Retep`s lytterom. Tilbake til stereo

jvenaas

Medlem
6 Mar 2019
45
41
18
Roomsim i REW viser bra hva som skjer i virkeligheten. Men har du REW og umik 1 så kan du prule pink pn og RTA for å se live hva som skjer. Etter audessy, så er min erfaring at man bør gå over å se på hva den har gjort. Mulig det å flytte delefrekvens og avstand kan gi svært mye.
Har umik-1, så har målt etter audyssey med ganske bra resultat, endret høytalere til small crossover til 80 på frontrekka og 90 på surrounder. Avstand rørte jeg ikke

Reactions: Retep

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.245
71
48
Ullensaker
Har umik-1, så har målt etter audyssey med ganske bra resultat, endret høytalere til small crossover til 80 på frontrekka og 90 på surrounder. Avstand rørte jeg ikke
Legg gjerne ut målinger. Når du forandrer delefrekvens så kan det vere lurt å se litt på avstand AK setter på subb.. Jeg har holdt på med Audessy og yapo en del og det viser seg at det kan vere lurt. Noen ganger treffer AK virkelig bra. Men stort sett er det "kun" ok...

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.245
71
48
Ullensaker
240840

Her er et eksempel fra mitt rom med Audessy og etter jeg har justert deling og avstand på subbene. Har ikke kino lenger. Bare et tips
240840

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.245
71
48
Ullensaker

Ingen smoothing, crossover på 80. Kom gjerne med tips!
Kan du legge ut en måling opp til 1Khz? Ønsker å se frekvens, Vannfallet mellom 100db og 45db og så impulse grafen din. Evnt om du kan sende meg mdat filen så kan jeg se litt på ting.

Men dette ser da svært bra ut. Jeg fikk aldri slike resultat av kun AK. BRA JOBBA!!!

jvenaas

Medlem
6 Mar 2019
45
41
18
Kan du legge ut en måling opp til 1Khz? Ønsker å se frekvens, Vannfallet mellom 100db og 45db og så impulse grafen din. Evnt om du kan sende meg mdat filen så kan jeg se litt på ting.

Men dette ser da svært bra ut. Jeg fikk aldri slike resultat av kun AK. BRA JOBBA!!!
Sendte deg en PM med mdat filen, målt med og uten audyssey, mangler endel akustiske tiltak i rommet enda, men setter pris på om du ser noe som kan gjøres

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.245
71
48
Ullensaker
Har hatt en Antimode Dualcore 2.0 og en Naim (liten en) stående i reserveracket.. I dag fant jeg energi og tid til å koble dette opp på oppsettet i stua.

Dette er et oppsett hvor dama bestemmer mye. Lite skal være synlig og høyttalere skal ikke stå på gulvet. Så har endt opp med et par gamle Klipsch KSB 3.1 som nok er forgjengeren til rb81. Store stativ høyttalere med en 8' bass og hornet. De har jeg hatt svært lenge. Er verdt nesten ingen kroner, men måten de spiller på får frem smilet. Jeg liker egentlig de der veldig godt.

Ellers så står det en Cambridge stream magic 2 og en Roltel integrert.. Som idag ble byttet ut til en Naim. Naimen låner jeg. Og så inn med antimode.. Stream magic digitalt inn i Antimode, så AM blir brukt som dac.

HAKESLIPP!!! Det oppsettet nå, spiller så utrolig underholdende, mangler dybde og noe pinpoint, men rock, techno, ol.. Foten gikk som ei kule. Fantastisk stilig.. Dama ble også svært fornøyd. For nå har hun fjernkontroll til forsterker.. Noe Rotel ikke har.

Dette var kjempegøy!

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.245
71
48
Ullensaker
I hovedoppsettet har jeg justert ned subbene 1.5db og forsinket Pylon med 1ms til. Det gjorde mye positivt for lyden. Mulig mulig jeg legger inn en EQ ved 60-70hz for å få et par db ekstra der. Får se...

Er litt gøy å tukle med lyden.

Karmann

Medlem
31 Jan 2007
1.005
56
48
Skjer mye her ser jeg. Artig at du holder tråden gående. Det begynner vel å bli en vane for deg å justere subber . Ikke mange timene du trenger for å få ting på plass, ser meget bra ut.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.245
71
48
Ullensaker
Skjer mye her ser jeg. Artig at du holder tråden gående. Det begynner vel å bli en vane for deg å justere subber . Ikke mange timene du trenger for å få ting på plass, ser meget bra ut.

Jo, har justert noen subber opp igjennom. Så har mine triks.
Tråden ja, synes ikke noe om FB egentlig.. Da svært mye blir borte ser. På dette og et annet forum så blir info liggende og det er svært intr å lese eldre tråder. Kan plukke opp mye..

Du hadde besøk i helgen forsåtår jeg? Hadde dessverre ikke mulighet til å vere med. Kommer nok nedover i sommer.. På "turné" :)

Karmann

Medlem
31 Jan 2007
1.005
56
48
Jo, har justert noen subber opp igjennom. Så har mine triks.
Tråden ja, synes ikke noe om FB egentlig.. Da svært mye blir borte ser. På dette og et annet forum så blir info liggende og det er svært intr å lese eldre tråder. Kan plukke opp mye..

Du hadde besøk i helgen forsåtår jeg? Hadde dessverre ikke mulighet til å vere med. Kommer nok nedover i sommer.. På "turné" :)
Det stemmer det, Einar og en kompis var innom, det var veldig hyggelig. Du får ta turen en dag . Jeg skal mest sannsynlig utvide med flere basser også, holder på med tegninger nå.

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.245
71
48
Ullensaker
Det stemmer det, Einar og en kompis var innom, det var veldig hyggelig. Du får ta turen en dag
. Jeg skal mest sannsynlig utvide med flere basser også, holder på med tegninger nå.

Spennede, får se litt på muligheten når
Det stemmer det, Einar og en kompis var innom, det var veldig hyggelig. Du får ta turen en dag . Jeg skal mest sannsynlig utvide med flere basser også, holder på med tegninger nå.

Spemnende.. Ja må få tatt meg en langtur. Dama skal til Frankrike i sommer, så mulig jeg tar en runde da. Planen er å male ol inne når er hun er borte, men har 10 dager på meg. Burde gå greit å gjøre flere ting. :)

Reactions: Karmann

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.245
71
48
Ullensaker
240900

Er lite bytte av hifikomponenter her, men det dukker stadig opp flere LP plater. Var skikkelig fornøyd med å få tak i den live skiva til Pantera. Samlingen av normale utgivelser er nå komplett. Green Day skiva er en live skived der også. En såkalt RSD skive.

Opeth ble innkjøpt pga anbefalinger så vi gjør et forsøk på Opeth igjen. Har aldri fått helt taket på Opeth, men kanskje denne gangen?

Kjenner på meg at savnet av Ø Audio Icon høyttalerene kommer snikende. Ser var rett og slett sinnsykt gode. Mulig jeg havner tilbake på et par til høsten. Pylon Diamond 30 er svært gode høyttalere, det er ikke noe galt med de i det hele tatt. Og ser man litt på prisen på de, under 1/3 av Icon, så stiller de sterkt.

Har Pylon ute for salg, så gi lyd om noen kunne tenke seg et par så å si nye til godt redusert pris.
240901

Pylon Diamond 30, slik ser de ut.

Reactions: Stian.V.H

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
616
7
18
Ble en smule overrasket når jeg såg bilde av Opseth-platene. Trodde ikke du likte så grov musikk 😁
Lenge siden jeg har hørt på de, så det spørst om jeg må ta turen og høre!