikke hadde Solgt Cambridge. Men Sansui hadde sett bedre dager..

Høytalere hadde jeg ikke kunnet beholde for de var for store.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.343
156
63
Ullensaker
Her får du mye kunnskap, med to amper og to høytalere.

Hadde endel amper og høyttalere på Greåker jeg også, men vanskelig å bytte og plass i liten leilighet.

Skulle ønske at jeg ikke hadde Solgt Cambridge. Men Sansui hadde sett bedre dager..

Høytalere hadde jeg ikke kunnet beholde for de var for store.
Finnes ikke for store høyttalere, det er bare en myte... 😀

• Like
Reactions: Danke