Retep`s lytterom. Prøver på Atmos igjen.

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.970
28
48
PEter: trenger råd! du som har hatt svs sb 12 etpar ganger: Jeg vurderer dog sb1000 ( siden denne er å få kjøpt 2 av i butikken og man ikke må tråle brukt..)

Jeg har et lite rom på 15 kvm og planen var å prøve enten to slike eller to svs pb1000.. hvordan opplever du spl på to sb `er? jeg trenger ikke avgrunnsdyp bass på sykt volum, men gjerne til midt på 20 tallet med godt volum!

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.550
417
83
Ullensaker
PEter: trenger råd! du som har hatt svs sb 12 etpar ganger: Jeg vurderer dog sb1000 ( siden denne er å få kjøpt 2 av i butikken og man ikke må tråle brukt..)

Jeg har et lite rom på 15 kvm og planen var å prøve enten to slike eller to svs pb1000.. hvordan opplever du spl på to sb `er? jeg trenger ikke avgrunnsdyp bass på sykt volum, men gjerne til midt på 20 tallet med godt volum!
Jo har hatt sb12pluss et par ganger. To stk begge gangene.

Jeg opplever de som meget gode subber. I mitt 38m2 rom så fyller de godt inn. Jeg drar på ganske mye innimellom men har ikke fått de til å gå i protect. Om du bare spiller Infected Mushrooms ol musikk, så vil de ha begrensning i spl. Men hører du på musikk fra musikk instrumenter så vil de vere et svært godt tilskudd til de fleste høyttalerene.

Jeg liker sb modellene godt..

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.550
417
83
Ullensaker
Har fått koblet opp et nr 3 oppsett i tv stua oppe. Mest for å teste ut om jeg vil ha et oppsett her oppe. Noe det ser ut til at det kan bli.

Etter litt flytting på høyttalere og sofa og to EQ punkt på den høyre høyttaleren så ble dette her egentlig relativt bra.

Anlegget er satt sammen av Dynabel Euforia, Nad 208 en Rotel integrert som pre og en Aune rørdac, musikken kommer fra pc, både rippa musikk og Spotify.

• Like
Reactions: Danke and Stian.V.H

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.550
417
83
Ullensaker
_20191120_215738.JPG

_20191120_215809.JPG

Gode gamle Nad 208 og Dynabel Euforia...

FB_IMG_1574280104142.jpg

Med plassering av den ene høyttaleren i hjørne og den andre mye mer fritt så ser man jo hvor ulikt de måler. Er helt typisk eksempel på hva som skjer det her. Heldigvis så summerer de godt sammen.

FB_IMG_1574280113651.jpg

Etter to EQ punkt på høyre subb så ble det ikke så verst. Har spillt en god del musikk fra dette oppsettet idag. Ser man bort fra mangel på 3d i lyden og ikke like god senter scene som jeg har blitt vandt til, så spillet det her jaggu ikke verst. '
Her kan jeg faktisk kose meg med musikk, så det er en viss fare for at det må inn noen småhøytralere her. Noe gammelt fra system Audio eller Audiovector kanskje.. Får se hva som dukker opp på finn etter at Dynabelene er hentet.

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.970
28
48
Jo har hatt sb12pluss et par ganger. To stk begge gangene.

Jeg opplever de som meget gode subber. I mitt 38m2 rom så fyller de godt inn. Jeg drar på ganske mye innimellom men har ikke fått de til å gå i protect. Om du bare spiller Infected Mushrooms ol musikk, så vil de ha begrensning i spl. Men hører du på musikk fra musikk instrumenter så vil de vere et svært godt tilskudd til de fleste høyttalerene.

Jeg liker sb modellene godt..
ser jo at svaret mitt ikke kom med her.. men tusen takk for svar Peter! Jeg går ifra to scanspeak DIY 12 i mitt rom så tror ikke overgangen blir enorm!

Jeg bruker jo oppsettet både til musikk og film, men jeg ofrer LETT <20 hz for god bass >20hz.. Det blir dessuten SJELDEN noe opp mot referansevolum, og ser jeg film alene så ligger det som regel på -12 - 15 db MV :)

Så om den handelen jeg har gjort på finn nå ikke viser seg å være tre murstein i en pakke så kommer vel to av disse tirsdag eller onsdag.. Det gledes!

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.970
28
48
Vis vedlegget 241709

Vis vedlegget 241710
Gode gamle Nad 208 og Dynabel Euforia...

Vis vedlegget 241711

Med plassering av den ene høyttaleren i hjørne og den andre mye mer fritt så ser man jo hvor ulikt de måler. Er helt typisk eksempel på hva som skjer det her. Heldigvis så summerer de godt sammen.

Vis vedlegget 241712
Etter to EQ punkt på høyre subb så ble det ikke så verst. Har spillt en god del musikk fra dette oppsettet idag. Ser man bort fra mangel på 3d i lyden og ikke like god senter scene som jeg har blitt vandt til, så spillet det her jaggu ikke verst. '
Her kan jeg faktisk kose meg med musikk, så det er en viss fare for at det må inn noen småhøytralere her. Noe gammelt fra system Audio eller Audiovector kanskje.. Får se hva som dukker opp på finn etter at Dynabelene er hentet.
dæven så dypt de går!

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.550
417
83
Ullensaker
Da har jeg handlet meg nye høyttalere igjen. Denne gangen uhørt, men ikke ulest.
Denne serien har jeg lest svært mye om den tiden de kom og bestemte meg for at et slikt par skal jeg eie en dag. Lite visste jeg at det skulle gå 10år før det klaffa med tilgang og kroner på konto.

Har ikke fått de i hus enda, jobber litt med hvordan vi skal få dette til. Dama orker ikke å kjøre og jeg kjører ikke bil selv. Men håper å tror det skal gå iorden.

Kommer med bilder når de er ihus.

Planen med de her er jo selfølgelig å teste de ut. Treffer de så synes dama at de er ok og mye bedre enn mye av det jeg har vist hun bilder av. Så de her kan faktisk vere med i flyttinga neste år. Om ikke så får jeg nok igjen kronene for de om jeg legger de ur. Høyttalerene er noe sjeldne her i Norge. Finnes noen par, men de fleste beholder de.

Så er litt spent nå.

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.970
28
48
Da har jeg handlet meg nye høyttalere igjen. Denne gangen uhørt, men ikke ulest.
Denne serien har jeg lest svært mye om den tiden de kom og bestemte meg for at et slikt par skal jeg eie en dag. Lite visste jeg at det skulle gå 10år før det klaffa med tilgang og kroner på konto.

Har ikke fått de i hus enda, jobber litt med hvordan vi skal få dette til. Dama orker ikke å kjøre og jeg kjører ikke bil selv. Men håper å tror det skal gå iorden.

Kommer med bilder når de er ihus.

Planen med de her er jo selfølgelig å teste de ut. Treffer de så synes dama at de er ok og mye bedre enn mye av det jeg har vist hun bilder av. Så de her kan faktisk vere med i flyttinga neste år. Om ikke så får jeg nok igjen kronene for de om jeg legger de ur. Høyttalerene er noe sjeldne her i Norge. Finnes noen par, men de fleste beholder de.

Så er litt spent nå.
Pioneer s3ex..?

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.550
417
83
Ullensaker
received_559511914591743.jpeg
received_559511914591743.jpeg

Denne Zeke.. Blir å plukke de opp på onsdag neste uke. Dvs se over de og passe på at alt er iorden. Så ta de med hjem.

Denne gangen her er jeg skikkelig spent. Har ikke anelse om hva jeg går til. Men synes det er såpass spennende høyttaler at jeg bare må prøve de. Fungerer de ikke over tid så får jeg nok igjen summen. Er populære de her.

Vedlegg

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.550
417
83
Ullensaker
Vis vedlegget 241718Vis vedlegget 241718

Denne Zeke.. Blir å plukke de opp på onsdag neste uke. Dvs se over de og passe på at alt er iorden. Så ta de med hjem.

Denne gangen her er jeg skikkelig spent. Har ikke anelse om hva jeg går til. Men synes det er såpass spennende høyttaler at jeg bare må prøve de. Fungerer de ikke over tid så får jeg nok igjen summen. Er populære de her.

• Like
Reactions: Zeke1983

Retep

Aktiv
7 Feb 2005
3.550
417
83
Ullensaker
Nei desverre... men disse og s3 ex komplett som surround var en våt drøm når de kom!
De Pioneerene har vert en drøm for meg også. Og det vil fremdeles være en drøm. Dama her hjemme hadde plutselig ombestemt seg. De er for store plutselig. Så da ble det at jeg måtte ringe selger og si ifra. Heldigvis så ble han glad, jeg tror han hadde flere kjøpere..

Så da glapp denne muligheten også. Søren... Ser da ut til at Pioneer S3ex blir "the one that got away"...