Retep`s lytterom. Prøver på Atmos igjen.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.503
365
83
Ullensaker
Plassering gjør underverker. Godt nytt år.
Vi får se da. Er ikke helt venn med den nye plasseringen. Låter litt tamt selv om målingene viser at det her skal vere ok. Mulig det er nedgraderingen på høyttalerene som gjør dette. Så blir nok å prøve Ø Audio i samme posisjon når de etterhvert dukker opp. Sammen med forsterkerene.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.851
68
48
Vi får se da. Er ikke helt venn med den nye plasseringen. Låter litt tamt selv om målingene viser at det her skal vere ok. Mulig det er nedgraderingen på høyttalerene som gjør dette. Så blir nok å prøve Ø Audio i samme posisjon når de etterhvert dukker opp. Sammen med forsterkerene.
Moro eksperimentere litt ja.
Så du havner på Ø igjen ja :)
Kjøper du nye denne gangen eller ? Hvilken finish blir det ?

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.503
365
83
Ullensaker
Ja blir Ø Audio Icon igjen ja. Klarer meg ikke uten på en måte. Blir sort piano ja. Samme som sist.

I stua blir det Airpulse A300. Så bort med streamer, amper og høyttalere. Og inn med et par aktive. Tror det blir bra både for meg å dama.

• Like
Reactions: Torolan

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.210
292
83
Ja blir Ø Audio Icon igjen ja. Klarer meg ikke uten på en måte. Blir sort piano ja. Samme som sist.

I stua blir det Airpulse A300. Så bort med streamer, amper og høyttalere. Og inn med et par aktive. Tror det blir bra både for meg å dama.
Hekkan, er det tredje gangen med ø nå? Alle gode ting er tre

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.851
68
48

Kan ikke se annet enn at det må være et kvalitetsstempel :)

9 Jun 2019
481
58
28
Ø Audio hva slags merke er det? Er høyttallere vi snakker? Aktive høyttallere er tamme greier spør du meg. Men selvfølgelig går du litt opp stigen så kan det bli bra. Dynaudio sine feks. Men dette vet du alt om, Retep😉😁

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.503
365
83
Ullensaker
Hekkan, er det tredje gangen med ø nå? Alle gode ting er tre

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Stemmer nok det. Du holder tellinga ja. Blir som sist dette. Jeg har utlåms paret våres. Som sendes herfra til intr kunder. I staden for at de står på lageret.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.503
365
83
Ullensaker
Ø Audio hva slags merke er det? Er høyttallere vi snakker? Aktive høyttallere er tamme greier spør du meg. Men selvfølgelig går du litt opp stigen så kan det bli bra. Dynaudio sine feks. Men dette vet du alt om, Retep😉😁
Tror du skal søke på Ø Audio Icon jeg. Dette er norske høyttalere, toveis med horn og en 12' bass. Meget høy komponent pris i forhold til salgspris. Vant årets høyttaler osv. En meget allsidig og god høyttaler rett og slett.

Aktive høyttalere har jeg ingenting imot. Her er det de som bygger høyttaleren som har full kontroll på både element, kasse og forsterker, dac. Deler man feks prisen på en aktiv høyttaler på 3 (høyttaler, dac og forsterker) så kommer man ikke i nærheten. Ulempen er at man ikke kan oppgradere uten å måtte bytte hele høyttaleren.

Airpulse fikk en knalltest i stereopluss nå rett før jul.. Knakende god høyttaler rett og slett.

9 Jun 2019
481
58
28
Tror du skal søke på Ø Audio Icon jeg. Dette er norske høyttalere, toveis med horn og en 12' bass. Meget høy komponent pris i forhold til salgspris. Vant årets høyttaler osv. En meget allsidig og god høyttaler rett og slett.

Aktive høyttalere har jeg ingenting imot. Her er det de som bygger høyttaleren som har full kontroll på både element, kasse og forsterker, dac. Deler man feks prisen på en aktiv høyttaler på 3 (høyttaler, dac og forsterker) så kommer man ikke i nærheten. Ulempen er at man ikke kan oppgradere uten å måtte bytte hele høyttaleren.

Airpulse fikk en knalltest i stereopluss nå rett før jul.. Knakende god høyttaler rett og slett.
Aha, sikkert flotte høyttallere, siden du har hadd før også så blir det nok bra. Men du vurderer ikke horn høyttallere fra Tannoy feks? Bruker selv små stativ høyttallere fra Tannoy, nemlig Autograp Mini GR i mitt oppsett, og har aldri opplevd bedre atmosfære i lyden enn de jeg har nå, og jeg har hadd en god del høyttallere opp i gjennom årene og ingen har Tannoy sin varme fyldig, nøytrale lyd. Mn mening da og alle har ulike ører og ikke minst rom.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.503
365
83
Ullensaker
Tannoy er morsomt det absolutt. Men ikke noe jeg kommer til å kjøpe inn. Da måtte det ha vert noen av de store. Og de er jekla store. Arden og cheviot liker jeg ikke spes. Smaken er som baken.

9 Jun 2019
481
58
28
Tannoy er morsomt det absolutt. Men ikke noe jeg kommer til å kjøpe inn. Da måtte det ha vert noen av de store. Og de er jekla store. Arden og cheviot liker jeg ikke spes. Smaken er som baken.
Skjønner, det med lyd er meget vanskelig, og vi har alle forskjellige smak.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.503
365
83
Ullensaker
Skjønner, det med lyd er meget vanskelig, og vi har alle forskjellige smak.
Lyd er da ikke vanskelig. Er bare å åpne ørene, dra ut å lytte på ulike oppsett og stole på deg selv. Ikke bry seg om hva kompisen synes de minuttene han el hun hører. Og vertfall ikke om de ikke har samme smak som deg selv.... Satt på spissen selfølgelig.

• Like
Reactions: Torolan
9 Jun 2019
481
58
28
Lyd er da ikke vanskelig. Er bare å åpne ørene, dra ut å lytte på ulike oppsett og stole på deg selv. Ikke bry seg om hva kompisen synes de minuttene han el hun hører. Og vertfall ikke om de ikke har samme smak som deg selv.... Satt på spissen selfølgelig.
Jo, da kanskje ikke så vanskelig til tider men noen ganger, ja. Men skjønner tanke gangen din. Tror du på kabler? Litt off topic men...

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.503
365
83
Ullensaker
Hmn... Mulig det tar noe tid å få forsterkere. Mine modeller skal komme i ny drakt, og da spørs det om ikke jeg venter på de nye modellene.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.851
68
48
Hmn... Mulig det tar noe tid å få forsterkere. Mine modeller skal komme i ny drakt, og da spørs det om ikke jeg venter på de nye modellene.
Har du tålmodighet til det da ?

Sent from my iPhone using Tapatalk