Renault med BOSE

MindWaste

Medlem
12 Apr 2008
4.033
0
0
Tja, greit med Bose i bilen kanskje men ulempen er jo at man må kjøpe en...Renault... :mrgreen:

Lovemusikk

Medlem
13 Des 2007
9.825
1
36
Knarvik rett nordom Bergen
MindWaste skrev:
Tja, greit med Bose i bilen kanskje men ulempen er jo at man må kjøpe en...Renault... :mrgreen:
hehe..vet du.. kjøpte meg en Laguna for ca 4.5 år siden med automat.. prrrr..skalv det første året minst og ventet på ting som skulle skje.. men det skjedde ikke noe.. :mrgreen: Nå etter snart 5 år er det bil på lik linje med dei andre merka. Eller bedre..nydelig å kjøre. (hatt diverse blant annet M5)
Tror det var eit rykte som baserte seg på skifte av sikringsboksen på noen modeller..
Men ivertfall.. Nå har jeg og kjøpt eit romskip av samme merke. Renault Grand Espace. Åpningsreplikken i manualen lyder: velkommen ombord.. hehe.. men er sant.. du sitter som en prest, og sååå romselig.. Alle 7 seta oppe og du har mye plass bakom.
Med 6 seter, kan du gå bakover som i en buss. Kongebil. :mrgreen:

Sett nye Laguna 3 har fått mye skryt.. så kanskje det kan bli en sånn når den andre pensjoneres.. med Bose anlegg seff :-D

FE3T

Medlem
11 Jan 2007
629
0
0
49
Uansett hvilken biler jeg ender opp med i fremtiden, kan jeg nok med sikkerhet si at ingen av dem kommer til å ha et Bose system

FE3T

Medlem
11 Jan 2007
629
0
0
49
Lovemusikk skrev:
Egentlig skulle kanskje Renault hatt Focal? :-D
Renault og alle andre produsenter av biler for vanlige folk, burde fokusere på standariserte løsninger.
feks

Enkel eller dobbel DIN åpning i dashbordet med ISO kontakter til spiller.

Vanlige gjennomtenkte åpninger til høytaler elementer med fremlagt kontakter fra dashbord.

2-3 standard systemer av varierende kvaliteter OG en option til å få bilen levert uten system montert for de som selv vil velge.

Mange bilfabrikanter bygger i dag anleggene sammen med så mye annet dill at du knapt kan bytte ut noe uten å få problemer med enten utstyret eller garantien.

I tillegg så betyr det å la Bose tukle med bilene at du ikke engang kan bytte ut høytalerene lengre en gang, da de bruker elektronikk for å korrigere for alle unotene de billige driverne farer med, og ofte kjører med ekstremt lav impedans på høytalerene for å skvise maxe ut av de like billige forsterkerne

Lovemusikk

Medlem
13 Des 2007
9.825
1
36
Knarvik rett nordom Bergen
FE3T skrev:
Renault og alle andre produsenter av biler for vanlige folk, burde fokusere på standariserte løsninger.
feks

Enkel eller dobbel DIN åpning i dashbordet med ISO kontakter til spiller.

Vanlige gjennomtenkte åpninger til høytaler elementer med fremlagt kontakter fra dashbord.

2-3 standard systemer av varierende kvaliteter OG en option til å få bilen levert uten system montert for de som selv vil velge.

Mange bilfabrikanter bygger i dag anleggene sammen med så mye annet dill at du knapt kan bytte ut noe uten å få problemer med enten utstyret eller garantien.

I tillegg så betyr det å la Bose tukle med bilene at du ikke engang kan bytte ut høytalerene lengre en gang, da de bruker elektronikk for å korrigere for alle unotene de billige driverne farer med, og ofte kjører med ekstremt lav impedans på høytalerene for å skvise maxe ut av de like billige forsterkerne
Jepp, enig. + dei burde kjørt noe tykkere strømledninger og til anlegga.

Nå blir det nytt anlegg i Espacen til sommeren enten rattstyringen virker eller ikke..men seff prøve å få tak i noe først.
På den er det greit og enkelt. Bare å nappe ut anlegget og skifte ut med kenwood, en modell der en kan justere høyttaleravstand i cm :smile:
Og så skifte høyttalerne med Focal fulltone (lettdrevne nest billigste serien)
og en liten aktiv sub på veggen eller noe.
Blir ikke dyrt heller..snakket med gutta på ice audio og dei fant frem utstyr,
Var litt skeptisk til kenwood (aldrig hatt, men dei laga miksmastere) ;)
Men dei sa at eg alltids kunne kjøre Alpine, men dei hørte ikke forskjellen på lydkvaliteten i bilene, bare innerhus. Så da sparte vi litt peng der og.

Bose ja.. noen som har hørt noe nytt bilutstyr av dei?

pirium

Medlem
1 Mai 2006
4.185
0
0
OOoohh... Bose OG Renault i samme topic; her har du kanskje tråden som blir enda mer populær enn "hifi-tweaks"-tråden! :)

hhalstensen

Medlem
20 Des 2007
5.765
0
0
Bose er hypet og sterkt overvurdert!
Ja, det er bedre enn det originale man kan få med i bilen, men for den prisen kan man velge mye som er langt bedre.

Når det gjelder franske biler, så gidde jeg ikke engang å kommentere det ;-)

skorob

Medlem
7 Sep 2003
22.683
0
0
hhalstensen skrev:
Når det gjelder franske biler, så gidde jeg ikke engang å kommentere det ;-)
Best du ikke kjører noe ifra VAG konsernet med tanke på den uttalelsen :p. hehe.

Scrooge

Medlem
13 Feb 2006
16.436
0
0
MindWaste skrev:
En Renault er ikke en bil - det er en sykdom. :mrgreen: