Retep`s lytterom. Tilbake til stereo

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.335
141
63
Ullensaker
Ble en smule overrasket når jeg såg bilde av Opseth-platene. Trodde ikke du likte så grov musikk 😁
Lenge siden jeg har hørt på de, så det spørst om jeg må ta turen og høre!
Opseth er et band jeg ikke har fått med meg, kan det anbefales..? 😀

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.335
141
63
Ullensaker
Men jo eldre jeg blir dess hardere musikk ser det ut til at jeg tåler. Opeth er jo et band som jeg har hørt mye på, men som ikke har truffet spes. Men jeg liker jo feks Dimmu godt.. Har fått helt dilla på Jinjer den siste uka.

Så ja, litt rart med musikk smaken som blir hardere etterhvert som årene går.. El kanskje er det jeg som har åpnet dørene litt for noe annet enn det jeg hørte på før. Blir jo bare mer musikk ut av dette, så dette er positivt.

Endatil klassisk og lett jazz blir spillt av.

Åssen går det med Arendal da?

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
643
13
18
Men jo eldre jeg blir dess hardere musikk ser det ut til at jeg tåler. Opeth er jo et band som jeg har hørt mye på, men som ikke har truffet spes. Men jeg liker jo feks Dimmu godt.. Har fått helt dilla på Jinjer den siste uka.

Så ja, litt rart med musikk smaken som blir hardere etterhvert som årene går.. El kanskje er det jeg som har åpnet dørene litt for noe annet enn det jeg hørte på før. Blir jo bare mer musikk ut av dette, så dette er positivt.

Endatil klassisk og lett jazz blir spillt av.

Åssen går det med Arendal da?
Her går det andre veien. Fra hardere enn hardest til jazz. Men nå er det mest fusion det går i, så det er ikke helt tamt.

Arendal står ubrukt... Ingen som vil kjøpe EAW'ene ser det ut til og det er litt vanskelig å få satt opp Arendal skikkelig når EAW'ene står der og lagring har jeg ikke plass til.
Så får se hva det blir til.

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
643
13
18
Kanskje du skulle satt EAW hit. Men de må vel ha en haug av amper eller?
Ja de trenger 3 kanaler per høyttaler og aktiv deling, så 2 minidsp DDRC-88A/10x10HD. Frigjør jo noen kanaler med å gå til AS, men blir ikke nok til å drive alle 3 EAW. Frigjør en DDRC-88A, men det trengs en til, eller en 4x2 HD.

Ja har du ikke hørt om auto-collect? Noe nytt de har i kirka :LOL:

Karmann

Medlem
31 Jan 2007
1.054
93
48
Dig med litt plater . Har ikke kjøpt vinyl på lenge, men det er noe eget med det, deilig med store cover osv.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.335
141
63
Ullensaker
Dig med litt plater . Har ikke kjøpt vinyl på lenge, men det er noe eget med det, deilig med store cover osv.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Synes det å handle LP plater er en viktig del av hobbyen.. Er ikke alt jeg kjøper og har slutta å samle på rare ting. Så gjør det heller ikke så mye at jeg synes det låter mer slik jeg ønsker. Spes på 80talls rock. Du husker når dere var her og vi sammenlignet digitalt og analogt...?

Nei LP er kommet for å bli her vertfall. Vurderer ny platespiller innimellom.. Så får se...

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.335
141
63
Ullensaker
Sommer rydding på gang her hjemme.
Naim V1 dac og Pylon Diamond 30 selges rimelig. Stort sett det meste annet et solgt.. La ut annonsen igår

Si ifra om noe av dette er av intr for deg el en kompis.

Stian.V.H

Medlem
20 Jun 2009
1.118
10
38
Kult å endelig få sine drømmehøyttalere,gratulerer! :)
Spent på avsløring hva de er.:)

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.335
141
63
Ullensaker
Ser jo at dette er nnlegget mitt kan missforståes, og det er vel nærmere 20 år siden de her var nye. Idag har jeg andre drømmer, men de her sto skikkelig høyt opp på lista mi da jeg var ung og lovende. Vil vel si at de låg helt på toppen av lista. På høyttalere jeg ville kjøpe som var oppnåelig. Så litt morsomt å ha de i hus nå...

Så får vi se da, hvor lenge de blue stående og hvor de blir stående.

Kommer