Reportasje: ISE 2011 Nye bilder 05.03.2011

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.462
134
63
46
Asker
Da var man hjemme i moder landet igjen. Skal få redigert bilder og lagt ut mere info i løpe av morgen dagen.

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.462
134
63
46
Asker
Screen Excellence

Screen Excellence viste fram sin akustiske 4K duk, den er nå tilgjengelig både for ramme lerret og motorisert tabtension. Ramme lerrete hadde de utviklet en motorisert maskering til, den var helt fleksibel og man kunne lagre inntil 4 posisjoner for maskeringen + at man kunne kjøre det helt manuelt. Maskeringen var å selvsagt lyd transparang.

Vedlegg

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.462
134
63
46
Asker
Cineak

Dette var messens beste plass og sitte ned på, stolene til Cineak er meget velbygd. De hadde satt på en liten kino bare for å gi deg en god ramme rundt når du prøver stolene dems. Motorene i stolene er raske og presise, alt av lær eller stoff er av første klasse. Personlig kunne jeg gjerne hatt den 2 seters sofaen stående i TV hjørnet hjemme.

Cineak hadde som så mange andre et samarbeide med Projectiondesign, fra Norge, som sto for bilde i kinoen.

Vedlegg

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.462
134
63
46
Asker
Projectiondesign

Projectiondesign hadde en stor og flott stand som vanlig, her ble det servert ekte Norske råvarer i form av godt bilde, med dertil tilbehør, røkt laks, melkesjokolade og Akevitt. Projectiondesign har samarbeide med flere andre leverandører der de satte på en HiEnd hjemmekino med et bilde av ypperste klasse, messens beste 2D bilde! Den største nyheten fra Projectiondesign var ikke helt klar og dermed ikke med på messen, Avielo optix 3D projektor med aktive briller, denne vil være klar i løpe av våren 2011.

Projectiondesign sin proff divisjon viste fram 3D med passive briller og en projektor der de har tatt lys kilden ut av projektoren og bruker en veskefylt slange for transportere lyset fra en ekstern boks og fram til selve linsen som er i en projektor kapsling. Dette har utrolig store fordeler ved spesial instalasjoner, ingen varme fra selve projektoren, den kan henge i hvilken som helst vinkel, ingen støy. På bildene ser dere lys slangen som en grå tykk "kabel".

For mere info se produsentens web side, Projectiondesign avielo.

Vedlegg

devilej

Super Moderator
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.891
89
48
Østfold
minhjemmekino.no
Ser ut til at messa har løftet seg litt siden i fjor og tatt med fler elementer fra hjemmeunderholdning. Kansje det nye treffstedet i europa for alle som har interesse for lyd ved siden av ren hifi

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.462
134
63
46
Asker
Sim2

Sim2 var en av de store høydepunktene under messen. De kjørte 2D på mico60 som er modellen over EISA vinneren for projektorer i 2011, var lite å utsette på bilde den leverte! Det som virkelig var imponerende og som leverte messen suverent beste 3D var C3X lumis. Bildet var sylskarp, alt av detaljer var der og et utrolig godt sortnivå. Prøvde å ta noen bilder via brillene for å vise hvor mye lys utbytte man har med passive briller kontra aktive. Det som er negativt med Sim2 sin 3D løsning er jo prisen :(, det er lov og drømme og håper man vinner i Lotto til helgen.

Proff delen til Sim2 viste fram en LCD monitor som blir brukt i bil industrien under utvikling av nye modeller. Den hadde en ekstrem kontrast og en utrolig lys styrke.

For mere info se produsentens web side,SIM2 Multimedia.

Vedlegg

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.462
134
63
46
Asker
Alcons

Alcons hadde ikke noe nytt å komme med i år. Alcons eier og utvikler kunne fortelle at produktene de har utviklet har blitt tatt meget varmt imot av kundene og de har tatt Hi End hjemmekino markedet med storm rundt om i verden.

Alcons hadde rigget lyden i en kjempe 3D kino som var på messen. Til demo material brukte de en gruppe som er Tysklands svar på Norske Klovner i kamp. Lyden var det ingen ting å si på, det var virkelig som å være på konsert. Demoen varte i 20min og jeg satt å smilte under hele demoen,mens jeg trampet takten. Dette var gøy!!

For mere info se produsentens web side, alcons audio.

Vedlegg

erikaur

Medlem
17 Jul 2006
4.402
0
0
BEF skrev:
Det som virkelig var imponerende og som leverte messen suverent beste 3D var C3X lumis. Bildet var sylskarp, alt av detaljer var der og et utrolig godt sortnivå. Prøvde å ta noen bilder via brillene for å vise hvor mye lys utbytte man har med passive briller kontra aktive. Det som er negativt med Sim2 sin 3D løsning er jo prisen :(, det er lov og drømme og håper man vinner i Lotto til helgen.
Og systemet (Infitec) kan brukes med vanlig lerret, trenger ikke sølvlerret.

Håper virkelig det er mulig å gjøre teknologien billigere etter hvert:)

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
Sånn er det jo gjerne med nyvinninger, og nyheter. Dyrt i begynnelsen, billigere etter vært. Får håpe det kommer fornuftig prisete 3D prosjektorer, med bedre 3D teknologi til neste år. Bransjen satser tydligvis tungt på 3D. Stadig no nytt de finner på så vi har no å kjøpe:mrgreen:

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.462
134
63
46
Asker
HoPPe`S skrev:
Er dette i Amsterdam Arena? syns den ligner veldig.
Messe sentret heter RAI, arrangøren skal ha ros for en meget godt organisert messe. Tror ikke jeg har vært på noen messer der de har så ryddig opplegg når det gjelder utstillere i de forskjellige hallene.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.161
94
48
41
www.avforum.no
Dette har helt klart blitt mer omfattende enn sist gang ja... En veldig god messe innen Hi-End hjemmekino dette her, helt klart noe jeg skal få med meg til neste år! Alcons-rommet tipper jeg spilte temmelig heftig - noe ide om hva de brukte som audioprosessor (pro eller "home")?

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.462
134
63
46
Asker
lygren skrev:
Dette har helt klart blitt mer omfattende enn sist gang ja... En veldig god messe innen Hi-End hjemmekino dette her, helt klart noe jeg skal få med meg til neste år! Alcons-rommet tipper jeg spilte temmelig heftig - noe ide om hva de brukte som audioprosessor (pro eller "home")?
Den har utviklet seg med at det er mulighet for noe mere demo enn hva det var i fjor, samt at jeg så vel 5-6 stereo produsenter som ikke var der i fjor.

Vet ikke hva det var av prosessor på alcons systemet, teknikker var tysk og kunne kun tysk... alt av utstyr sto slik at man ikke klarte å se det :(

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.462
134
63
46
Asker
Div. produsenter innen lyd

Her kommer det endel biler fra div. stander for lyd produsenter. Synes det var posestivt å se endel nye produsenter i år, så mesen utvikler seg i posestiv retning.

Ført er det danske M&K, de viste en ny og forbedret utgave av S150. Her er det kommet nye 5,25" og nye diskanter.

Earthquake

Primare og ELAC

Loewe

Parasound og Atlantic, Atlantic hadde utviklet noen høyttalere med "helt ny" teknologi, de ville ikke si hva de hadde gjort. Resultatet var iallefall en meget tung og kraftig bass ifra vanlige gulv stående høyttalere.

Yamaha

Denon

Kef

Burmester

Harman Int., kommer tilbake med mere info rundt dem. Det var et rom som hadde komplett Syntesis system.

Tangent

PS Audio

Vedlegg

sand19

Medlem
12 Aug 2007
1.387
0
0
mange bra om mye info som vanlig det her.
moro og følge med.
men er det noen ca priser på produktene som står utstilt?
tenkte hvertfall litt på prisene til alcons ht. så spennende ut.

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.462
134
63
46
Asker
sand19 skrev:
mange bra om mye info som vanlig det her.
moro og følge med.
men er det noen ca priser på produktene som står utstilt?
tenkte hvertfall litt på prisene til alcons ht. så spennende ut.

Takk for det.

Mye av disse tingene er ekstremt dyrt og ønsker ikke å legge fokus mot pris. Ønsker mere å bare vise ting man normalt aldri ser i butikk. Priser på alcons finner du på AVshop.no

erikaur

Medlem
17 Jul 2006
4.402
0
0
Projectiondesign

Spennende med hva de har på gang hos projectiondesign.
Hadde vært interessant med en Hjemmekino reportasje i Fredrikstad igjen.

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.462
134
63
46
Asker
erikaur skrev:
Spennende med hva de har på gang hos projectiondesign.
Hadde vært interessant med en Hjemmekino reportasje i Fredrikstad igjen.
Du skal ikke se bort ifra at det kommer :)