Retep`s lytterom. Tilbake til stereo

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.227
60
48
Ullensaker
Noen som kunne tenke seg å tatt en tur til meg på skjærtorsdag? Les også om anlegget mitt i siste nr av Stereo +
Kommer til å holde på fra ca 12 og utover...

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.227
60
48
Ullensaker
Vel da avsluttes kinoen her hos meg. Annonse er lagt ut og allerde fått et par interesserte. Samt en hel haug med idiotiske henvendelser. Slik er det alltid.

Om noen er intr i en komplett kino med svært god lyd både i 2 og 7.2.4 og har budsjett opp i 90.000 så bør dere henge med i svingene nå. Sjekk skatten deres og hiv dere rundt.

Kinoen selges komplett med projektor, lerret og akustike tiltak. Kan vere behjelpelig med kalibrering av dette også. Om det er ønskelig..

Et kapittel i livet avsluttes nå. Trist med slik er det bare. Livet går videre

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
301
36
28
Er jo litt trist dette. Veldig glad jeg har fått høre og se dette anlegget! Låter sinnsykt bra! Løp og kjøp!

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.227
60
48
Ullensaker
Takker for skryt. Ja jeg er jo meget fornøyd med dette systemet. Og jeg er ikke i tvil om at det er det beste anlegget jeg har hatt i hus. Har hatt noen anlegg med litt bedre oppløsning på musikk. Men kombinert film og musikkanlegg i full atmos som er bedre enn det jeg skal ha i kr for det, tror jeg ikke finnes. Nå skryter Jeg fælt her. Men oppriktig så mener jeg det. Og jeg har prøvd. Har hatt anlegg til ca 3x nypris av dagens.

Fryktelig synd å selge, men ser ikke for meg dette i et 10-12m2 rom.

Den som kjøper er rett og slett svært heldig.

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.227
60
48
Ullensaker
Skjer fryktelig lite for tida over hele avforum. Ivertfall hr i tråden og med status av anlegget.
Dama finner ingen plass hun vil bo så jeg sletta annonsene mine på salg av kinoen og oppgraderte like så godt reciver. Dog er reciver kjøpt inn med tanke på evnt flytting. Så det ble en alt i en boks med det meste innebygget. Egentlig så trenger jeg kun reciver og film avspilleren for å få lyd til både musikk og film. Har i tilegg technics 1210 Mk2 og en liten riaa. Men strengt tatt så trenger jeg kun reciveren. Da den har innebygget støtte for streaming over nettverk. Spotify og Tidal.

Valget falt tilslutt etter mye frem og tilbake på marantz SR8012. En helt fantastisk maskin.

Håper jo på å ikke miste for mye i forhold til 7010+sherwood. Lite ante jeg at haka mi skulle dette så langt ned. Spesielt på musikk i 2 kanaler så var oppgraderingen stor. Rett og slett en boks som virkelig er god.

Vi har også fått igang en Facebook gruppe for folk med intr for musikk og film i 2 eller mange kanaler. En gruppe, hvor vi satser på å få til events som å reise rundt til hverandre på Østlandet, få butikk demoer, kanskje hjemmedemoer fra aktører, dra på messe ol.

Om noen har intr gir dette, vi er åpen for alle som har lyd og bilde som intr. I alle former og prisklasser, da vi ønsker at det sosiale skal vere i førersetet. Man trenger ikke store rigger for å vere med her.
Si ifra om dette er intr for deg.

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
301
36
28
Skjer fryktelig lite for tida over hele avforum. Ivertfall hr i tråden og med status av anlegget.
Dama finner ingen plass hun vil bo så jeg sletta annonsene mine på salg av kinoen og oppgraderte like så godt reciver. Dog er reciver kjøpt inn med tanke på evnt flytting. Så det ble en alt i en boks med det meste innebygget. Egentlig så trenger jeg kun reciver og film avspilleren for å få lyd til både musikk og film. Har i tilegg technics 1210 Mk2 og en liten riaa. Men strengt tatt så trenger jeg kun reciveren. Da den har innebygget støtte for streaming over nettverk. Spotify og Tidal.

Valget falt tilslutt etter mye frem og tilbake på marantz SR8012. En helt fantastisk maskin.

Håper jo på å ikke miste for mye i forhold til 7010+sherwood. Lite ante jeg at haka mi skulle dette så langt ned. Spesielt på musikk i 2 kanaler så var oppgraderingen stor. Rett og slett en boks som virkelig er god.

Vi har også fått igang en Facebook gruppe for folk med intr for musikk og film i 2 eller mange kanaler. En gruppe, hvor vi satser på å få til events som å reise rundt til hverandre på Østlandet, få butikk demoer, kanskje hjemmedemoer fra aktører, dra på messe ol.

Om noen har intr gir dette, vi er åpen for alle som har lyd og bilde som intr. I alle former og prisklasser, da vi ønsker at det sosiale skal vere i førersetet. Man trenger ikke store rigger for å vere med her.
Si ifra om dette er intr for deg.
Får mye skryt den recivern ja. Utrolig imponerende at den holder I det store rommet ditt. Det sier jo litt om kvaliteten.

Angående Facebook gruppen kunne jeg jo ha tenkt meg og vært med. Husker jeg så du skrev etter interesse for en stund siden. Glemte hele geia, men har jo div anlegg I forskjellige rom som kanskje har en interesse for noen. Hadde vært moro og møtes likesinnede! Bare håpe jeg har tid innimellom bleieskift og alt annet:mrgreen:

Karmann

Medlem
31 Jan 2007
999
53
48
Det er litt stille på avforum, men jeg og noen andre holder litt liv, synd at ikke det er mer aktivitet. Facebook er møkk. Ta turen innom tråden min, bygger nytt rom og jeg prøver å holde litt oppdateringer gående der.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.436
8
38
Noe liv her?

Har ikke bladd gjennom tråden din. Kan du gi meg noe input angående Atmos høyttalere? Har du prøvd noe forskjellig?

Mvh
Ivan

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.227
60
48
Ullensaker
Noe liv her?

Har ikke bladd gjennom tråden din. Kan du gi meg noe input angående Atmos høyttalere? Har du prøvd noe forskjellig?

Mvh
Ivan
Lite liv her desverre, bruker mye tid på lytting .

Ang Atmos kanaler så har jeg ikke prøvd andre enn de Triangle Khos ES som jeg har. Traff vel blink der med det samme. Har nå samme topp og mellomtone/bass i alle surround kanalene (fra samme serie) og samme på LCR kanalene. Tror det gjør sitt til at det blir så sømløst som det har blitt.

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.227
60
48
Ullensaker
Det er litt stille på avforum, men jeg og noen andre holder litt liv, synd at ikke det er mer aktivitet. Facebook er møkk. Ta turen innom tråden min, bygger nytt rom og jeg prøver å holde litt oppdateringer gående der.

Får ta en titt inn å se ja. Helt nytt rom ja, Spennende

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.227
60
48
Ullensaker
Får mye skryt den recivern ja. Utrolig imponerende at den holder I det store rommet ditt. Det sier jo litt om kvaliteten.

Angående Facebook gruppen kunne jeg jo ha tenkt meg og vært med. Husker jeg så du skrev etter interesse for en stund siden. Glemte hele geia, men har jo div anlegg I forskjellige rom som kanskje har en interesse for noen. Hadde vært moro og møtes likesinnede! Bare håpe jeg har tid innimellom bleieskift og alt annet:mrgreen:
Har du sendt oss forespørsel for å vere med i FB gruppa vår?

Ja den 8012 er jeg faktisk rett og slett imponert over. Jeg håpte jo på den skulle holde og at det ikke skulle bli en nedtur i forhold til 7010 + Sherwood effekt trinnet. At den 8012 skulle være så mye bedre, både på musikk og på film er rett og slett utrolig. Haka mi datt flere ganger under første kveld med lytting. Har hatt flere besøk av både 2 kanals folk og kino folk som er enten for feige til å si noe annet eller så er de tatt litt på sengen de også. For den marantz boksen der er rett og slett rå. Er veldig glad for at jeg gikk over til den.

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
301
36
28
Har du sendt oss forespørsel for å vere med i FB gruppa vår?

Ja den 8012 er jeg faktisk rett og slett imponert over. Jeg håpte jo på den skulle holde og at det ikke skulle bli en nedtur i forhold til 7010 + Sherwood effekt trinnet. At den 8012 skulle være så mye bedre, både på musikk og på film er rett og slett utrolig. Haka mi datt flere ganger under første kveld med lytting. Har hatt flere besøk av både 2 kanals folk og kino folk som er enten for feige til å si noe annet eller så er de tatt litt på sengen de også. For den marantz boksen der er rett og slett rå. Er veldig glad for at jeg gikk over til den.
Har ikke sendt forespørsel enda. Husker ikke hva gruppa heter?:rolleyes:

Gleder meg til og høre anlegget ditt igjen ved en passende anledning!

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.227
60
48
Ullensaker
Da har madamen og jeg bestemt oss for at vi skal selge hus og flytte i leilighet. Så da er dette kapittelet over etterhvert. Si ifra om du trenger et komplett system hvor det er lagt vekt på kvalitets lyd både fra film og musikk.

Johnnygrandis

Medlem
29 Feb 2008
1.897
3
38
Da har madamen og jeg bestemt oss for at vi skal selge hus og flytte i leilighet. Så da er dette kapittelet over etterhvert. Si ifra om du trenger et komplett system hvor det er lagt vekt på kvalitets lyd både fra film og musikk.
Anbefaler å ta turen til retep dersom ett slikt oppsett kan være av interresse, virkelig ett vellydende kinoanlegg med komponenter som utfyller og matcher til hverandre!

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.227
60
48
Ullensaker
Anbefaler å ta turen til retep dersom ett slikt oppsett kan være av interresse, virkelig ett vellydende kinoanlegg med komponenter som utfyller og matcher til hverandre!
Takker J. Anlegget er satt sammen med tanke på å få best mulig opplevelse av både musikk og film til kronene. Og føler selv at dette spiller på høyde med veldig mange dyrere anlegg. Samtidig som det ser bra ut.

Det blir trist når dette ikke står her lenger. Men slik er det innimellom.

Retep

Medlem
7 Feb 2005
3.227
60
48
Ullensaker
Da ligger kinoen min ute for salg. Trist som fy men livet er slik innimellom.

Nå kan jeg se tilbake på mange timer med tuning, testing og huske på all kunnskapen jeg har fått meg. Bruke den videre når neste oppsett skal bygges opp.

Så slå til på dette systemet før noen andre gjør det.

Karmann

Medlem
31 Jan 2007
999
53
48

Nå kan jeg se tilbake på mange timer med tuning, testing og huske på all kunnskapen jeg har fått meg. Bruke den videre når neste oppsett skal bygges opp.

Hva skjer? Skal du flytte? Folk bør skyndte seg å kjøpe og ikke minst få hørt den gode lyden du har.

Mvh Jan Einar aka karmann

borabora

Medlem
21 Okt 2003
1.566
0
36

3 gangen du legger det ut? Kanskje ikke lett å selge slikt samlet? Folk har vel ofte litt ifra før og vil ikke kjøpe alt på en gang sikkert. Lykke til! :)