Retep`s lytterom. Prøver på Atmos igjen.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.851
68
48
Hehe , det er jammen helt rett

Blir spennende dette !!

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like
Reactions: Retep

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.498
353
83
Ullensaker
_20191203_091511.JPG

_20191203_091543.JPG

_20191203_091617.JPG

_20191203_091653.JPG

Noen bilder av Pioneer S3ex. Ser bra ut de her.

Fått litt tid med de, men ikke fått jobbet noe spes med plassering. Kun satt de opp i en likesida trekant på 300cm og prøvd å flytte stolen litt frem og tilbake. De står i området de fleste andre høyttalerene har likt seg best. Men må nok bruke noe mer tid på dette. Men liker det jeg hører. Her er det potensiale.

Dagen igår gikk med å skru lyd i en meget flott hjemmekino.. Med fokus på å få integrert subbene så godt som mulig uten bruk av EQ. Men måtte til med 2 EQ punkt.

FB_IMG_1575319342333.jpg

Resultatet ble egentlig veldig godt. Vi fikk til mer liv og kontanthet i bassen, samtidig som at den ikke overdriver og dekker til lenger oppover. Er godt fornøyd både jeg og eier.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.498
353
83
Ullensaker
Vel dagen idag har gått med på å finne og så knekke koden på Pioneer S3ex høyttalerene. Jeg er nå svært glad for at jeg har er ok lytteøre da jeg i flere dager har hørt potensiale som er i de, men ikke fått det helt ut.

Flytta oppsettet til langveggen et par timer. Noe som faktisk gjorde at jeg knakk koden. Så flytter jeg tilbake til den normale veien. Og jobbet mye med avstand mellom høyttalerene, toe in og avstand fra øret til diskant.
Pioneer er et par rasedyr. Her måtte jeg være veldig nøyaktig med spes avstand mellom de og avstand fra øre til diskant. Det viste seg også at de var noe høye i bakkant. Så fikk de vstrwt opp og SMOKK!

Lyden bretta seg utover lytterommet, både i dybde og bredde. Men ikke bare det. Jeg har et par låter som jeg bruker på å teste oppsett med. Hvor det er Q sound, nei ikke Roger Waters, men Madonna sin sanlecd imnuculate collection, her er der sykt mye effekter som foregår på begge sider, rett ut fra øret. Det er også låter som man hører ting bak seg. My god hvor de her presterer.

Har spillt mye musikk idag. Og har storkost meg. Kjenner jeg allerede nå gruer meg til å måtte selge. Men dette visste jeg på forhand. Kona synes de er for store til å ha i ei stue, når vi nå etterhvert går fra hus til leilighet.

Det kommer til å gjøre vondt. Men nå har jeg de, og de har stått på min skal ha liste i mange år. Så da krysses de av listen...

Kommer du over et par slike brukt, så hiv deg på. For makan til value for penga har jeg ikke vert borti.

Terningkast 7. :)

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
11.998
104
63
Du er rå med lyd da. :)
Hørte en på Facebook som du hadde kalibrert hos, og han sa det var en solid oppgradering av hele kinoen...

Du skal selge Pioneer når du flytter, og også Audio Ø?

Kan jeg spørre hva du har planlagt skal ha som høytalere på det nye stedet?

Hva tror du du selger anslagsvis Audio Ø og Pioneer for?

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.498
353
83
Ullensaker
Ø audio Icon er jobbens utlån eks. Så de står her for demo og for utlån.

Pioneer blir ikke med på flytting nei. Dama har sagt at de er for store. Hva som skal inn får vi se. Men jeg tenker nok på en stativ modell. Eller mindre gulvstående ala Spendor kanskje.

Pris på pioneer.. Får se det litt an.

Jo oppsett og integrering av subber ol er uhyre viktig. Jeg kan leies inn til slikt. Har jo holdt med med dette i tusenvis av timer, både her hjemme og ute blant venner og kjente. Når man får satt opp høyttalerene og subber riktig, så åpner man en stor dør inn i en helt annen verden.

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.964
25
48
Vel dagen idag har gått med på å finne og så knekke koden på Pioneer S3ex høyttalerene. Jeg er nå svært glad for at jeg har er ok lytteøre da jeg i flere dager har hørt potensiale som er i de, men ikke fått det helt ut.

Flytta oppsettet til langveggen et par timer. Noe som faktisk gjorde at jeg knakk koden. Så flytter jeg tilbake til den normale veien. Og jobbet mye med avstand mellom høyttalerene, toe in og avstand fra øret til diskant.
Pioneer er et par rasedyr. Her måtte jeg være veldig nøyaktig med spes avstand mellom de og avstand fra øre til diskant. Det viste seg også at de var noe høye i bakkant. Så fikk de vstrwt opp og SMOKK!

Lyden bretta seg utover lytterommet, både i dybde og bredde. Men ikke bare det. Jeg har et par låter som jeg bruker på å teste oppsett med. Hvor det er Q sound, nei ikke Roger Waters, men Madonna sin sanlecd imnuculate collection, her er der sykt mye effekter som foregår på begge sider, rett ut fra øret. Det er også låter som man hører ting bak seg. My god hvor de her presterer.

Har spillt mye musikk idag. Og har storkost meg. Kjenner jeg allerede nå gruer meg til å måtte selge. Men dette visste jeg på forhand. Kona synes de er for store til å ha i ei stue, når vi nå etterhvert går fra hus til leilighet.

Det kommer til å gjøre vondt. Men nå har jeg de, og de har stått på min skal ha liste i mange år. Så da krysses de av listen...

Kommer du over et par slike brukt, så hiv deg på. For makan til value for penga har jeg ikke vert borti.

Terningkast 7. :)
du skriver egentlig det alle andre mente da disse kom! Husker dette var mine ultimate drømmehøyttalere i 2006 eller så når de kom. Hadde fått tak i en god pris via Expert men endte med å prøve vienna istedet, som ble en kostbar,og skuffemde affære!

jeg husker også at på en messe så fikk man halv pris på høyttalere ved kjøp av forsterker!

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.498
353
83
Ullensaker
du skriver egentlig det alle andre mente da disse kom! Husker dette var mine ultimate drømmehøyttalere i 2006 eller så når de kom. Hadde fått tak i en god pris via Expert men endte med å prøve vienna istedet, som ble en kostbar,og skuffemde affære!

jeg husker også at på en messe så fikk man halv pris på høyttalere ved kjøp av forsterker!
Stemmer, var vel på Lillestrøm. Hus og bolig messe eller noe slik.
De er rett og slett gode.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.498
353
83
Ullensaker
Nå har jeg fått spillt en god del på de S3ex høyttalerene. Og jeg er skikkelig begeistret over de. Så dette har jeg lysst til å dele.

Onsdag 11-12-19 fra kl 12 og utover til 19 tiden så ønsker jeg å invitere til hakeslipp og gåsehud.

Vil lage god kaffe og tea og noe smått å tygge på. Koble av fra førjuls stresset og ta turen.

Jeg bor rett nord for Jessheim. Kontakt info gies på pm..

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.498
353
83
Ullensaker
Låne subben jeg hadde ble hentet av eiger for en kort stund siden. Så jeg har prøvd å klare meg uten LFE sporet til film og musikk konserter. Det går faktisk relativt bra. Men når det dukka opp en bråketønne som jeg kjenner godt til en vettu pris, så slo jeg til. Svs Pc12-nsd. Så må bare skaffe meg en til. Rommer mitt responderer så utrolig mye bedre med 2 i diagonal plassering.

Ellers så har jeg nå fått testa Pioneerene. Og er på utkikk etter et par andre høyttalere å teste. Kommer til å bruke den siste tiden i huset til å prøve ut ting før vi selger til våren og flytter til leilighet.

Så pionerene er nå up for grabs som det så pent heter.

• Like
Reactions: Stian.V.H

Stian.V.H

Medlem
20 Jun 2009
1.154
31
48
Pc 12nsd er bra til film ja,har en gammel slik selv,i kjelleren spiller den flatt ned til 16Hz før den ruller raskt av.(y)
Kult at du får testet ut så mye,sikkert morro.:)

• Like
Reactions: Retep

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.498
353
83
Ullensaker
Pc 12nsd er bra til film ja,har en gammel slik selv,i kjelleren spiller den flatt ned til 16Hz før den ruller raskt av.(y)
Kult at du får testet ut så mye,sikkert morro.:)
Er kjempegøy å teste ut, samtidig som at jeg lærer mye som jeg kan bruke i jobben.. Har hatt PC 12 tidligere så kjenner den godt..skulke hatt en til da. En er litt spett i rommet mitt..

Mulig Pioneerene reiser avgårde på søndag. Så vi får se hva som dukker opp evnt. Har ingen klare kandidater enda.. Men finner vel noe spennede etterhvert.

• Like
Reactions: Stian.V.H

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.498
353
83
Ullensaker
Vel jula er overstått, og nå er det snart nyttårfeiring.

Aldri har hifirommet vert så tomt for utstyr. Nå eiger jeg kun dac, pc og playstation. En cambridge steam magic 2 en liten Rotel integrert og et par gamle klipsch stativ høyttalere. Resten av utstyret låner jeg av Torbjørn.

Har litt kroner å handle for, men jeg finner ikke noe jeg har skikkelig lysst på. Sliter fremdeles med lav inntekt og håper på å komme i full jobb iløpet av våren 2020. Men vi får se om kroppen er enig.

Noe spennede dukker nok opp i hula etterhvert tenker jeg. Men hva pokkern skal jeg finne på.

Det som er helt sikkert er at det som skal inn må vere såpass lettsolgt igjen at jeg ikke blir sittende med det. Da vi etterhvert skal flytte fra hus til leilighet som gjør at dama må få si sitt om hva som skal inn. Hun har sine favoritter, som jeg også liker, men som er et skritt tilbake. Så vi får se.

Mye spennede på brukten synes jeg, men ingenting som virkelig får meg til å handle. Synes også prisene på brukten har gått mye opp der siste året. Og at det har blitt veldig mye vanskeligere å selge.. Så jeg er nok litt avventende pga det.

Men vi får se. La nå 2020 få komme seg igang, så blir det nok et bra hifiår dette også.

Godt nyttår dere som leser her inne.

• Like
Reactions: Saarg

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.498
353
83
Ullensaker
Kjeder meg litt idag, og har hatt en natt med lite søvn. Kroppen verker.

Så var oppe svært tidlig og lurte på hva jeg skulle finne på. Så etter et par kopper kaffe, så ble det en tur opp på HiFi rommet.

Her satt jeg opp høyttalere og sweetspot i en helt crazy posisjon, bare for å teste noe annet.
Må redigere bilde for å få lastet opp desverre.

Uansett, siste dagen i året 2019 har gått med til å rake sammen et nytt stereo oppsett. Og ny lyd til stua i form av noen aktive høyttalere. Dama ville ha bedre lyd og ferre bokser om det var mulig. Noe jeg tror løser mye av "diskusjonen" her i stua.

Så aktive høyttalere til stua og høyttalere, pre og effekt til hifirommet. Muligens en cd spiller /dac også.. Må da vere noe å glede seg til. Håper å få dette på plass iløpet av januar.

Godt nyttår igjen folkens!

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.207
291
83
Godt nyttår !!! Artig med plassering uten om normalen . Jeg liker tanken din og ikke minst tenk ut av boksen, eller som jeg gjør, bare gjør det.
Enten så funker det ellers så funker det ikke. Jeg har mange rare testinger i år og forsetter til neste år ( i morgen ;) )
Halve morra med hobbyen er jeg nettopp det å teste ulike ting, siden jeg skulle ha lerret og kino så var en viktig faktor at jeg hadde god plass bak lerret så jeg kunne leke meg ( bak lerret har jeg rundt 14kvm ) .

Håper på en Oslo tur ila januar/ferbruar og satser på du har noe lyd, da svinger jeg innom hvis mulig.

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.498
353
83
Ullensaker
Godt nyttår !!! Artig med plassering uten om normalen . Jeg liker tanken din og ikke minst tenk ut av boksen, eller som jeg gjør, bare gjør det.
Enten så funker det ellers så funker det ikke. Jeg har mange rare testinger i år og forsetter til neste år ( i morgen ;) )
Halve morra med hobbyen er jeg nettopp det å teste ulike ting, siden jeg skulle ha lerret og kino så var en viktig faktor at jeg hadde god plass bak lerret så jeg kunne leke meg ( bak lerret har jeg rundt 14kvm ) .

Håper på en Oslo tur ila januar/ferbruar og satser på du har noe lyd, da svinger jeg innom hvis mulig.

Høres bra ut. Jo jeg håper å ha gått på plass lyd både oppe og nede iløpet av Januar.

Tipper nede kommer først.

Ta gjerne turen. Bare gøy det.