Retep`s lytterom. Tilbake til stereo

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.400
214
63
Ullensaker
Jo, du får gjerne det du betaler for. Men 5000kr for 2 plater var litt for drøyt. Hvis jeg ikke tar feil? Men hvis han som jobber Mala kunne forklart eventuelt litt billigere alternativer, og forklare hva som skal settes i første refleksjon osv... Jeg har bare klappet mitt rom. Og dempet med vanlige ting. Som bass feller har jeg snurret to tepper rundt med sånt bånd man får på sy forretninger. He he. Fungere fint det! De fleste er nok ikke velsignet med ordentlig rom, men jeg har hørt like bra lyd i vanlige rom med vanlige ting som et akustikk dempet rom. Å dempe et rom er nøkkelen, ikke for dødt, sånn passe.
Prisen er for 4 plater. Det er rimelig.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.762
78
48
Ja det jeg mente. pink du må ut med 600 plus or plate..

I'm drunk sitter I båten fra koster... So excuse me.. ;)

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.400
214
63
Ullensaker
Sliter litt med å finne effekt el integrert forsterker til mine Dynabel Euforia.
Topplista ser slik ut i tilfeldig rekkefølge.
Rotel Rb 1090
Classe 201
Vincent 991
Krell kav 300il
Marantz pm11s3
Parasound a21

Jeg titter også etter noe med Hypex.. En Nad m22 feks.

Men det er ikke noe som synger ut mot meg. Siden jeg trenger forsterker med mye guts, og jeg har et lavt budsjett så blir forsterker noe gammel. Som igjen gjør meg mer usikker.

Noen som leser her inne som har noe tips. Vet mange med Dynabel Euforia bruker DP. Det har jeg ikke kroner til rett og slett.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.762
78
48
Sliter litt med å finne effekt el integrert forsterker til mine Dynabel Euforia.
Topplista ser slik ut i tilfeldig rekkefølge.
Rotel Rb 1090
Classe 201
Vincent 991
Krell kav 300il
Marantz pm11s3
Parasound a21

Jeg titter også etter noe med Hypex.. En Nad m22 feks.

Men det er ikke noe som synger ut mot meg. Siden jeg trenger forsterker med mye guts, og jeg har et lavt budsjett så blir forsterker noe gammel. Som igjen gjør meg mer usikker.

Noen som leser her inne som har noe tips. Vet mange med Dynabel Euforia bruker DP. Det har jeg ikke kroner til rett og slett.
Hvorfor ikke en bang for the bucks Emotiva?

Selveste PS audio Paul bruker Emotiva tre amps I sitt hjem.

På fabrikken har han lyttetom med PS amps og Infinity høytalere.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.400
214
63
Ullensaker
Hvorfor ikke en bang for the bucks Emotiva?

Selveste PS audio Paul bruker Emotiva tre amps I sitt hjem.

På fabrikken har han lyttetom med PS amps og Infinity høytalere.
Emotiva ligger litt i bakhue ja. Har du kjennskap til de? Har faktisk aldri hørt et eneste produkt fra de.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.762
78
48
Emotiva ligger litt i bakhue ja. Har du kjennskap til de? Har faktisk aldri hørt et eneste produkt fra de.
Glemmer at jeg bor i utland.

Du må enten kjøpe Emotiva i Sverige eller import.

Det er jo bra for prisen, men endel av de du vurderer er nok endel bedre.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.762
78
48
Har du g

Har du hørt noe fra Emotiva.? Hvordan er lydsignaturen...
Nei bare Cd spilleren deres og det var hos noen andre. De har jo så mye forskjellig solide AB og endel Klasse D og moduler osv. Alt fra rimelige til mer dyre kraftige flerkanals trinn.

Jeg bruker Xtz effekt....

Om du vil kjøpe nytt og budgett vennlig stereo effekt så er jo AB Emotiva Bas x300 og klasse D Xtz Edge A300 et par alternativer med 150 watt begge i 8ohm...

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

9 Jun 2019
338
30
28
Classe har jeg kun hørt på Klubben med B&W sin high end serie. Husker ikke hvilken forsterker eller høyttallere det var fra de merkene. Men det var high end serien fra begge merker. Men Classe var utrolig nøytral i lyden, men også veldig, veldig kjedelig. Men alt må jo matches. Marantz er bestandig bra. Men en brukt eller ny Macintosh er vel ikke dumt. Det er ihverfall min drømme merke. De merkene du nevner er det kun Marantz og Rotel og NAD jeg kjenner, de andre ikke så mye dessverre. Har bare lest om de. Men Parasound skal visst være meget bra. Amerikansk tror jeg.

Sist redigert:
9 Jun 2019
338
30
28
Hvis det er guts du skal ha er kanskje ikke marantz bra. Men du kjenner jo Marantz lyden bra med surround du har. Med en PM11-S-3 er noe annet... Og de har ikke den slappe bassen de hadde før 15-17 år siden. Alt endret seg med PM11-S1. Men jeg har funnet ut noe for lenge siden, og det er følgende. Du blir aldri helt fornøyd. Det er bare sånn det er. Men er veldig artig når man holder på. Hegel kan være bra hvis alt er matchet bra. Hvis ikke-ræva. Edit. Marantz har gutz med Marantz PM11-S3, men jeg tror ikke du blir fornøyd med den. Marantz har en veldig stram bass, men kanskje ikke den som trykker hardest. Men mellomtonen er suveren da. Og toppen er utrolig luftig. Nå kommer sikkert PM11-S4 snart. Og alle har jo blitt bedre fra den første modellen. Hva med Marantz PM10? Men den er vel hel digital. Men den har fått suveren omtaler. NAD, hold deg unna....

Sist redigert:

Stian.V.H

Medlem
20 Jun 2009
1.138
24
38
2 Hypex NCore 400 monoblokk kit kommer på rundt 15000kr ca inn til Norge.
200 Watt i 8 Ohm,400 Watt i 4 Ohm per monoblokk.
Måler svært bra,driver de tyngste vanskeligste loads med letthet,blir ikke spesielt varm.
Må monteres dette kittet,mindre jobb enn og bygge en PC,ingen lodding da de har gjort all lodding på forhånd,kun montering,alt følger med bare og montere.
Fåes kjøpt hos DIYclassd.com,prøvde linke men hyperlink er buggy hos meg på min tlf.