Retep`s lytterom. Prøver på Atmos igjen.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.555
419
83
Ullensaker
images (2).jpeg
Største problemet med karantene..

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.555
419
83
Ullensaker
Vel tror dere jeg klarte meg uten en god hjemmekino da.. Nope

Så nå er det inn med noen pent brukte komponenter for å snekre sammen en Atmos kino igjen.

Prosessor er allerede på vei. Det samme er en minidsp 2x4 til justering av subb.

Høyttalere har jeg nok av. Men lurer på å kjøpe noen aktive for å bruke som surround kanaler.
Leter litt etter subb. Har en xtz 3x12 på hånden til en passe pris. Men ser med skrekk og gru på å få henta den. Fra en kino ned en trapp så inn i en bil, så ut av bilen og opp trappa her. De som har sett denne subben live, vet hva jeg snakker om. Den er stor og tung, og omtrent umulig å få tak på. Den er så problematisk å flytte på at jeg vurderer å finne noe annet faktisk..

Så dette skal bli gøy.

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.073
118
63
Vel tror dere jeg klarte meg uten en god hjemmekino da.. Nope

Så nå er det inn med noen pent brukte komponenter for å snekre sammen en Atmos kino igjen.

Prosessor er allerede på vei. Det samme er en minidsp 2x4 til justering av subb.

Høyttalere har jeg nok av. Men lurer på å kjøpe noen aktive for å bruke som surround kanaler.
Leter litt etter subb. Har en xtz 3x12 på hånden til en passe pris. Men ser med skrekk og gru på å få henta den. Fra en kino ned en trapp så inn i en bil, så ut av bilen og opp trappa her. De som har sett denne subben live, vet hva jeg snakker om. Den er stor og tung, og omtrent umulig å få tak på. Den er så problematisk å flytte på at jeg vurderer å finne noe annet faktisk..

Så dette skal bli gøy.

Er vanskelig å gi fra seg hjemmekino og konserter i flerkanals..

Det jeg alltid slitet med når jeg vurderer stereo pre og hjemmekino. Håper du finner passende Subwoofer, Xtz en er jo konge, men nok vanskelig nå manøvrere, trenger vel sekketralle og papp og stropper selvom man er fler.
Hadde ikke du SVs ultra?

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.555
419
83
Ullensaker
Er vanskelig å gi fra seg hjemmekino og konserter i flerkanals..

Det jeg alltid slitet med når jeg vurderer stereo pre og hjemmekino. Håper du finner passende Subwoofer, Xtz en er jo konge, men nok vanskelig nå manøvrere, trenger vel sekketralle og papp og stropper selvom man er fler.
Hadde ikke du SVs ultra?
Jo hadde 2 pc13 ultra, en svs pb12 /2 og en pb 12 på samme tid. Solgte pc ultra òg kjøpte to pci modeller

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
709
43
28
Den passet jo fint på toppen der 😁
Tror du må forandre tittelen på tråden igjen nå når du er på kjøret igjen 😂

• Like
Reactions: Retep
9 Jun 2019
483
59
28
Vis vedlegget 242177
Første del av det som er på vei..

Skal spille sammen med denne
Vis vedlegget 242178
Hvilke Marantz modeller er dette? Og når du kjører pre out sammen med hjemmekino anlegget ditt, pluss stereo anlegget ditt blir stereo lyden kun da med de 2 fremste høyttallere eller alle sammen? Jeg skjønner pre out er populært i hjemme kino sammenheng fordi en receiver ikke er lagd for stereo lyd, men surround lyd. Men de Marantz så fin ut!

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.555
419
83
Ullensaker
Det er 7702 og 8803.
Blir nok å kjøre LM Audio 805IA på musikk og marantz på film. Løser det ved å bare flytte på HT labelen. Ikke verre enn det.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.555
419
83
Ullensaker
Da vil tråden min handle om oppbyggingen av en listen Atmos kino, som et supplement til stereo. Jeg har beina plassert begge plasser så jeg må nok ha begge deler.

Så etter et år uten skikkelig kino, så var det på tide.

Kinoen fikk sin første nye komponent på fredag. En pent brukt marantz 7702. Hadde fra før en 8003 8 kanals effekt. Projektor (skal muligens byttes ut) og lerret. Samt en del ulike høyttalere og en sub.

Den som er på vei inn nå er
1 klipsch 115 sub.
1 minidsp 2x4
1 xtz sub, 3x12 el 1x12
1 jl audio sub.
Ett par aktive høyttalere, blir muligens flere.
Pylon Jasper 25
Og en brukt mediaspiller

Til stereo så har jeg
Unison Research Unico Due cdspiller
LM Audio 805IA
Og pc med filer på, inntil jeg får streaming kortet til Unison cd spilleren.

Sub og 2x4 håper jeg dukker opp idag. Slik at jeg får brukt onsdagen til å sette dette opp.

Da blir det faktisk film i påska.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.555
419
83
Ullensaker
Koble opp nå. 7.1 for å se om jeg fikk lyd.
Jepp.

Så da er det oppdatering av software. 5min.. Det får jobbes menst jeg er på jobben.

Vedlegg

• IMG_20200330_074552.jpg
    IMG_20200330_074552.jpg
    659,6 KB · Sett: 34
  • Like
Reactions: Saarg and Stian.V.H

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.555
419
83
Ullensaker
Får håpe det kommer noen småting i postkassa til jeg er hjemme igjen fra jobb. Mangle fremdeles 1 par høyttalere og noen meter høyttalerksbler..