Retep`s lytterom. Tilbake til stereo

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.227
60
48
Ullensaker
Hva skjer? Skal du flytte? Folk bør skyndte seg å kjøpe og ikke minst få hørt den gode lyden du har.

Mvh Jan Einar aka karmann

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Jo, blir flytting til våren. Så ikke plass til et såpass stort system. Ja her bør folk hive seg på. Helt ærlig, så blir det vanskelig å finne noe som spiller på høyde med dette til denne prisen.

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.227
60
48
Ullensaker
3 gangen du legger det ut? Kanskje ikke lett å selge slikt samlet? Folk har vel ofte litt ifra før og vil ikke kjøpe alt på en gang sikkert. Lykke til! :)
Stemmer det. Ombestemte meg de to første gangene, og hadde kjøper. Nå blir det stående til salgs til det blir solgt. Om ikke så selges huset med innredet kino. Det som er usikkert da er jo om hva jeg får for anlegget på den måten. Får jeg 90 for dette så er det helt greit.

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.227
60
48
Ullensaker
Vel, kinoen solgt og det tok ikke lang tid før nye høyttalere var ihus. Fikk låne en par Audiovector høyttalere og en Naim dac og integrert. Kosa meg egentlig mye med det og tenkte vel både en og to ganger på at jeg kunne stoppe her.

Vel så enkelt var det ikke. Ble til at jeg lånte meg Ø Audio Icon og en rør forsterker og et transistor pre og effekt. Og holdt show/demo i romjulen 2018. Når høyttalerene gikk ut døra så kjente jeg at dette kom ikke til å bli bra. Det var nedtur å gå tilbake til Audiovector. Nå koster vel Ø Audio Icon 3 gangen så noe forskjell burde det vere. Ø er en helt utrolig god høyttaler. For aller første gang så har jeg lyd jeg liker uten å ha subwoofere. De kan spille både høyt og lavt. Lavt men med en følelse av at det ikke mangler noe. Rett og slett en fantastisk god høyttaler, som er greie å drive, og som forandrer seg mye i lyden ved bytte av forsterker.

Jeg har endt opp med Xindak A600(09) som er en forholdsvis stor forsterker på 60W klasse A. 160w a/b i 8ohm.

Anlegget idag bærer preg av at det skal vere enkelt. Fungere hver gang, uten for mye å kunne endre på. Kildene er i hovedsak Vinyl eller rippa cd plater. Har også cd spiller og Spotify koblet til. Så musikk får jeg nok... Vinyl er den kilden jeg faktisk bruker mest, når jeg skal sette meg ned å slappe av og virkelig kose meg. Riggen er ikke dyr, en technics 1210 Mk2, en riia fra project og en god pu fra Hana. Pickup koster mer en spiller og riaa tilsammen, men synes den er verdt pengene. Fordeler jeg den summen på antall plater jeg spiller, så kan jeg spille 2 plater, hver dag i nesten 6år.

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.227
60
48
Ullensaker
Sitter å vurderer ny Riaa til oppsettet. Men er fryktelig usikker på hvor m det vil ha noe for seg siden jeg kjører alt igjennom Antimode Dualcore 2.0. Som da får analogt signal fra riaa. Ad dette, gjør sine ting og deretter DA og analogt ut..

Noen som har prøvd dette?

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.757
21
38
Sitter å vurderer ny Riaa til oppsettet. Men er fryktelig usikker på hvor m det vil ha noe for seg siden jeg kjører alt igjennom Antimode Dualcore 2.0. Som da får analogt signal fra riaa. Ad dette, gjør sine ting og deretter DA og analogt ut..

Noen som har prøvd dette?
Dersom ad/da konverteringen er så bra/transparent at den ikke forringer signalet fra Riia'en du bruker idag, så vil den nok ikke gjøre det fra en annen Riia heller tenker jeg da...

roeng2

Medlem
26 Jan 2007
2.544
10
38
Ser du også er til bake på AVF.
Gir en lyd fra meg om jeg skal på dine kanter, kunne godt ha tenkt meg å ha hørt Ø uten subb å i et godt rom.
Å Ø ved Mjøse gikk stygg fort:geek:

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.227
60
48
Ullensaker
Ja, trekker meg nok mer hitover tenker jeg. Føler man står å stanger litt på det andre forumet. Du har Tlfnr mitt, så sleng ut en pling. Ja det paret med Ø gikk superraskt. Nå var vel kjøper litt på jakt etter et slikt par, så da slo han til når de dukket opp.

Reactions: roeng2 and Torolan